Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne zachowanie samochodu


Awake

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Moja Megi poważnie zachorowała i nie mam pojęcia co jest przyczyną. Stało się to nagle i jest sporo objawów. Jadąc z pracy do domu, zacząłem odczuwać drżenie pedału sprzęgła. Kilka kilometrów dalej, przy większym obciążeniu silnika, było słychać stukanie. Częstotliwość tego stukania wzrasta wraz z obrotami, natomiast głośność zależy od obciążenia silnika. Jadąc stałą prędkością po płaskiej drodze nic nie słychać, natomiast stukanie to występuje podczas przyspieszania i jazdy pod górę. Gdy samochód stoi na biegu jałowym, obroty mocno spadają (nawet poniżej 500) i silnik, jak i cały samochód mocno się trzęsie. Silnik nierówno pracuje. Po dodaniu gazu, nawet przy 1000 obrotów/minutę silnik nadal się trzęsie. Sprawdzałem świece. Wszystkie dają iskrę, natomiast elektrody są okopcone na czarno (świece były wymieniane 4 tys. kilometrów temu, model NGK V-line). Żeby tego było mało, silnik zaczął sie przegrzewać. Poza tym przy hamowaniu, np. przed światłami, silnik gaśnie. Czasem musiałem kilka razy kręcić i dodawać gazu, żeby załapał. Przy tych objawach dojechałem tylko do domu (jakieś 25 km) i jak narazie Megi stoi. Boję się nią gdziekolwiek ruszać, żeby do końca jej nie zajechać. Ma ktoś jakieś pomysły, co się mogło stać? Bedę wdzięczny za wszelkie porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś jaki silnik.

Zobacz czy czasem w oleju nie masz płynu chłodzącego albo oleju w zbiorniczku płynu chłodzącego. Jeśli tak to uszczelka pod głowicą poleciała.

Ewentualnie mógł przeskoczyć pasek rozrządu o jeden ząbek. Możesz sprawdzić kolor spalin z wydechu.

A kontrolka od silnika się zapala?

 

Nie wiem jak do tego podejść a jak mi się coś nasunie to dopiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik tak jak w profilu, tj. 1.6 16V.

Nie zauważyłem oleju w zbiorniku płynu chłodzącego, ani na odwrót.

Z kontrolkami wszystko jest ok.

Dziś sprawdzę spaliny, bo wcześniej im się nie przyjżałem.

W pierwszym poście zapomniałem dodać, że mam instalację gazową (sekwencyjna, zakładana 10 000 km temu). Wszystkie objawy występują i przy zasilaniu gazem i benzyną.

Dziękuję za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób dwa testy.

Na zimnym silniku a potem na nagrzanym, przyłóż rękę do rury wydechowej, Jeżeli strumień spalin jest ciągły tzn, że zapłon jest OK. Jak będzie pulsował to problem będzie na świecach i cewkach. Któryś z tych elementów jest padnięty. Nie ma znaczenia, że świece były wymieniane niedawno, mógł się trafić bubel.

Cewki sprawdź zdejmując wtyczkę zasilającą daną cewkę. Może trafisz.

Drugi test polega na zdjęciu filtra powietrza i przyłożeniu ręki do wlotu. Powinieneś poczuć ciąg powietrza do silnika, jeżeli dmucha z silnika to na bank coś z rozrządem lub zaworami.

Przyglądnij się też spalinom, możliwe że to uszczelka pod głowicą.

No i dla pewności sprawdził bym czujnik temperatury silnika, odpowiednie tabelki podające temp./rezystancja, znajdziesz na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za bardzo wyczerpującą odpowiedź.

Mam tylko jedno pytanie. Piszesz, że problem może dotyczyć świec lub cewek. Na samym początku pomyślałem właśnie o tych elementach, dlatego też sprawdziłem to w ten sposób, że wyciągałem po kolei każdą świecę, odpalałem silnik i sprawdzałem, czy jest iskra. Każda świeca dawała iskrę. Czy mimo to, może być to problem z tymi elementami? Może błędnie założyłem, że tam jest wszystko OK.

Czujnik temperatury sprawdzę, chociaż wydaje się być w porządku. Tego feralnego dnia temperatura na wskaźniku poszła mocno w górę, więc od razu zajżałem pod maskę. Płyn chłodniczy był mocno przegrzany, tj. parował. Myślę, że będę się musiał bliżej zainteresować termostatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma potrzeby wyjmowania świec, trzeba było po prostu odpinać wtyczki na cewkach i obserwować silnik. Jeżeli po zdjęciu którejś z wtyczek silnik będzie nadal pracował bez zmiany to należy szukać problemu na tym cylindrze.

Wyjmując świece i cewki zmieniłeś warunki pracy tego układu. Nie wiadomo, czy np. cewki nie są zawilgocone i iskra zamiast na świecę nie trafi gdzieś w głowicę.

Mam nadzieję że przed ponownym włożeniem świeć i cewek wytarłeś je "dziury", w których są zamontowane.

Przegapiłem ten termostat. Może być tak, że się nie otwiera i wtedy dochodzi do przegrzania silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu mam dzisiaj dzień wolnego, więc mogłem na spokojnie pójść pogrzebać przy samochodzie.

