Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Barwa wyświetlacza radia


Rekomendowane odpowiedzi

Mam prośbę, czy ktoś mogłby mi powiedzieć jaka opcja MIII posiada podświetlany na niebiesko wyświetlacz radia i climatronic? W ASO trochę bładzą z wyjaśnieniami. I czy można taką opcję uzupełnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się zorientowałem to występują dwa panele radia :-)

mam wersję expression z normalnym radiem Radiosat Classic 4x15W z Bluetooth`em, na panelu radia są gumowe wystające guziki (pokrętła) od głośności i funkcji gdzie wyświetlacz jest niebieski i po otworzeniu drzwi wita mnie napisem RENAULT, jak się zorientowałem to jest jeszcze inny panel radia taki cały jakby płaski (nie ma w nim gumowych wystających pokręteł) i tam wyświetlacz jest czarny, co do panelu klimy auto nie zwracałem na to uwagi ale u mnie jest on o ton ciemniejszy niż wyświetlacz radia i chyba występuje tylko jeden,

jeszcze jeden mały szkopuł jak jest ten niebieski wyświetlacz to nie ma na nim przycisków od ustawień godziny, godzinę ustawia się w funkcjach radia :-)

 

z załączonych zdjęć widać, że model radia i wyświetlacza nie ma nic wspólnego z wersją wyposażenia obydwie jak widać są dynamique

 

jak zrobię zdjęcie z mojego to wstawię

post-12768-1293653423_thumb.jpg

post-1-1293653423_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wychodzi na to że kolor wyświetlacza radia jest zależny poprostu od jego modelu - ja mam podstawowe radio (bez bluetooth'a) i wyświetlacz jest czarny. Wyswietlacz do klimy jest rowneiż czarny a natężenie jego świecenia jest takie same jak i panelu od radia - regulaju się tym samym pokrętłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie można by zgodzić się z obydwoma opiniami. Podświetlanie jest biało niebieskie (widziałem kilka meganek i wszędzie było takie samo, wersje expresion i dymamiq). Jeśli chodzi o radio i klimę (mam radio z BT i dwustrefową klimę) to jest też bardzo ciemny granat/fiolet, ale to nie jest kwestia podświetlania tylko zaciemnienia, jest odwrotne niż zwykle czyli znaki są wyświetlane na biało, a reszta ekranu jest zaciemniona. Ponieważ wyświetlacze są podświetlane od tyłu (dokładniej krawędziowo, ale mniejsza o to) to zaciemnienie daje efekt częściowy czyli światło trochę przebija co daje efekt wspomniany wcześniej. Wyświetlacz nie jest czarny tylko ciemny niebieski/fiolet.

 

PS. ostatnio jak odpaliłem samochód na mrozie to przed jakieś 3min. wyświetlacz mi lekko pulsował (przyciemniał się i rozjaśniał minimalnie). Po rozgrzaniu wnętrza wszystko wróciło do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najdziwniejsze jest to, że w ASO zapewniali mnie, że niebieskiej barwy podświetlenia wogóle nie ma. Wygląda na to, że zależy to od typu zamontowanego radia. Poza tym w katalogach prezentujacych zamochód taki rodzaj wyświetlacza wystepuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam serdecznie, w moim aucie jest podobnie jak u kolegi rolkos. Podświetlenie oscyluje w kierunku niebieskiego - fioletowego. A propos szkoda tylko, że na wyłączonym silniku bije w oczy podświetlenie prędkościomierza! - niestety można go przyciemnić tylko przy włączonym. Chyba że u kogoś jest inaczej? Pozdrawiam all.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko to białe podświetlenie. Niestety LED'y białe mają to do siebie, ze wpadają w barwę niebieską-fioletową szczególnie jeśli rozmiar LED'a i jego moc są niewielkie. Wszystko wtedy zależy od tzw binu (tonacji barwnej w uproszczeniu) jaki dostawca dostarczy. Być może Renault ma multisourcing i każdy z dostawców wyświetlaczy używa innego binu LED'ów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podświetlenie rzeczywiście regulowane jest tylko i wyłącznie przy włączonych Światłach Mijania. Przy światłach dziennych nie ma możliwości regulacji...

 

jeśli chodzi o kolor. panowie :) zwróćcie proszę uwagę na coś takiego jak balans bieli, temperatura barwowa. Jeśli bawiliście się kiedyś w zmienianie balansu bieli w aparacie wiecie o co mi chodzi. Zróbcie zdjęcie cyfrówką kogoś w okolicznościach śnieżnych, z ustawionym balansem bieli na słońce - zdjęcia będą mieli niebieskie zabarwienie.

 

Podobnie jest z naszymi wyświetlaczami przy obecnej pogodzie - na około jest pełno śniegu który jest rzeczywiście biały, diody - nie są idealnie białe. Jak jedziesz autem patrzysz się ciągle na otoczenie rzeczywiście białe. Wtedy wyświetlacze wyglądają na mające zabarwienie niebieskie, czy fioletowe (mi się wydaje że takie zabarwienie ma mój wyświetlacz).

pozdrówka :)

soko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pogoda nie ma tu nic do znaczenia ja nawet w upale w pełnym słońcu gdy na zewnątrz jest zielono, a w samochodzie jest ze 60 gradusów mam niebieski wyświetlacz :-P porównajcie załączone przeze mnie zdjęcia wnętrz, wyświetlacze różnią się nie tylko kolorem ale i sposobem wyświetlania napisów :) w ciemniejszym jest inne rozmieszczenie i pokazuje on jak w normalnym wyświetlaczu ciekłokrystalicznym, w niebieskim wskazania układają się nie z kresek ale z kwadracików jak w LCD :shock:

post-12768-1294837894_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba trochę nieprzytomny byłem, cały czas myślałem o wyświetlaczu (prędkościomierzu)...

 

sok2368.jpg

 

Nie mam wiele fot, jedyne co zrobiłem (ale było wyłączone radio) jest powyżej... to z mojego auta. przyjrzę się później jak to jest dokładniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn, że te wersje radia z ciemnym wyświetlaczem czyli panel radia płaski bez gumowych pokręteł nie ma mp3? ja myślałem, że wszystkie mają :)

 

ja mam niebieski wyświetlacz czyli ten nazwany "pełny LCD" z panelem radia z gumowymi pokrętłami i mam mp3 :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry pomyliłem się (dobrze myślałem - źle napisałem). zamiast MP3 powinno być BT :) Poprawiam się więc: to zależy od rodzaju radia - jest BT jest "pelne LCD"

 

nawiązując do Twojej wypowiedzi - płaskie radio = brak BT = "kreskowe LCD"

post-6565-1294913259_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!