Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podczas jazdy silnik gaśnie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

Bardzo proszę o podpowiedź i ewentualne wskazówki.

Autko to Megane II phI 1.5 dci z 2005 roku.

Od pewnego czasu autko ma niepokojące objawy a mianowicie:

Podczas jazdy np. 80km/h i wciśnięciu sprzęgła i hamowaniu lub wrzuceniu na luz silnik gaśnie...Jednak przy ponownym wciśnięciu startera auto odpala błyskawicznie i bez problemu. Martwię się że kiedyś przy skrzyżowaniu mogę nie zdążyć zastartować na nowo i kurcze jeszcze coś złego się zdarzy.

Zdarza się to dość często właśnie przy takich prędkościach i właśnie wciśnięciu sprzęgła z hamulcem lub wyluzowaniu auta.

Nie zapalają się kontrolki, brak również dziwnych komunikatów....

Czasem kiedy nagle przyspieszam aby wyprzedzić inne auto i po takim manewrze zwolnię auto czasem też gaśnie.

Czy możliwe jest że to ponoć mogą być przetarte przewody pod pedałem sprzęgła i hamulca??( jak sugerował telefonicznie mechanik) ?

Jeśli ktoś spotkal się z czymś podobnym proszę o odpowiedź

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak to jest w tym silniku - ale np w modelach benzynowych (np K7M), często powodem takiego zachowania, był regulator biegu jałowego (silniczek krokowy).

Może i w tym przypadku jest jakiś czujnik, który reguluje pracę na biegu jałowym i właśnie od padł - szukał bym raczej w tym kierunku! Najprawdopodobniej bez podpięcia pod kompa się nie obejdzie!

Daj znać jak coś ustalisz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, byłem dziś w ASO RENAULT i na moje sugestie że to silnik krokowy usłyszałem że gadam głupoty bo diesel nie ma silnika krokowego....tylko dlaczego w sklepach motoryzacyjnych sprzedają silniki krokowe właśnie do 1.5 dci ??? tak więc po analizie clipem usłyszałem że z braku osłony klimatyzacji pod silnikiem to czujnik klimatyzacji powoduje zwarcie jak pokazał komputer.

 

[ Dodano: 2011-02-08, 18:04 ]

witam, byłem dziś w ASO RENAULT i na moje sugestie że to silnik krokowy usłyszałem że gadam głupoty bo diesel nie ma silnika krokowego....tylko dlaczego w sklepach motoryzacyjnych sprzedają silniki krokowe właśnie do 1.5 dci ??? tak więc po analizie clipem usłyszałem że z braku osłony klimatyzacji pod silnikiem to czujnik klimatyzacji powoduje zwarcie jak pokazał komputer.Śmieszne bo za sam czujnik zawołali 530zł + 300 robocizna a osłona pod silnikiem 700zł !!!!!!

No to podziękowawszy pojechalem do domu z nadzieją że znajdę sklep z tańszą częścią niż w aso.....

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 5 miesięcy temu...

Witam wszytkich, mam identyczny problem jak twój. Samochód gaśnie gdy zbyt mocno przychamuje a bieg mam na luźie. Mam zatem pytanko. Czy wymiana czujnika klimatyzaji pomogła, bo i mnie w serwisie ASO powiedzieli dokładnie to samo. Pozdrawiam wszytkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może na początek, najlepiej to sprawdzić poprzez odłączenie wtyczki od czujnika klimatyzacji. Jeśli po odłączeniu przestanie auto gasnąć, to wiadomo, że to jest to, jeśli nie to szkoda wyrzucać pieniądze na nowy czujnik.

Odłączenie wtyczki od czujnika, to prosta sprawa - wystarczy zdjąć prawe nadkole i już widać. Jedynie klimatyzacja nie będzie działać, ale po ponownym podłączeniu wszystko wróci do normy.

