Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

spadek mocy dci 1,5


maryglu

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich, jestem nowa, chociaż RM jeżdżę już 10 lat. teraz mam RM II 1,5 dci 105 KM. Jest superasta, mam ją od maja. jest jeszcze na gwarancji, więc pomyślałam, że skoro mam okopconą rurę wydechową i zderzak wokół niej, to powinnam naprawić to w serwisie. Tak też zrobiłam. Przeprogramowali mi podobno komputer, skutkiem czego:1. wydaje mi sie, że samochód stracił znacząco na dynamice, 2. rura nadal kopci, a 3. spalanie wzrosło z 5,0/100 do 5,3/100. Co może być przyczyna i czy to w ogóle możliwe? W serwisie powiedzieli mi że "może już się przyzwyczaiłam do dynamiki jazdy i jej już tak nie zauważam jak na poczatku". Nie wiem na ile sobie ze mna pogrywaa, a na ile może to byc problem, wiec będę wdzięczna za każdą odpwowiedź. Dodam uzupełniająco, ze kopcenie występowało wyłacznie przy zapalaniu ( a nie np. przy dodawaniu gazu), przy zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze miałaś silnik po chiptuningu i dlatego tak dobrze śmigało auto ale kopciło, i panowie zaprogramowali kompa na nowo, wgrali seryjny program stąd słabszy jest i więcej pali bo go trzeba bardziej butować.... a co do kopcenia w momencie odpalania to moze być tak ze wtryski troszke leją i się zbiera troszke paliwa w cylindrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info, nie sądzę, żebym miała ten chiptunning, bo auto jest kupowane w salonie i jak byk stoi napisane, że ma 105 KM. chyba, ze takie rzeczy się zdarzają, a ja jestem ich nieswiadoma, to tez prosze o taka informację. Ale nie wydaje mi się, samochód był sprowadzany z renualt hiszpania dla renault polska i oryginalnie miał mieć 105 KM (ma 6 biegową skrzynię, więc chyuba ma te 105KM). Co teraz powiedzcie mam zrobic, co mówić w serwisie, co im zasugerować, bo na wtorek jestem umówiona z tymi gamoniami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz niech przeprogramują albo jedź gdzie indziej do innego ASO i powiedz jaki jest problem i postrasz pismami do Renault Polska. W razie czego dokładną moc możesz sprawdzić na hamowni. Pomiar kosztuje ok 120 zł. I jeśli faktycznie będzie mniej niż 105 koni to będą na przegranej pozycji. Chociaż powinni to zrobić na swój koszt. Ewentualnie możesz na piśmie żądać np. zwrotu kosztów pomiarów na hamowni jeśli okaże się że auto ma mniejszą moc niż fabryczne 105.

 

Z którego dokładnie roku masz tą meganke? MII ph II? czy phI?

 

Walcz z nimi. Trzymamy kciuki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa wygląda na ciekawą i rozwojową. opisuj nam wszystko :)

to kopcenie mi się nie podoba, moja MII na już 4 lata i nie kopci, może to jest wina kiepskiej jakości paliwa?

a co do spadku mocy to rzeczywiście tylko hamownia pomoże ci to zweryfikować, a jeśli się okaże że coś nie tak, to mają pecha (wtedy polecam wizytę u prawnika lub w federacji konsumentów, i pisma do Renault Polska i głównego Renault).

z tego co piszesz to chiptuningiem nie musisz sobie zawracać głowy ciebie to nie dotyczy (jak jesteś ciekawa to poszukaj na forum lub w google)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha! najlepsze jest to, że własnie odkryłam, że oprócz opisanych wyżej problemów do tego wszystkiego siadała klima. Nie chłodzi. To mnie naprawde wkurzyło. Podjechałam do ASO, a oni mi, że "może czynnik chłodzący trzeba uzupełnić bo wyciekła, a może to, a może tamto" - takie typowe gadanie jak nie maja pojęcia co to. No i znalazł się gośc -miły młody mechanik, który mnie skojarzył z wcześniejszym przeprogramowaniem kompa. Udało nam sie we dwójkę ustalić, że "czynnik chłodzący" jest i to pełniusieńki, a to, ze klima nie chłodzi ma związek układem pomiarowym temperatury (termometr z lusterka zewnetrznego podaje temp. do wiatraczka nad lusterkiem wstecznym w środku i przez komputer temp. jest przekłamana, więc klima sie nie włącza. Nie wiem na ile jest to prawda, ale jak to prawda, to pomyslę nad konsekwencjami, bo jeszcze z braku ludzi do pracy każą mi czekać na przeprogramowanie kompa i usunięcie usterki do wtorku - w te upały!!!!! Dajcie znać czy faktycznie komp może mieć wpłwy też na klimę - tak jak mówią, czy może znowu babie oczy mydlą. mój Megane to faza II. pozdro

 

[ Dodano: 2007-08-02, 20:26 ]

aha, jeszcze jedno - gdzie te hamownie są , w ASO?- z czystej ciekawości sobie pojadę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam i pozdrawiam na poczatek powinni wykonac test przelewów wtryskiwaczy aby wyeliminowac wtryskiwacze 2.dokrecenie wszyskich opasek zaciskowych na przewodach do turbo sprazarki i inter culera i czy nakładki gumowe wewnatrz przewodów sa dobze zamocowne najprawdopodobniej tu jest przyczyna a co do reprogu komutera to jest tylko jedna wersja pozdrawiam ps hadson skad u ciebie tyakie informacje ze sa rózne reprogi inna do 105kucy i inna do 100zastanów sie co piszesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!