Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

ale jeśli śpieszy się, to kasujcie śmiało

Ja nic do tego nie mam kiedy ją oddadzą, na razie stoi na parkingu pod folią, dowiem się czy jest możliwosć sprzedaży belki, mechanika jak coś dobrego mam, mówi ze 3 godziny roboty nie więcej, a więc może Ci się opłaci przyjechać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda na to, że w MII się 'wycwanili' i belka jest częścią niepodzielną

w megane I teoretycznie też jest niepodzielna :roll:

Informacja od firmy regenerującej belki ze Szczecina:

 

Cytat:

powiem Panu szczerze w tym aucie jest belka w której nie ma ani jednego

elementu który można wymienić - jedyna rada kupno drugiej koszt około 600

zl

a co mają napisać? "Przyjedź Pan, wymienimy część za kilka zł i się przy tym naszarpiemy?" Wiadomo, że lepiej wsadzić belkę za kilka stów.

Gdyby ktoś posiadał zdjęcie tylnej belki bez koła to łatwo będzie stwierdzić czy czop da się wymienić. Moim zdaniem na pewno można to zrobić, tylko trzeba chcieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy czop da się wymienić. Moim zdaniem na pewno można to zrobić, tylko trzeba chcieć.

Pewnie, że się da. Logicznie rzecz biorąc nie da się inaczej "zbudować" takiej przestrzennej konstrukcji, jak składając ją z kilku mniejszych elementów. Problem w tym, żeby dostać te elementy.

Ja bym poszukał jakiegoś rozbitka. W końcu cała belka Ci nie jest potrzebna. Interesuje cię tylko czop piasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy byłem w ASO, to rzuciłem okiem na ten czop, szkoda że nie przyszło mi do głowy by zrobić zdjęcie... Być może wzrok mnie zmylił, ale był on chyba przyspawany do reszty belki. Nie wiem, czy byłby sens wspawania innego czopu, bo raz że trzeba by zrobić to bardzo dokładnie, a dwa że spawy są po naprawie z reguły słabym punktem konstrukcji. Ale to moje przypuszczenia, jeśli gadam głupoty to z góry przepraszam <szukaj>

 

Zobaczymy, co mi powiedzą w warsztatach. Będę oczywiście zaznaczał jasno i wyraźnie, że to właśnie prawy czop mam do wymiany, ale jeśli wszędzie będą się upierać że trzeba belkę, to nic nie poradzę <ok>. Albo jeśli będą mi oferować jakąś 'prawie nówkę' za dobrą cenę to też może się skuszę na całą belkę. Od poniedziałku będę się orientował, mam nadzieję że zamknę się w trzycyfrowej kwocie...

 

Pozdrawiam

Jogurt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli rzeczywiście przyspawane jest całe mocowanie czopu do belki to nie ma co kombinować. Jeżeli było by na jakiś bolcach lub śrubach to można spróbować wymieniać, ale nie wiem czy nie trzeba by wyjąć całej belki do tej operacji, a to moim zdaniem się nie opłaca. Robota ta sama co przy wymianie belki, a gwarancji nie ma, że za chwilę znowu coś się z tym nie stanie.

Pooglądałem belki na allegro, wydaje mi się, że czop i jego mocowanie przyspawane jest do belki, ale bardzo słabo to widać.

Pozostaje zrzucić koło i dokładnie pooglądać jak to wygląda.

