Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie CB radio


Dave

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem :)

 

Temat pewnie nie raz już przerabiany w internecie, ale jakoś tutaj go nie odnalazlem. Dyskusja stara już jak świat, ale dla amatora brak jakich kolwiek konstruktywnych informacji...

 

Otóż chcę kupić radyjko i totalnie nie mam pojęcia jak się do tego zabrać...

 

Zastanawiam się nad Alanem 199

http://allegro.pl/radio-cb-alan-199-super-...1383128999.html

 

lub nad Sunekr'em elite five

http://allegro.pl/cb-radio-sunker-five-ful...39.html#gallery

 

no i oczywiscie może jakiś president z asc.

 

do tego antena Pirat, polecana przez znajomego, który ją posiada

http://allegro.pl/antena-cb-magnetyczna-cb...1339168086.html

 

Co wy na to?

Czekam na jakieś cenne wskazówki i pomoc :)

 

Oczywiście głównym kryterium wyboru jest stosunek cena/jakość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CB - YOSAN PRO (chyba 120 o ile mnie pamięć nie myli)

Radyjko bardzo wdzięczne, posiadam już ponad 2 lata i nadal chwalę. Chyba zostanie przeniesione do nowszego sceniola. Małe zgrabne LEGALNE i RF-gainem, zmiana kanałów w gruszce, DW i multi.... (przystosowane do pracy poza granicami, w innych zakresach częstotliwości) Poza tym nazwą nie przyciąga amatorów cudzej własności. YOSAN 120 PRO, to starszy brat bliźniak Laffajet-ki ATENA. Identyczne funkcje i bebechy.

Z krótszych anten SIRIO TURBO 800. O Piracie krążą różne opinie, a prawdziwą jest ta, że antena jest głośna przy wyższych szybkościach. Za gruby bat i powoduje zawirowania powietrza, które upierdliwie na niej gwiżdże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myslicie o YOSANIE Turbo??

Przerost formy nad treścią, niepotrzebne na codzień wodotryski.

Jego design mnie osobiście nie odpowiada.

Prawie te same funkcje masz w 120 PRO. (no, poza ARS, bo bip i inne pierdoły nie są niezbędne)

To już lepiej na YOSAN-a JC 2204 zwróć uwagę.

Gadałem ostatnio na jego temat w serwisie CB, ponoć (ale na razie nie sprawdzałem) można go też na multistandard przełączyć kombinacją klawiszy.

Ogólnie te radyjka posiadają rewelacyjne filtry i tu biją na głowę nawet te sławetne markowe, gdzie 50 % płacisz za sprzęt, a drugie 50% za nazwę..

I jak już gdzieś to napisałem: Lepiej mieć oryginalnego YOSAN-a z Korei pd. niż Presidenta z ChRL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze YOSAN zgarnia swietne opinie :)

 

Co myslicie o YOSANIE Turbo??

 

Gojgen zapomniał to ja przypomnę. Tutaj napisana przeze mnie recka tej przerośniętej formy nad treścią: http://megane.com.pl/yosan-jm-3031-turbo-black-vt24931.htm - jakbyś miał dodatkowe pytania, służę pomocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WoofeR, To stwierdzenie zastosowałem do niepotrzebnych w normalnej eksploatacji bajerów. Przecież nikt normalny nie siedzi na gruszce by radio musiało po 3 minutach nośną zwalniać. RB też jest mało przydatne. Jak kończę nadawać to zazwyczaj mój nadajnik milknie, po co ten BIP w eterze. To samo z BIP klawiszy. Dobrze, ze jeszcze echa nie posiada. Niektórzy co to mają nawet nie wiedzą jak to ustawić, nie słyszą sami siebie a ustawiają na "widzimisię". Później słyszymy głosy z zaświatów, lecz zrozumieć nadających bardzo trudno. Pamięć kanałów :) Też zbędne w mobilu, już szybciej na stacjonarnym. Można sobie ustawić kanały ulubione do innych lokalnych. Jednak to i tak jest tylko ten jeden kanał słyszalny. To właśnie nazywam tym przerostem.

