Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

dzisiaj zrobiłem sobie taki ostry test hamowania a mianowicie: ostre hamowanie z prędkości 130km/h no i gdy próbe powtarzałem 4 raz to skuteczność hamowania bardzo spadła, tzn. pod koniec hamowania ABS przestał pulsować (kół nie blokował) i tak jakby spadła siła nacisku na tłoczkach. Czy może być to wina płynu, generalnie to ma już chyba 3 lub 4 lata.

 

Druga sprawa to hamulec ręczny, czy tez tak macie, że praktycznie niemożliwe jest zablokowanie kół na asfalcie? Klocki + tarcze nowe już dotarte.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cztery ostre hamowania ze 130km/h na pewno bardzo rozgrzały i obciążyły tarcze, klocki no i płyn hamulcowy. Wydaje mi się że to normalny objaw, w końcu materiał z którego są zrobione tarcze i klocki, jest bardzo podatny na wysokie temperatury które występują przy takim powiedzmy "katowaniu" . Płyn hamulcowy możesz profilaktycznie wymienić, lub zbadać higroskopijność płynu.

 

Jeśli chodzi o ręczny to u mnie z prędkości 70 km/h bez problemu blokuje koła. Przy 130 nie próbowałem, bo to za duże ryzyko juz jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS kół nie blokuje wręcz przeciwnie odblokowuje koła jak zaczynają się blokować.

 

Jasne, że nie blokuje, chciałem tylko powiedzieć, że ABS przestał pulsować pedałem ale koła też się nieblokowały.

 

[ Dodano: 2011-01-15, 19:08 ]

Regulamin i zasady cytowania.

Ja też przy 130km/h ręcznego nie ciągnąłem, ale tak czy siak nie blokuje i nie wiem co z tym zrobić nawet w zaciskach wymieniłem prowadnice na nowe. Fajnie niekiedy na ręcznym jest wejść ale musi blokować.

Co do płynu to chyba profilaktycznie wymienię go, jak wygląda procedura wymiany, tzn. poprzez dowolny odpowietrznik koła czy wszystkie później trzeba odpowietrzyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do płynu to chyba profilaktycznie wymienię go, jak wygląda procedura wymiany, tzn. poprzez dowolny odpowietrznik koła czy wszystkie później trzeba odpowietrzyć?

Co 2 latka się wymienia. O tym jak i jak się odpowietrza poczytaj na forum bo już opisano dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn. pod koniec hamowania ABS przestał pulsować (kół

nie blokował)

tak rozgrzałeś hamulce, a innymi słowy zmniejszyłeś ich skuteczność, że nie miały siły by zablokować koła. Stąd nie działał ABS. Swoja droga co miał wykazać taki test? Nikt tak nie traktuje hamulców, poza sportem ;-) .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma szans na zablokowanie

Pytanie brzmi kiedy? Na postoju czy podczas jazdy? Jak na postoju to zaden problem tylko że ja musze go zaciagnać, parę razy zdarzyło sie żonie o nim zapomnieć ( wieczorem ja jeździłem) i ciagneła za sobą tył:) Podczas jazdy na asfalcie nigdy nie blokowałem co innego na placu przed centrum handlowym po sniegu robiąc poślizgi bez problemu się blokuja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtek_r95, wymiana płynu nie poprawi skuteczności - to jest dwustanowe: albo płyn się zagotuje i hamulców nie masz wcale (pedał wpada w podłogę), albo hamuje normalnie.

Oryginalne hamulce są rewelacyjne i bez problemu wytrzymują hamowania ze 130 km/h. To żaden wyczyn, badania wg regulaminu 13 (homologacyjne) są znacznie bardziej wymagające.

 

Ręczny masz na 100% zepsuty, natomiast jeśli tak słabo działa hamulec roboczy przy 3 hamowaniu, to przyczyną są klocki lub tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat

 

Odnośnie ręcznego, co tam może być zepsute: klocki i tarcze nowe, prowadnice zacisków nowe, linki chodzą, coś z samym mechanizmem ręcznego w zacisku? Czy tam może się coś zepsuć żeby działało tak na 50%?

 

Co do hamulca roboczego to jak auto kupiłem to miało przejechane 120.000 km - wymiana klocków, teraz mam 220.000 km te same klocki i tarcze (spore progi już).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim skuteczność hamulców też spadła. Wydaje mi się, że wina leży po stronie zużytego płynu hamulcowego: Jest już w nim za dużo wody (i/lub powietrza) i zwiększyła się przez to ściśliwość.

Historia mojego Scenica jest podobna do Twojego wojtek_r95. Kupiłem z przebiegiem 137tys. km teraz ma 207tys km.

Zaraz po kupnie hamulce były mega mocne. Bez dużego wysiłku dałem radę zablokować koła przy hamowaniu z prędkości powyżej 100km/h

Dzisiaj już nie da rady. Hamulec w podłogę prawie do końca, a koła dalej sie kręcą. Dopiero jak prędkść już jest niska ok. 40km/h to zaczynają się blokować i uruchamia się ABS. Pedał wyraźnie jest miękki i wpada dosyć głeboko. Za głęboko

Po ostatniej wymianie klocków trochę (minimalnie) się polepszyło i stąd mój wniosek, że nalezy wymienić płyn. Poprzez wymianę klocków tłoczki hamulcowe zostały wciśnięte do środka i w komorze w zacisku hamulcowym jest teraz mniej płynu, mniejsza jego ściśliwość. Sta wrażenie polepszenia skuteczności i bardziej twardego pedała hamulca.

Na wiosnę/lato mam zamiar wymienić sobie płyn hamulcowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, woda też nie jest ściśliwa :mrgreen: Jedyne problemy z wodą w płynie polegają na "zagotowaniu" się hamulców w temp. poniżej konstrukcyjnych 254 C.

 

Jeżeli macie pewność, że zaciski są czyste pozostaje kwestia wspomagania, natomiast jeśli pedał leci w podłogę (a hamulce napewno nie są zapowietrzone), to uszkodzona jest pompa hamulcowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee tam wszystko jest ściśliwe. Ale masz rację - nie ma woda w płynie wpływu na miękość hamulca. Ale odparowana TA woda tak, która powoduje zapowietrzenie układu

Myślę, że nie na daremno każą wymieniać płyn co dwa lata. Mam juz najeżdżone prawie 210 tys. km - i ani razu nie wymieniany płyn. Więc najwyższa pora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!