Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

homologacja na ciężarowe


jano201

Rekomendowane odpowiedzi

Mam megane II phI z 2003r. Kombi. W dowodzie ma homologację na ciężarowy. Nie ma kratki, nie widać też mocowań itp. Rejestracja na 4-ry osoby. Wczoraj byłem na przeglądzie. Gościu mówi że powinna być, bo policja może się czepić. Jak to jest, bo czytam różne artykuły i wypowiedzi. Samochód używam prywatnie. Z tego co wyczytałem to można przerobić na osobowy. Jak już bym przerabiał, to bym zrobił na 5-osób. Jak to teraz wygląda. Ktoś przerabiał. To możliwe, że z homologacją nigdy nie miał kratki?

Jak wygląda sprawa z pasem, idzie taki dostać nie w serwisie (pewnie bardzo drogo). W kanapie tylnej mam wylot od pasa, ale pasa nie ma (może być schowany w kanapie?) ani nie ma zaczepu do tego pasa (wolne miejcse). Ktoś ma może też ciężarówkę. Czepie się policja? Poradźcie. Może nie zawracać sobie głowy i śmigać dalej.

Dzięki

Jano201

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teat już przerabiany tuataj, poszukaj trochę. Jak trafisz na nadgorliwego policjanta to prawdopodobne że się przyczepi, inny może tylko zwrócić uwagę że brak kratki. Za to bez wątpienia nie możesz przewozić 5 osób, za to mogą na upartego nawet dowód zabrać.

 

Co do przeróbki na osobowy: załatwiałem to 3,5 roku temu tyle że w Sceniku (tam był środkowy pas-jest odpinany i chowany w podsufitce). Musisz trafić do warsztatu który ma uprawnienia do zmiany przezaczenia pojazdów (muszą to mieć we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS), tam Ci przerobią, czyli zdemontują kratkę, założą pas mi wypiszą papier po czym skasują. Od 100 do 300zł. Potem przegląd (w moim wypadku okazało się że pełny przegląd-dlaczego nie wiem, ale w końcu zrobiłem). Z papierem z przeglądu, papierem z zakładu i ich wpisem do ewidencji lub KRS potwierdzonym do Wydziału Komunikacji. Tam zaloeżnie od humoru pani albo załatwią Ci od ręki, albo pani zażyczy sobie innych papierów to zaczniesz odyseję.

 

Pas kupisz pewnie na alledrogo, musisz poszukać, znając życie jakieś 80-150zł trzeba będzie wypłacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś ten temat zgłębiałem, sam mam "ciężarówkę bez kratki" ale 5-osobową.

Kiedyś był taki wymóg, żeby był kratka, ale teraz są inne zasady.

Z tego co wiem policja nie powinna się czepiać, że nie ma kratki.

 

Przerejestrowanie też nie jest problemem. Trzeba udać się na stację kontroli i poddać auto przeglądowi, mówiąc że auto ma zostać przekwalifikowane na osobowy. Oczywiście musisz mieć pasy, chyba, że nadal ma być to wersja 4-miejscowa. Nie zapomnij o zagłówku, też musi być.

Kosztuje to coś koło 200 zł do tego (nie wiem czy się nie zmieniło) musisz mieć rachunek na zdemontowanie kratki. Jak dla mnie ten wymóg to paranoja, bo w końcu to odkręcenie 4 - 5 śrub. No ale może w niektórych autach skutkować tzw. "zmianami konstrukcyjnymi". Pewnie chodzi o dodatkowy pas i zagłówek.

Ja też używam samochodu prywatnie i nie mam możliwości odliczania VAT.

Parę razy kontrolowała mnie policja i jakiś zastrzeżeń nie mieli. Pewnie jakbym trafiał na jakiegoś upierdliwca to mogło by się skończyć inaczej.

Tak do końca to sam nie wiem czy kratkę muszę mieć czy nie. W przyszłym roku kończy mi się dowód i wtedy będę się zastanawiał czy nie zmienić wpisu w DR.

Znalazłem taki opis LINK jest tu opisane jak to trzeba zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem policja nie powinna się czepiać, że nie ma kratki.

od człowieka zależy tak naprawdę. Usunięcie kratki jest ingerencją w typ i przeznaczenie pojazdu gdyż w ciężarowym przestrzeń bagażowa powinna być oddzielona od osobowej.

Przerejestrowanie też nie jest problemem

jest :-/ :cry: ale tylko w bardzo ograniczonym rejonie naszego kraju, ba, jest to bodajże 5-6 wydziałów komunikacji, gdzie wymagają homologacji po zmianie konstrukcyjnej :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również mam jedno z aut zarejestrowane jako ciężarowe. Na szczęście na 5 osób. Kiedy je kupiłem również zastanawiałem się nad zmianą na osobowe, koszt był w 2008r około 200PLN. Jeżdzę bez kratki, która skrzypi w trakcie jazdy. Ale na każdy przegląd zakładam ją bo diagności zawsze sprawdzali czy kratka jest. Policja może się czepiać jeśli przy kontroli dopatrzy się, że auto jest niekompletne. Ogólnie różnica przy użytkowaniu auta z kratką polega właśnie na : Czasem mniejszej ilości przewożonych osób( tyle ile jest w dowodzie), oraz na innych oplatach przy ubezpieczeniu OC. Nie od pojemności silnika a od dopuszczalnej ładowności, czyli wszystkich wrzucają w jeden przedział do 3,5 tony. I tu dla aut o małej pojemności używanych prywatnie jest korzystniej zmienic homologację, bo jest taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...oraz na innych oplatach przy ubezpieczeniu OC. Nie od pojemności silnika a od dopuszczalnej ładowności, czyli wszystkich wrzucają w jeden przedział do 3,5 tony. I tu dla aut o małej pojemności używanych prywatnie jest korzystniej zmienic homologację, bo jest taniej.

 

Nie prawda. Mogę dać Ci mnóstwo przykładów na to, że wprowadzasz ludzi w błąd :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisałem w poście wyżej posiadam auto zrejestrowane jako ciężarowe, dokładnie Renault Laguna Grandtour o pojemności 1,8 i w firmie UNIQA opłacam składki OC uzależnione od ładowności a nie od pojemności silnika. Aby potwierdzić mojego posta proponuję sprawdzenie różnych pojemności auta tego samego modelu https://www.pzuonline.pl/kalkulator. Zrobiłem symulację dla Megi Grandtour 2009 o pojemności 1,4 oraz 2,0 l. W obydwu przypadkach wysokość składki wyniosła 1417 PLN. Więc Misza jeśli masz przykłady to je podaj. Może są firmy ubezpieczeniowe traktujące auta ciężarowe według innych kryteriów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!