W Megane I i Scenic I czop jest przykręcany do belki 4 śrubami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, nie pamiętam, nie chcę wprowadzić w błąd. Wydaje mi się, że w scenicu z tarczą i w megance z bębnem jest to inaczej rozwiązane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna ta twoja sytuacja. Serwis montuje łożysko na dobry czop, za jakiś czas okazuje się on zużyty. Baaardzo to dziwne. Nakrętka była niedokręcona? Innej możliwości nie widzę jako mechanik. Jak duże to zużycie? Istnieją jeszcze kleje anaerobowe do osadzania łożysk. Ja bym nie popuścił. Serwis montował - i nie miał zastrzeżeń co do jakości czopu, potem jest już źle, to wina ich jest oczywista. Przy prawidłowym montażu nie ma możliwości zużycia czopu, chyba że jest on skrzywiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dabru, to nie tak, jak piszesz. Czop był zryty już od samego początku, tylko nikt nie przywiązał do tego uwagi przy wymianie hamulców i potem łożyska. Zużycie jest takie, że łożysko siedzi na czopie luźno i nacisk samochodu nie rozkłada się na nim równomiernie. Czy czop był krzywy, to nie wydaje mi się.

 

Sam serwis podszedł do sprawy w miarę porządnie (ASO Poznań-Antoninek), to znaczy sprawdzili mi jeszcze raz ten czop bezpłatnie, bez jakiegokolwiek czasu oczekiwania. Przyjechałem bez zapowiedzi, przedstawiłem problem i zaraz potem autem zajął się mechanik. Pół godziny później już wiedziałem co jest grane (smutny wniosek, że poprzedni właściciel auta na pewno wiedział o tej usterce, ale słówkiem nie pisnął - bo po miesiącu posiadania pada pierwsze łożysko i krótko potem dwa następne). Poza tym zapewniono mnie w ASO, że kiedy wymienię belkę na sprawną, mogę się do nich zgłosić na bezpłatną wymianę łożyska w ramach gwarancji. Wiadomo że belki mi nikt nie zafunduje - gdyby zauważyli z nią problem wcześniej, to i tak musiałbym przyjąć ten sam tok działań, co teraz <szukaj>

 

Good news! Dzwoniłem dzisiaj koło południa do warsztatu, który polecił mi pan z ASO i umówiłem się na wymianę belki. Cenowo wygląda to tak: używana belka 450zł, montaż 250zł. Na całość będę miał gwarancję. Umówiłem się na środę i na pewno opiszę wrażenia z tego serwisu, bo z tego co widziałem, nie ma jeszcze swojego tematu na forum <ok>

 

Pozdrawiam

Jogurt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wymienią Ci w ramach gwarancji to to chociaż tyle dobrze, chociaż o braku profesjonalizmu świadczy że założyli łożysko na taki czop. Jak pisałem, być może można było je wkleić (jest to profesjonalny sposób naprawy przy spełnionych pewnych wymaganiach). O serwisie w Poznaniu mam złe zdanie. Przyjechałem do nich ze Szczecina po rozmowie telefonicznej po używaną Megankę (w bardzo dobrym stanie- po przeglądzie) jaką mieli do sprzedania. Na drgania pochodzące od uszkodzonej poduszki silnika mieli taką receptę by podnieść jej obroty silnika - i to mi wystarczyło by ich pożegnać. Tyle, że nie pamiętam czy to na pewno ten sam serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymienilem w serwisie renault takze jest na gwarancji i tez nic nie powiedzieli ze cos jest krzywe itp takze mam nadzieje ze bedzie ok. A co sie jeszcze dowiedzialem to to ze moj mechanik montowal lozysko pistoletem do kol takze moze sie okazac ze za mocno je sciskal!!!Poczekam i zobacze co bedzie z tym zamontowanym przez renault. Bo sie okazuje ze belka droga i trzeba od tego samego modelu silnika dostac. Czyli jak ma diesel to od benzyny nie da rady belki. Pozdrawiam

 

Przypominam, że na forum piszemy stosując pl-literki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik montowal lozysko pistoletem do kol takze moze sie okazac ze za mocno je sciskal!!!

To nie jest łożysko stożkowe, więc nic mu nie będzie, Raczej obawiałbym się czy dokręcił z momentem 28 daNm, jak zaleca to serwisówka.

Bo sie okazuje ze belka droga i trzeba od tego samego modelu silnika dostac.

Skąd masz takie informacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!