Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czujnik cofania


Rekomendowane odpowiedzi

Nie chciałem podpowiadać tej metody, bo nie mam pewności jak to w tych lampach z fotki wygląda z drugiej strony i czy te blaszki są widoczne na całej długości. Zresztą sposób z żaróweczką przyda się i w innych przypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego też napisałem, że to sposób ostateczny jak już nie mamy żadnego sprzętu a musimy zrobić.

Chociaż i tak jestem za czyjąś pomocą, bo nie jestem w stanie uwierzyć, że nie znajdzie się jakiś kumple (czy ktoś) co za przysłowiowe piwko pomoże podłączyć :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

czy da się zamontować je w listwie ozdobnej zderzaka czy tylko pod nią

odgrzeję kotleta

A odgrzrewając tego kotleta spojrzałeś aby na jego już przypaloną stronę, gdzie w poście #24 masz to dokładnie narysowane i opisane???

Forum nie powstało w dniu Twojej rejestracji ale znacznie wcześniej, wiele już tu napisano i omówiono, więc nie zmuszaj by to powielać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście że przeglądałem cały ten wątek, ale widziałem też na drodze samochody z czujnikami w listwie i stąd moje pytanie.

Panie zielony spokojnie, wiem że ludzie nie myślą. sam jestem moderatorem w klubie Clio także staram się nie popełniać błedów które irytują obsługę forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

To i ja odkopuję :unsure: z racji wielu informacji zawartych w temacie.

Zestaw to kamera cofania + 4 czujki. Auto - Megane II ph II Sedan :applause:

Centralka i czujniki zamontowane, działają. Mam problem z doprowadzeniem zasilania do ekranu. Docelowo chciałem dać go nad lusterko wsteczne, więc zasilanie ma być podawane tak jak centralka, czyli po wrzuceniu biegu wstecznego.

Problem w tym, że w progu od strony kierowcy wiązka jest delikatnie mówiąc dość gruba. O ile w świetle tylnym nie było problemów z wpięciem się w instalację, o tyle tutaj (próg od kierowcy, pod kierownicą) zaczynają się duże schody.

Instrukcja elektryki mówi o kostce R2, ale dojście do niej wymaga zdolności akrobatycznych :unsure:

Czy jest inna kostka w okolicy np. bezpieczników czy może inny sposób na zlokalizowanie owej wiązki?

Problem jest dość ciekawy, gdyż do tej pory wszyscy montowali zasilanie "wszystkiego" przy światłach prowadząc niepotrzebnie okablowanie. Z bagażnika do przodu poprowadziłem jedynie sygnał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprowadzenie z tyłu do przodu równolegle z sygnałowym ma ten plus, że jest najłatwiejsze choć trzeba klika metrów przewodu zastosować. Jest to jednak opłacalne skoro i tak sygnałowy musisz przeciągać.

Poszukiwany potencjał powinien być także na złączach UCH, za bezpiecznikami, tam zazwyczaj aktywuje włączanie przekaźnika wycieraczki na tylnej szybie. U Ciebie niestety jej brak ale nie sądzę, by z tego powodu była inna instalacja pomiędzy czujnikiem na skrzyni biegów i UCH

Tu schemat instalacji świateł cofania jaki jest dla sceniola II z tym samym silnikiem jaki posiadasz:

0084_A4.PDF

Niestety na tym schemacie brak wyjścia na UCH a moduł 1337 to ten pod maską, na prawo od akumulatora.

poszukam jeszcze czegoś bardziej dokładnego.

Niestety nie ma tak łatwo, UCH jest tylko jako blok rozrysowany i masa ponumerowanych podłączeń.

Będziesz musiał odszukać kabelek biegnący do pinu 14 w złączu R2 i przemierzyć go, czy w megance jest taka samo jak w sceniolu. (powinno tak być)

Potem juz tylko nacięcie izolacji i podłączenie pod niego przewodu zasilającego wyświetlacz.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę przyznać rację. Tak gładko poszło ze wszystkim z tyłu (zdjęcie zderzaka, świateł, podłączenie), że nawet nie pomyślałem o przodzie. Sygnał już jest, więc teoretycznie mogę pójść z zasilanie do bagażnika (uprzednio przedłużając kabel z zestawu ~3 m).

W instrukcjach elektryki jest wzmianka o R2. Właśnie patrzyłem na tą wtycznę i wydaje mi się że wiązka idzie do strony pasażera. Logiczne byłoby puszczenie kabli świateł w progu.

Czy też się mylę i całość idzie kanałem między siedzeniami? Jeżeli tak to nie będę kombinował tylko puszczę nową wiązkę zasilania do świateł cofania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopisałem do poprzedniego posta.

Wiązka biegnie lewym progiem..... a na prawą stronę chyba jest odczep gdzieś pod oparciem kanapy z tyłu.

