Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pasek klinowy - późniejsze probelmy


bolom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Około tygodnia temu zauważyłem, jak wymienialiśmy poduszkę silnika że pasek jest uszkodzony. Jedna część paska (od strony silnika) była jakby zdarta (póżniej okazało się, że brakuje dwóch rowków). No niby ok. Wymieniłem pasek. Nie wymieniałem rolki napinającej i sprzęgiełka kierunkowego na alternatorze. Wydawało się być ok.

Po przejechaniu 5 km, zaczęło po stronie właśnie paska klinowego delikatnie a potem coraz bardzieć buczeć lub jak kto woli wyć takim przytłuimonym odgłosem. Przetraszyłem się, bo jak poczytałem, od paska klinowego, który uległ uszkodzeniu czy zużyciu może ulec zatarciu silnik. Jestem posiadaczem 1.5 dCi 106 km z 2007 roku. Niestety mam przejechane 200 tysięcy. Przebieg oryginalny, sam tyle przejechałem. Co robić? Pojechałem do następnego mechanika. Taki, który się niby zna.

Mechanik na SERWITUTY W WARSZAWIE Auto-Mila.

Pojechałem tam, bo się umówiłem, że wymienię resztę poduszek silnika. Wspomnę, że jak odpalam czy gaszę auto strasznie nim telepie. Ale tylko wtedy. Więc pojechałem. Po diagnozie okazało się, że to nie dwumasa ani żadna z poduszek. Wspomniałem, że wymieniłem pasek a on na to, że przyczyna może być osprzęt i postanowił wyminić rolkę napinającą oraz wspomniane sprzegiełko na alternatorze. No powiedział, że jak się zerwie pasek to jego resztki mogą dostać się pod rozrząd no i wtedy wiadomo co - masakra z silnikiem i wydane ponad 5 tysięcy na naprawę. Zdecydowałem się. Po wymianie nie przestało "walić" samochodem, a buczenie lub jak kto woli wycie nie przestawało a bardziej się dawało we znaki. Zapytał czy był zmieniany rozrząd. No przy 160 tys trzeba więc wymieniłem. No to powiedział, że można z tym jeździć i jak będę chciał to mogę przyjechać na czyszczenie układu zasilania silnika. Nie ważne.

Ciągle buczy i wyje. Pojechałem do drugiego mechanika. Wyczekałem w kolejce i odpaliłem samochód. Był zimny. Nie buczało , dopiero po jakiś 15 minutach mechanik stwierdził, że coś nie tak. Podnieśli go na podnośniku i zaczęli. Ściągnęłi pasek, odpalili i było niby ok. Założyli pasek spowrotem i buczenie nadal było. Okazuje się, że pasek krzywo pracuje. Sprzęgiełko, które założył mi na Serwituty jest na krótkie ( za mało wystaje i dlatego pasek znowu zniszczony.

 

Powiedzcie co mam w takiej sytuacji zrobić. Wydałem 600 zł. i dalej boję się, że stracę moje auto. To jakieś nieporozumienie. Czy mogę liczyć na jakieś wsparcie od Was.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak oprócz sprzęgiełka jeszcze rolkę od alternatora... też tak miałem tylko w pierwszym przypadku skończyło się uszkodzeniem silnika i rozrządu, za drugim zerwało tylko sam pasek (na szczęście)... Pieprzony mechanik nie wymienił kółka od alternatora i na łożyskach się zatarło i wchodziło w wibracje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z tym paskiem było podobnie i wyszło że miałem zepsutą rolke prowadzącą paska tą na samym dole silnika. stukał też napinacz paska mikro. jeżeli napinacz jest taki pionowy to warto sprawdzić tą część do której jest przykręcony i połączony z alternatorem, ja miałem pęknięty. Drgania też lubi dawać koło pasowe na wale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Bo widzisz najlepiej to zmieniać na cały nowy komplet, tzn. napinacz alternatora i pasek, ewentualnie rolkę na alternatorze. Dobrze jest też kupić części w sprawdzonym sklepie. Na przykład sklep internetowy QUIPPO dobiera części po numerach VIN i tu nie ma mowy o pomyłce. Kupujesz raz i wiesz ,że jest ok.

A tak swoją drogą to pasek masz odpowidniej długości?

A czy rolka napinająca jest do wersji z climatronikiem , czy też bez, bo to istotny szczegół.

Radziłbym jeszcze sprawdzić koło pasowe na wale, one też potrafi wydawać różne dźwięki i powodować wibracje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!