Już bardziej jest DW potrzebny gdy jedziemy na 2 auta razem z kimś. Masz 19 i dynamicznie zmieniany podsłuch na umówionym, jak np. nasza zlotowa 30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja Ciebie rozumiem, ale z takim podejściem niedługo zaczniemy się zastanawiać czy w aucie potrzebna klimatyzacja, radio czy inne "bajery", nie idźmy tą drogą :)

 

Chcę być obiektywny dlatego odpowiem na Twoje spostrzeżenia.

 

Funkcja TOT, chyba nie tylko ja jeżdżę z gruszką położoną na udzie, w tym momencie znacznie łatwiej niestety przypadkowo wcisnąć nadawanie. Dobra opcja by nie spalić końcówki.

Funkcja RB, działa tylko w trybie FM ;-)

Funkcja BIP klawiszy, chyba najlepszy sposób usłyszeć działanie przycisku i być pewnym w 100% włączenia danej opcji bez spoglądania na radio w mieście czy trasie.

Funkcja pamięć kanałów, obecnie prawie każde radio ją ma, w PL zbędna opcja fakt, podobnie jak przycisk kanału 9, niestety.

Funkcja DW, już ją opisałeś i wytłumaczyłeś działanie. Jeszcze nie zdarzyło mi się jej przetestować, na zloty, ew. dyskusje w eterze jak znalazł.

 

Przyznaję, funkcja zmiany podświetlenia wyświetlacza i przycisków to bajer w najczystszej postaci :)

 

Radio urzekło przede wszystkim filtrami przeciwzakłóceniowymi (samo radio waży aż 1.3 kg), możliwością zmiany kanałów przez gruszkę (bajer?), funkcją ASQ, bardzo dobrym głośnikiem oraz na końcu wyglądem, w żadnym wypadku nie kierowałem się dostępnością przycisku CH19 czy zmianą kolorów, a opiniami użytkowników i sprzedawców.

 

Niech Dave wybierze to co mu będzie najbardziej odpowiadało, a czy to będzie Turbo, Pro 120 czy JC 2204, ważne, że wybierze jedno z najlepszych urządzeń mogących śmiało konkurować z tymi droższymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołożę swoje 3 grosze do tego co powyżej :)

Mam omawianego tu Yosana JC-2204 z antenką Midland ML-145.

Jest to taka pośrednia wersja między PRO-120 i Turbo.

Brakuje RF-Gaina, ale za to ma ASC.

Jeżdżę już z tym radyjkiem dość długo i RFa brakowało mi może kilka razy, ale wystarczyło mocniej skręcić SQ.

Reszta zalet radyjek Yosan już została wymieniona powyżej.

Mimo bardzo dobrych filtrów radyjko nie radzi sobie z zasilaniem GPSu, ale to jest chyba norma przy tanich ładowarkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo bardzo dobrych filtrów radyjko nie radzi sobie z zasilaniem GPSu, ale to jest chyba norma przy tanich

ładowarkach

Radzi sobie doskonale, a dokładniej to montujący radio powinien sobie z tym poradzić.

W starszym sceniolu po stacyjce, równolegle z normalnym radiem w aucie, łapie przekaźnik, który podaje mi bezpośrednie zasilanie CB z aku. Jeszcze nie było ładowarki, która by przeszkadzała YOSAN-owi po włączeniu do gniazda.

Radyjko CB, by przypadkiem nie podpiąć go do gniazda zapalniczki zostało po odcięciu kabli podłączone przez 2 pinowe złącze konektorowe do tej dorobionej instalacji. Koszt złącza- 1,7 zł, bo to takie jak było kiedyś w maluchach.

Nawi- MANTA

Fony- Siemens, Samsung, HTC

Ładowanie aku. przenośnego, głośnomówiącego BT- Motorolla.

5 rodzajów ładowarek- ZERO zakłóceń.

post-2372-1294166074_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, już wiem, że Yosana kupie :) Radio ma byc do fabii tdi, jeżli ma to duże znaczenie.

 

Co do wyboru modelu... to szczerze mówiąc, nie mam pojęcia. Różnica w cenie nie jest wielka... Martwi mnie troszkę to grzanie się wersji turbo...

 

Tak po krótce to co byście z tych wersji polecali? Chce kupić raz a dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!