Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czujnik cofania


Rekomendowane odpowiedzi

No czytałem, ale nic tam nie ma na temat głębokości na jaką wchodzą czujniki, a nie chciałem wiercić nawet małym wiertłem jeśli by się okazało, że się nie zmieszczą.

Czujniki, które kupiłem potrzebują min. 22 mm od powierzchni zewnętrznej zderzaka. Gdzieś czytałem, że ta belka ma otwory i zastanawiałem, że czy próbować zdjąć zderzak tak aby trafić czujnikiem w otwory.

W każdym razie jutro będę wiercił, montował itd.

Dam znać jak poszło.

 

[ Dodano: 2011-04-29, 17:33 ]

Mam jeszcze jedno pytanie - lepiej dać wszystkie czujniki w jednej linii czy może te zewnętrzne podnieść wyżej tak jak widziałem na zdjęciu kol. kristof67 na 4 stronie tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witajcie, moja żonak stała się posiadaczem MEgane I ściętej ;-).

Rok 2001. Ja nie wyobrazam sobie jazdy już bez czujników dlatego chcę zamontować je u mojej żonki.

W moim aucie jest fabrycznie zamontowany na wysokości mniej niż 40cm. Wykrywają każdy krawężnik co mi się bardzo podoba.

W Meganie zastanawiam się nad ich montażem albo w czarnej listwie, albo poniżej, ale wówczas chyba trzeba by zastosować skośne np. takie http://www.parktronic.com/produkt-ps4s.html - co o tym myślicie. Zamontowanie poniżej czarnej listwy powoduje, ze czujniki patrzą w ziemię i chyba zawsze pikają (nie zaleznie od odległości od przeszkody).

 

Czy komuś udąło sie zamontować je w listwie czarnej?

 

Pozdrawiam i dziękuję.

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ppawlo- są też i takie czujniki, które nawet bez podkładek i skośnych kołnierzy nadają się w te miejsca. Ich czołowa płaszczyzna jest już odpowiednio, fabrycznie wyprofilowana by na skośnym zderzaku czujnik był zbliżony do pionu. Muszą jednak być odpowiednio w otwór wstawione, zaznaczoną strzałeczką do góry. Zestaw taki z przesyłką kurierską kosztuje 65zł.

Tak to wygląda:

13092011004kopia.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Tobie bardzo. Przeszukuje to allegro i ofert tyle, że masakra. Ja szukam bez wyświetlacza LCD i na tyle co przeglądałem, żaden z nich nie miał poza niepolecanym VALEO.

Teraz znalazłem, chyba te mają taką możliwość.

http://allegro.pl/czujnik-parkowania-cofania-dobra-jakosc-buzer-i1797271513.html

W sumie to faktycznie dobra alternatywa,

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem tu ale aukcja już zakończona:

http://allegro.pl/czujnik-cofania-czujniki-parkowania-4-sensory-lcd-i1796254243.html

Przy okazji naprawy blacharki w sceniolu starszym chcę podmienić same czujniki, okazało się, że zestaw jest tańszy jak 4 czujniki luzem.

Tu masz z samym buzerem, od tego sprzedawcy co ja kupowałem. Z fotki przedstawiającej dostępne kolory wynika, że to też te profilowane:

http://allegro.pl/czujnik-cofania-parkowania-4x-czujniki-buzzer-i1796254246.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Faktycznie wyglądają na te montowane do lekko pochylonych. Powinny pasować, a na pewno będą lepsze aniżeli te proste. Jutro się skontaktuję ze sprzedawcą. Zamówię srebrne - do srebrnego metalica ;-).

 

Dzięki raz jeszcze - dam znać jak to u mnie będzie wyglądać.

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W MII phI był montowany seryjnie czujnik cofania- wiem bo takowy posiadam.

 

niestety w formie "pikacza" montowanego z tyłu autka na słupku.

 

Witam

Koledzy macie może wiedzę gdzie znajduje się centralka od fabrycznego parktronica w MII phI ? Mam taki problem że pewnego dnia system po prostu przestał działać stopniowo, najpierw nie było reakcji na przeszkody a teraz nawet nie ma sygnału o załączeniu systemu. Jest jeszcze jedna dziwna sprawa, w moim MII phI nie mam żadnych czujników w zderzaku a mimo to jakoś ten system działał, czy jest jakieś inne rozwiązanie niż czujniki w zderzaku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim MII phI nie mam żadnych czujników w zderzaku a mimo to jakoś ten system działał,

Masz to fabryczny system czy dokładany???

Z tego co wiem, fabryczne miały zawsze czujniki widoczne w zderzaku i wyłącznik układu po lewej stronie od kierownicy na wysokości kolana.