K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, przepraszam ze tak długo nie odpisywałem, ale jak ma się trójkę małych chłopaków to trudno jest znaleźć czas. Poszedłem za radą Krzysztofa i odłączyłem wtyczkę od czujnika klimatyzacji. Niestety samochód nadal gaśnie tak jak opisał co-coguar. Także na próżno wydałem 65funtów w serwisie renault na diagnostykę. Dodam od siebie kilka szczegółów. Problemy z gaśnięciem silnika zaczęły się odkąd przeszedłem serwis. Panowie w innym warsztacie wymienili mi pasek rozrządu (cambelt)+ serwis. Po kilku tygodniach jadąc z pracy wrzuciłem na luz ( wrzucony bieg jałowy ) silnik zgasł nagle. Prawie zawsze zapala się kontrolka akumulatora oraz nakaz STOP. Po zatrzymaniu normalnie odpalam samochód i mogę kontynuować jazdę. Zatem silnik gaśnie bez znaczenia na prędkość, jedyne co jest ważne to wrzucony luz. Jestem także wstanie wymusić że silnik zgaśnie. Wystarczy ze się rozpędzę do 80h/km, wrzucić luz i gwałtownie przyhamować. Jeśli ktoś mógłby zasugerować jak rozwiązać ów problem będę wdzięczny. Silnik 1.5 cDI 100 KM k9k, 75000 mil. Dodam jeszcze, że wolnych chwilach przekopałem już internet. Dziękuje.

 

Dodano: 27 lip 2012 - 23:37

Sorry, muszę sprecyzować moją wypowiedź. Samochód gaśnie tylko gdy jest na biegu jałowym (luz). Zazwyczaj sprzęgło wciskam w ostatnim momencie przed wykonaniem manewru skrętu aby zredukować bieg. Ostatnio także przez przypadek udało mi się odpalić samochód podczas jazdy. Gdy silnik zgasł dojeżdżałem żeby skręcić. Zdecydowałem się siła rozpędu pokonać zakręt. Gdy już skręciłem odruchowo wrzuciłem drugi bieg i puściłem sprzęgło. Samochód ożył. To wszystko co mi przychodzi do głowy. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

 

 

Zwracaj proszę uwagę na to jak i co piszesz ( błędy )

Tomik

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Co do rozwiązania - daleka droga, ale podzielę się swoimi spstrzeżeniami odnośnie tego poroblemu - może przybliżą do postawienia diagnozy :notacrook:

Otóż moja strzała gaśnie, ale tylko gdy napędzana jest gazem LPG i włączona jest klimatyzacja. Poza tym zauważyłem, że dzieje się tak tylko wtedy (przy włączonej klimie), gdy wrzucę na luz przy niskich obrotach (np. 1000 obr/min). Natomiast, w sytuacji gdy bieg jałowy jest zaserwowany na wyższych obratach (2000 obr./min i więcej) problem z gasnącym silnikiem nie występuje - obroty spadają do ok. 500 na min, po czym wskazówka "odbija się" i zatrzymuje na ok. 750 obr/min.

Edytowane przez Otik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to coś pomoże, ale mi auto gasło w związku z awarią czujnika położenia wałka rozrządu. Po wymianie (koszt 100zł) już problem nie powrócił. Tylko, że u mnie ten błąd był widoczny po podpięciu pod clipa i wyświetlała się kontrolka na desce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż moja strzała gaśnie, ale tylko gdy napędzana jest gazem LPG i włączona jest klimatyzacja. Poza tym zauważyłem, że dzieje się tak tylko wtedy (przy włączonej klimie), gdy wrzucę na luz przy niskich obrotach (np. 1000 obr/min).

Wyrzucasz przy jeździe czy na postoju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam. Ponowię temat. Renault Megane II 1.9dci 2005 rok.

Autko po wymianie turbiny(samozapłon).

Podczas samozapłonu auto wypaliło ok. 3 litrów oleju silnikowego, pełno dymu podczas akcji, nie udało się go zdławić.

Wszystko poszło przez wydech.

Gość od turbin stwierdził, że kat jest zapchany tymże olejem.

Zmierzam do tego, że po wymianie owej turbiny auto na jałowym, albo gaśnie, albo spada do ok. 450-500 obrótów. Jak się uda, że nie zgaśnie a spadnie na te niższe po wciśnięciu sprzegła dalej na jałowym auto wraca na właściwe obroty(tj. ok 1000). Przy wymianie turbiny trzeba ściągnąć koło z nadkolem. Ktoś napisał, że tam się znajduje czujnik klimatyzacji. Jest szansa, że pany od turbin mogli uszkodzić? A może jakaś inna przyczyna? Z góry dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!