Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Ubywa płynu chłodzącego, albo kopci na biało ?

Jeżeli nie, to warto dobrze wypłukać cały układ chodzenia i zalać tanim płynem do chłodnic.

Jeśli wszystko będzie ok, to po jakichś 1000 km ponownie wymień płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co sadzisz na temat czujnika temperatury? czy to może być tym spowodowane?

 

p.s. jak wykonać płukanie układu? i czy moge to zrobić we własnym zakresie bez mechaników itp itd? hm pozostaje kwestia odpowietrzenia (jak to wykonać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestię czujnika poruszyłem na samym początku.

Pytałem, czy łapie temperaturę tylko na zegarach, czy też jest to odczuwalne w ogrzewaniu.

Wypłukać można np. wężem ogrodowym przy małym ciśnienieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Podepnę się pod temat

Ostatnio wymieniałem chłodnicę bo była dziurawa, po wymianie dokładnie obserwowałem grzanie silnika czy wszystko jest ok,

i zauważyłem że po przekroczeniu bodajże 5 kreski na wskaźniku (wskazówka poziomo) nie włączył się termostat tylko wentylator chłodnicy,

stwierdziłem że uszkodzony jest termostat i za późno otwiera, wymieniłem na nowy, ale dalej jest tak samo, tzn dokładnie wygląda to tak, że silnik się rozgrzewa i gdy wskazówka dochodzi do 6 kreski włącza się wentylator (termostat zamknięty) i gdy temperatura podniesie się jeszcze troszkę (zrówna się z 6 kreską) jednocześnie wyłącza się wentylator i otwiera się termostat, silnik się nie przegrzewa, ale dziwnie to działa wg mnie,

zmierzyłem czujnik temperatury wody, na zimnym 4,5 kOhm, na drugiej kresce 480 Ohm, na 5 kresce (wskazówka poziomo) 180 Ohm, wyniki praktycznie jednakowe na obu czujnikach (wskaźnik i ECU) wyniki chyba prawidłowe, nie mam możliwości zmierzenia faktycznej temperatury silnika, a może jednak padnięty czujnik? postaram się jeszcze zmierzyć wartość w momencie gdy wentylator się włącza a termostat jest jeszcze zamknięty

może ktoś ma jakiś pomysł?

 

lapka2.gif

Regulamin Shift nie działa? Proszę poprawić

 

0cool

Edytowane przez djanj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką temperaturę otwarcia ma termostat ? Możliwe jest również, że jest on zamontowany odwrotnie.

Jak kupiłem swoje auto, właśnie był on zamontowany odwrotnie. Nie przegrzewał się silnik tylko dlatego, że termostat nie był szczelny.

dochodzi do 6 kreski włącza się wentylator (termostat zamknięty)

A rura idąca do chłodnicy w tym momencie jest gorąca, czy zimna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rura idąca do chłodnicy w tym momencie jest zimna,

 

37342.jpg

 

termostat zamontowałem tak jak był zamontowany, czyli tą stroną ze sprężynką w stronę silnika

 

porównywałem te pomiary i wychodzi na to, że powinny być ok,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to, że termostat ma zbyt wysoką temperaturę otwarcia. Potrzebujesz takiego na 89 lub ewentualnie 90 stopni.

Jeżeli jest taki zamontowany w aucie, może układ być zapowietrzony lub uszkodzony termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie wiem czy ma zbyt wysoką temperaturę otwarcia, kupiłem dosyć drogi termostat w sklepie który zajmuje się tylko częściami do francuzów, poza tym ten stary i nowy otwierają się w tym samym momencie, dlatego wydaje mi się że te termostaty są dobre, a poprostu nie wiedzieć czumu wentylator włącza się za wcześnie, chociaż najlepiej by było zmierzyć czymś temperaturę silnika ale narazie nie mam jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na termostacie powinna być wybita (wygrawerowana)temperatura otwarcia. Jak posiadasz jeszcze opakowanie po termostacie, również powinna się znajdować taka informacja.

Cena nie ma nic do temperatury (j.w.). Może ona być ewentualnym wyznacznikiem jakości (nie zawsze tak jest).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Koledzy borykam się już z takim samym problemem jak kolega djanj wymieniłem czujnik temperatury , termostat 89 stopni otwarcia i obiawy są takie że wskaźnik temp.rośnie załacza się wentylator a rura i chłodnica są zimne wskaźnik dojdzie do 6 kreski widać że otwiera się termostat bo wskaźnik opada o pare kresek termostat jest taki sam jak ten stary czyli 89 stopni. Co może być przyczyną takich objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat 89 stopni otwarcia i obiawy są takie że wskaźnik temp.rośnie załacza się wentylator a rura i chłodnica są zimne wskaźnik dojdzie do 6 kreski widać że otwiera się termostat bo wskaźnik opada o pare kresek termostat jest taki sam jak ten stary czyli 89 stopni. Co może być przyczyną takich objawów.

Dzieje się to za każdym razem po odpaleniu zimnego silnika? U mnie taki objaw wystąpił po częściowym spuszczeniu płynu przy wymianie pękniętego przewodu gumowego do reduktora. I po napełnieniu układu nie bardzo chciał się początkowo otworzyć termostat. Ale jak już się otworzył i ponownie odpowietrzyłem układ (śrubka przy termostacie) wszystko się unormowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!