Jest jeszcze jakiś patent z taśma pod zderzakiem, (od środka pod plastikiem) opisany na któreś stronie tego tematu, ale tego fabrycznie nie stosowano.

Co do centralki jeśli to fabryczna instalacja, będzie tam gdzie buzer czyli za wykładziną lewego boku bagażnika, nad nadkolem.

W moim sceniolu drugim przynajmniej tam to znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to nie wiem czy jest to fabryczny czy dokładany system. Kupiłem autko miesiąc temu i byłem zaskoczony gdy przy wrzuceniu wstecznego włączał się system i działało to aż do teraz. Mimo że żadnych czujników w zderzaku nie mam a tym bardziej przełącznika pod kierownicą lub w okolicach. Szukałem centralki tam gdzie podpowiadasz :D ale nic nie znalazłem. Nie jestem jeszcze pewny ale czy buzer może znajdować się pomiędzy osłonami przeciwsłonecznymi, na wysokości lusterka wstecznego?

 

post-36491-0-73457800-1320501331_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aa toś mnie zaskoczył tą fotką :D

Z tego miejsca dochodził sygnał jak działało???

Masz wyłącznik umożliwiający odłączenie czujników cofania??? (taki z czerwona diodą, świecącą po przytrzymaniu przycisku przez 5 sekund)

Chyba jednak najlepiej jakby ktoś to dokładnie w dialogysie sprawdził.

Ja niestety nie posiadam takowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aa toś mnie zaskoczył tą fotką :D

Z tego miejsca dochodził sygnał jak działało???

Masz wyłącznik umożliwiający odłączenie czujników cofania???

 

Teraz nie pamiętam skąd pochodził dźwięk ale innego miejsca nie znalazłem. Żadnego przełącznika nie mam, wszystkie które znalazłem są od czegoś innego. W miejscu gdzie są bezpieczniki też nie znalazłem żadnego który by pasował do systemu ;)

Trochę tajemniczy ten parktronic w mojej Megance ;)

Pozostaje mi chyba podjechać podłączyć się pod kompa.

 

Dodano: 06 lis 2011 - 17:08

Dziś nie wiadomo czemu system zadziałał kilka razy ;) ale szczęście nie trwało długo. Znów nie działa, ale zdążyłem zaobserwować że dźwięk dochodzi z tyłu samochodu. Będę musiał tam poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Utknąłem podczas montażu czujników parkowania w mojej megance I 2001r.

 

Schody zaczęły się wraz z koniecznością podłączenia centralki do zasilania światła cofania. Centralka wraz z kablem (czerwonym i czarnym) do zasilania widać na zdjęciu nr1

 

na zdjęciu numer 2 widać kabelki wychodzące ze świateł lewych tylnich.

 

do których , kabli powinienem podpiąć 2 kabelki z centralki?

post-25819-0-77002100-1322067874_thumb.jpg

post-25819-0-12147300-1322068010_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie wiem co jakim przewodem do lampy jest podłączone ale jeśli miałbym takie problem to bym to zmierzył albo sprawdził zwykłą żarówka z kabelkami. jeden przewód takiej żarówki podpiąłbym do masy i po włączeniu wstecznego biegu i przekręceniu stacyjki, nie zapalając silnika, drugim przewodem z żaróweczki poszukał gdzie pojawiło się zasilanie. Żarówka powinna wówczas zaświecić.

Tylko jeden powinien być taki przewód. Jeśli już go zlokalizujesz to nadal zostawiasz tam drucik z probówki (później podłączysz tam czerwony zasilania centralki) i odłączasz ten pierwszy od masy auta i teraz nim szukasz przewodu z masą na tej kostce w lampie. Jak go odnajdziesz to na niego podłączasz czarny z zasilania centralki.

To najprostszy domowy sposób doszukania się odpowiednich przewodów, nawet nie posiadając multimetra. Jeśli go masz, to jest to jeszcze prostsze.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bigos1 nie odbierze tego źle, ale skoro masz problem z tak podstawową rzeczą jak określenie gdzie jest przewód od światła cofania to daj to do zrobienia komuś kto ogarnia temat, bo potem może być płacz, że światło cofania w ogóle nie działa lub czujnika włączają się przy kierunkowskazie (żarcik :)).

 

Do rady Gojgiena dodam jeszcze najzwyklejsze lecenie po ścieżkach w lampie (patent jak już nie masz najbanalniejszego próbnika). MASA jest na cokole żarówki i łączy WSZYSTKIE żarówki więc do namierzenia banalne, a +12 to dolny styk (ten sprężynujący)żarówki więc też banał do znalezienia.

Jak już wiesz która żarówka to lecisz od gniazda żarówki do złącza kablowego i wszystko masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!