Sprawdziłem wydech. Strumień spalin wyraźnie pulsuje. Odpinałem po kolei kable z cewek. Za każdym razem, po wyjęciu któregokolwiek kabla, silnik gasł.

Co do kostki od sondy lambda. Nie wiem, czy dobrze ją zlokalizowałem. Mam książkę WKŁ, ale niestety z modelami przed liftingiem, więc silnik wygląda inaczej. Czy ta kostka znajduje się nisko za silnikiem, pod filtrem powietrza? Jeżeli tak, to jej wyciągnięcie nic nie zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz stare świece spróbuj wymienić. Mam wrażenie, że właśnie tam leży problem. Albo kup nowe i załóż.

Te silniki są wrażliwe na zawilgocenie cewek i świec, Właśnie takie objawy się pojawiają, buczy, szarpie nie wchodzi na obroty, silnik jest słaby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece i cewki wyciągnąłem z samochodu i przyniosłem do domu. Skoro przyczyną może być zawilgocenie tych elementów, to niech sobie poleżą jakiś czas w ciepłym i suchym pokoju. Jak je włożę spowrotem, to dam znać, czy są jakieś rezultaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, no bez przesady, wystarczyło przetrzeć suchą czystą szmatką, Można potem spryskać WD i przetrzeć. To tak nie działa.

A jeszcze jedno te cewki to jakiej firmy? Myślę, że nie sagemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może rzeczywiście trochę przesadziłem z wyciąganiem tych cewek i świec, ale przynajmniej teraz mam pewność, że to nie to. Cewki to nie Sagem, tylko Denso.

Relacji z dłubania przy samochodzie ciąg dalszy:

Wsadziłem inne świece. Na począku miałem problem z odpaleniem. Kilka razy załapał, ale po chwili zgasł, nie pomagało nawet dodawanie gazu. W końcu udało się, silnik pracował przy delikatnym podtrzymywaniu pedału gazu, ale obroty "chodziły", nawet o 500 obr/min w górę i w dół. Po lekim nagrzaniu silnika nie musiałem już przytrzymywć pedału gazu. Obroty były bardzo niskie, schodziło poniżej 500, ale były stabilne. Włączenie świateł, czy też puszczenie sprzęgła powodowało zgaśnięcie silnika. Zauważyłem, że lampka wewnątrz samochodu cały czas pulsuje, tak jakby mocno falowało napięcie. Przy podtrzymywaniu silnika na ok. 1000 obr/min poszedłem na tył, do rury wydechowej. Spaliny nie wylatują jednostajnie. Tak na oko było to jakieś 8 - 10 dmuchnięć na sekundę. Wydaje mi się, że były zbyt białe. Co prawda na codzień nie wącham spalin, więc za bardzo nie mam porównania, ale te wydawały mi się jakieś dziwne, nieprzyjemnie śmierdziały. Przyłożyłem dłoń do rury wydechowej i po chwili miałem ją całą mokrą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje, że problem nie leży w świecach i cewkach. Wykorzystaj opcję :-) i poczytaj na temat silniczka krokowego, przepustnicy. Twoje objawy są bardzo podobne.

po chwili miałem ją całą mokrą.

A w czym problem? To normalne. Węglowodory, a takim węglowodorem jest benzyna spala się z wydzieleniem wody i dwutlenku węgla + tlenki azotu i siarki, tych ostatnich jest zdecydowanie mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po kilku dniach dłubania przy samochodzie, wiem już co nie jest przyczyną jego zachowania. Oto co zrobiłem w ostatnim czasie:

- wyczyściłem przepustnicę

- zmierzyłem rezystancję czujnika położenia przepustnicy

- wyczyściłem silnik krokowy, zmierzyłem rezystancję między stykami

- wyczyściłem czujnik położenia wału korbowego, zmierzyłem jego rezystancję

- wyczyściłem termostat

- zalałem układ chłodzenia i odpowietrzyłem go

 

Po odpaleniu silnik utrzymuje stałe obroty, już się nie przegrzewa. Jednak nadal pozostał jeden problem - trzęsie.

Co do testów, które zaproponował P_R_Z_E_M_O, oczywiście oba wykonałem. Jeżeli chodzi o pierwszy - spaliny wylatujące z rury wydechowej pulsują, nic się nie zmieniło. Drugi - po zdjęciu obudowy filtra powietrza i przyłożeniu ręki - nie poczułem, żeby cokolwiek dmuchało, więc problem z rozrządem raczej odpada.

 

Póki co wykorzystałem wszystkie rady i jak narazie nie znalazłem rozwiązania problemu. Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden problem - trzęsie.

Trudno coś podpowiedzieć nie widząc i nie słysząc.

Poduszki może sprawdź?

Generalnie te silniki lekko się trzęsą na wolnych obrotach, mogą również falować obroty.

Pozostają również wtryski, kup uszlachetniacz wlej do baku i zobacz czy się nie poprawiło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestałem już szukać przyczyny na własną rękę. Byłem dzisiaj u mechanika. Okazało się, że nie ma kompresji na dwóch cylindrach (jest w okolicach 4 bar). W najbliższych dniach zostawię mu samochód, żeby go naprawił. Jak już będzie wiadomo dokładnie co jest przyczyną, to napiszę.

 

A póki co dziękuję wszystkim, którzy podzielili się ze mną swoimi radami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!