Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaz do Megane 1,4 16V


stepnikp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Temat jakich wiele :)

Nie idę na łatwiznę, tylko szukam sprawdzonej konfiguracji.

Jedynie do tego silnika do sekwencja ? Jeśli tak to na jakich wtryskach. Żółte to chyba odpadają. Poza tym parownik, który można później regenerować, a butla w koło.

Chodzi mi o to, które z powyższych rzeczy według Was są najlepsze, by moje Megane nie trapiły problemy, bo póki co jest laleczka i chciałbym by jak najdłużej tak pozostało :)

Ile u Was kosztuje taka usługa ? Mi powiedzieli 2000, a za lepszy 2300 i z racji tego, że zaczynam przygodę to chce się Was spytać o sprawdzone konfiguracje i jak następnym razem pojadę do gazowników wiedział czy warto dopłacać 300 zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę tylko z powodu sentymentu do tego modelu i silnika.

Miałam takie auto w kolorze wiśni w wersji RN. Zrobiłam 240 tyś. km (pierwszy właściciel zrobił 100 tyś km) i nigdy nie montowałam gazu. Mój mechanik i kolega, pokazał mi na innych autach innych klientów co robi gaz z silnikiem. I tak mój silnik na benzynie 95 zrobił 340 tyś. km i pracował normalnie.

Z drugiej strony ten silnik nie pali aż tak dużo. 7,5 litra po mieście (8 w zimie), a w trasie do 1000 km na baku. Czy to jest źle? Gaz jest szkodliwy także dla zdrowia. Dochodzi do tego emblemat jaki przypinany jest osobom tankującym gaz!

Policzy koszty, czy na pewno opłaca się gazować. Nic o tym nikt nie mówi, ale na gazie w silnikach sypie się wszystko i powoli, a to żadna oszczędność.

Pozdrawiam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie racja, jednak dlatego napisałem, bo być może ktoś już miał doświadczenie i mi poleci lub nie. Kolega ma C.Xare zrobił 240 000 na gazie i ok wszystko, może to też stara dobra szkoła robienia niezawodnych silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stag 300, reduktor alaska i valteki (tak, valteki też wbrew pozorom są ok) i DOBRY fachman który to do kupy złoży i wyreguluje. Zestaw podstawowy, ale do normalnej jazdy wystarcza w zupełności.

Zacznij od ostatniego punktu, bo bez fachowca to nawet najdroższe elementy nie zadziałają.

 

klarabuch, skończ wreszcie z tym pisaniem bzdur, bo naprawdę aż człowieka skręca jak się takie bzdury czyta. Miałaś założony gaz u partacza to skończ wylewać żale i wmawiać innym, że gaz jest problematyczny. Zdecydowanie kojarzy mi się to z tzw. trollizmem internetowym.

Gaz jest szkodliwy także dla zdrowia.

Możesz rozwinąć tę jakże głęboką myśl ? Cóż takiego w gazie jest szkodliwego dla zdrowia. Benzyna niby taka zdrowa ?

 

I tak mój silnik na benzynie 95 zrobił 340 tyś. km i pracował normalnie.

No patrz, znajomy ma mondeo z V6 i właśnie dobija do 400k km z czego ~300k km na gazie i oups, wszystko gra. Blachy się sypią od rudej, a motor w stanei perfekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klarabuch, a ja widziałem poloneza traka i nim jeździłem, który od nowości jeździł tylko na gazie. Silnik nie był nic a nic robiony a nakręcone miał ponad 250tyś km. Pokaż mi silnik od poloneza, który na benzynie przejedzie taki dystans bez remontu generalnego silnika. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobre wtryskiwacze i reduktor to podstawa.dobrze się zastanów ,zanim podejmiesz decyzję ;-) Sam zagazowałem swoją renatę ,jak wybierzesz liche podzespoły wtedy więcej wydasz na wizyty u druciarza ,zresztą dobry gazownik ,który wiec co robi to połowa sukcesu .Jest kilka sprawdzonych instalacji ,ale o tym poczytaj na http://lpg-forum.pl

znajdziesz tam również zakłady niepolecane,w których ludzie się już przejechali na jakości instalacji LPG. Warto by nie popełnić błędów poprzedników .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zresztą dobry gazownik ,który wiec co robi to połowa sukcesu

Pozwolę się z Tobą nie zgodzić, podstawa sukcesu to właśnie dobry gazownik. Można dać najdroższy parownik i najdroższe wtryski ale jeśli nie złoży i ustawi tego człowiek znający się na robocie to wydamy jeszcze więcej kasy.

 

Czyli nie warto dokładać 300 zł.

Do czego, bo póki co to podałeś jakieś ogólne ogólniki.

To co podałem to standardowy pakiet staga (więc zapewne ten tańszy), ale zacznij od szukania fachowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego stepnikp, najważniejsze jest abyś trafił na dobrego gazmajstra (ale do tego trzeba mieć trochę szczęścia) i zdał się na niego. Jak jest dobry to nie pozwoli sobie narzucić tego co ma założyć. Ja miałem takie szczęście. Instalacja kosztowała mnie na owe czasy dużo, ale w ciągu ponad 6 lat (ponad 110 kkm na gazie) dołożyłem do niej w sumie ok. 300zł (filtry gazowe, czujnik temperatury reduktora i cewka elektrozaworu na reduktorze).

Mam w mojej megance zamontowane OMVL DREAM XXI N - wszystko z tej stajni i najważniejsza sprawa to ustawienie instalacji. Moja od czasu zainstalowania nie widziała gazownika, bo jak stwierdził mam do niego się zjawić jak będę miał zastrzeżenia do pracy instalacji. Co do psucia silnika przez gaz - silnik psuje źle dobrana i źle ustawiona instalacja gazowa (najczęstsza przyczyna - wąż w kieszeni właściciela samochodu - źle rozumiane oszczędności). Trzy zagazowane samochody (w tym dwa obecnie) i w żadnym z nich nie stwierdziłem ujemnego wpływu gazu na silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój mechanik i kolega, pokazał mi na innych autach innych klientów co robi gaz z silnikiem

Bawią mnie takie teksty.Jeśli Twój mechanik i jego kolega pokazywali Ci takie silniki,widocznie nie pokazałi Ci wszystkiego i wszystkiego też nie powiedzieli.Jeśli w samochodzie założona jest dobrej jakości instalacja oraz montowana przez fachowców, a nie druciarzy,zapewniam Cię,że z silnikiem nic się nie będzie działo.Owszem instalacje starszej generacji,bez odpowiedniej możliwości ustawiania parametrów spalania(np.uboga lub bogata mieszanka)powodowały wypalanie zaworów,przegrzanie głowic itp.historie.Przekonanie o szkodliwości instalacji gazowych w samochodach,pokutuje od lat właśnie z tego powodu,czyli z czasów instalacji poprzednich generacji.Są modele samochodów,do których nie powinno zakładać się instalacji LPG,ponieważ konstrukcja ich silników , technologia produkcji oraz materiał z których jest wykonany,nie pozwalają na to.Nie można jednak generalizować,że we wszystkich przypadkach gaz to zło.A pisanie właśnie w taki sposób jest przykładem braku odpowiedniej wiedzy i ignorancji.Co do opłacalności montowania instalacji, ekonomia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

GAZ założony, już dawno, ale ... :)

Początkowo sam mi się przełączał między gazem a paliwem. Okazało się, że nowe świece robiły problem. Teraz gaśnie rzadko bardzo, ale jednak ;/ Pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!