Nie mam pod reką scematów z meganki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poddałem się. Puściłem nową wiązkę tak jak wszyscy do tyłu. Przy przewodzie ok. 0,5 mm2 spadek napięcia będzie w granicy 0,3 V, więc nie powinno mieć to znaczenia dla ekranu pracującego w zakresie 9 - 15 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Chciałem się podłączyć do tematu, ponieważ kupiłem zestaw czujników cofania z centralką WiFi i ekran w lusterku, podłączenie czujników i centralki było proste,ale z podłączeniem lusterka będzie chyba trochę kłopotu,ponieważ centralka przesyła sygnał do lusterka nie po kablu tylko falami radiowymi i zastanawiam się czy jest możliwość wpięcia się w przewód cofania przy bezpiecznikach pod deską rozdzielczą,w opisie bezpieczników jest bezpiecznik cofania,gdyby mi się tak udało podłączyć, to po włączeniu wstecznego włączało by się zasilanie lusterka i wszystko działało by z jednego zasilania.Niestety jest trochę za chłodno żeby dostać się do tablicy z bezpiecznikami,może ktoś z kolegów już przerabiał ten temat prosił bym o podpowiedź.Lusterko podłączone w innym miejscu świeci w centralnym punkcie czerwoną diodą uważam że to zbyteczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lusterko podłączone w innym miejscu świeci w centralnym punkcie czerwoną diodą uważam że to zbyteczne.

Zapewne to sygnalizacja że jest zasilanie.

Skoro to urządzenie ma łączność po WiFi to dowiedz się, czy takie zasilanie nie jest tam potrzebne na stałe jak auto jest używane.

Przypuszczam że zbyt długo może trwać uruchomienie odbiornika i złapanie sygnału z nadajnika jak i jeden i drugi element zostaną zasilone w tym samym czasie.

To musisz się dowiedzieć albo przetestować, choćby na próbę podłączając do lusterka przewody przez środek auta, z żarówki wstecznego w tylnych lampach.

W najgorszym układzie już będziesz do tylu jechał, a czujniki dopiero złapią połączenie.

Swoja drogą to prostsze i bardziej niezawodne są takie układy na przewodach, choć ich nazwa nie brzmi tak fajnie... ;)

Te na radiówce raczej do ciągników z naczepami się nadają, nie trzeba wówczas długich i podatnych na uszkodzenie kabelków przeciągać. No i jeszcze dodatkowo wtyczki muszą być jak naczepa zostaje, a ciągnik pod inną jest podpięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć gojgien, chciałem się dowiedzieć czy ktoś z kolegów, wie czy ten bezpiecznik od świateł cofania na pewno działa, mam duże dłonie i trudno się tam dostać,a instalację tego zestawu robiłem na krótko tz.założyłem; lusterko na lusterko, umieściłem centralkę nad lewym błotnikiem, czujniki w specjalnie wywiercone gniazda w listwie, ustawionej odpowiednio za autem,następnie podłączyłem zasilanie minus do masy auta a plus do przewodu (białego)cofania który dochodzi do lampy lewy tył. Lusterko (ekran)podłączyłem z innego akumulatora zaczęło działać (mały czerwony punkcik w centrum),natomiast po włączeniu stacyjki i wrzuceniu wstecznego uruchomiło się wszystko to jest:zmienił się wygląd ekranu, dwie niebieskie diody,później dochodziłem do czujników każdy odbierał i na ekranie pokazywało ale? co do dokładności to się nie wypowiem. Kiedy pozakładam wszystko na sztywno dopiero się okaże jak to wszystko zadziała, poczekam na ciepłe dni. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lusterko (ekran)podłączyłem z innego akumulatora zaczęło działać (mały czerwony punkcik w centrum),natomiast po włączeniu stacyjki i wrzuceniu wstecznego uruchomiło się wszystko to jest:zmienił się wygląd ekranu,

No własnie o tym pisałem..

Przy takiej próbie miałeś lusterko cały czas zasilane i połączyło się z centralką błyskawicznie po włączeniu stacyjki i wstecznego.

Jak lusterko też podłączysz z obwodu lamp wstecznego, (z bezpiecznika albo wiązki) to samo zazbrojenie i złapanie połączenia może trwać dłużej. Dlatego podpowiedziałem, by na próbę lusterko podłączyć na wariata, przez środek auta przewodem z lamp wstecznego, tam gdzie centralka, zamiast od razu w bezpiecznikach grzebać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien. Dzięki za podpowiedź,na razie dam sobie spokój z montażem zestawu na stałe,bo musiał bym zdjąć zderzak żeby zabezpieczyć przewody od czujników a pogoda nie stwarza warunków do pracy na leżąco na betonie,poczekam na ciepło. Jak zamontuję to dam znać. :) z okazji złotych medali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!