Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pasek klinowy - późniejsze probelmy


bolom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Około tygodnia temu zauważyłem, jak wymienialiśmy poduszkę silnika że pasek jest uszkodzony. Jedna część paska (od strony silnika) była jakby zdarta (póżniej okazało się, że brakuje dwóch rowków). No niby ok. Wymieniłem pasek. Nie wymieniałem rolki napinającej i sprzęgiełka kierunkowego na alternatorze. Wydawało się być ok.

Po przejechaniu 5 km, zaczęło po stronie właśnie paska klinowego delikatnie a potem coraz bardzieć buczeć lub jak kto woli wyć takim przytłuimonym odgłosem. Przetraszyłem się, bo jak poczytałem, od paska klinowego, który uległ uszkodzeniu czy zużyciu może ulec zatarciu silnik. Jestem posiadaczem 1.5 dCi 106 km z 2007 roku. Niestety mam przejechane 200 tysięcy. Przebieg oryginalny, sam tyle przejechałem. Co robić? Pojechałem do następnego mechanika. Taki, który się niby zna.

Mechanik na SERWITUTY W WARSZAWIE Auto-Mila.

Pojechałem tam, bo się umówiłem, że wymienię resztę poduszek silnika. Wspomnę, że jak odpalam czy gaszę auto strasznie nim telepie. Ale tylko wtedy. Więc pojechałem. Po diagnozie okazało się, że to nie dwumasa ani żadna z poduszek. Wspomniałem, że wymieniłem pasek a on na to, że przyczyna może być osprzęt i postanowił wyminić rolkę napinającą oraz wspomniane sprzegiełko na alternatorze. No powiedział, że jak się zerwie pasek to jego resztki mogą dostać się pod rozrząd no i wtedy wiadomo co - masakra z silnikiem i wydane ponad 5 tysięcy na naprawę. Zdecydowałem się. Po wymianie nie przestało "walić" samochodem, a buczenie lub jak kto woli wycie nie przestawało a bardziej się dawało we znaki. Zapytał czy był zmieniany rozrząd. No przy 160 tys trzeba więc wymieniłem. No to powiedział, że można z tym jeździć i jak będę chciał to mogę przyjechać na czyszczenie układu zasilania silnika. Nie ważne.

Ciągle buczy i wyje. Pojechałem do drugiego mechanika. Wyczekałem w kolejce i odpaliłem samochód. Był zimny. Nie buczało , dopiero po jakiś 15 minutach mechanik stwierdził, że coś nie tak. Podnieśli go na podnośniku i zaczęli. Ściągnęłi pasek, odpalili i było niby ok. Założyli pasek spowrotem i buczenie nadal było. Okazuje się, że pasek krzywo pracuje. Sprzęgiełko, które założył mi na Serwituty jest na krótkie ( za mało wystaje i dlatego pasek znowu zniszczony.

 

Powiedzcie co mam w takiej sytuacji zrobić. Wydałem 600 zł. i dalej boję się, że stracę moje auto. To jakieś nieporozumienie. Czy mogę liczyć na jakieś wsparcie od Was.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak oprócz sprzęgiełka jeszcze rolkę od alternatora... też tak miałem tylko w pierwszym przypadku skończyło się uszkodzeniem silnika i rozrządu, za drugim zerwało tylko sam pasek (na szczęście)... Pieprzony mechanik nie wymienił kółka od alternatora i na łożyskach się zatarło i wchodziło w wibracje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z tym paskiem było podobnie i wyszło że miałem zepsutą rolke prowadzącą paska tą na samym dole silnika. stukał też napinacz paska mikro. jeżeli napinacz jest taki pionowy to warto sprawdzić tą część do której jest przykręcony i połączony z alternatorem, ja miałem pęknięty. Drgania też lubi dawać koło pasowe na wale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Bo widzisz najlepiej to zmieniać na cały nowy komplet, tzn. napinacz alternatora i pasek, ewentualnie rolkę na alternatorze. Dobrze jest też kupić części w sprawdzonym sklepie. Na przykład sklep internetowy QUIPPO dobiera części po numerach VIN i tu nie ma mowy o pomyłce. Kupujesz raz i wiesz ,że jest ok.

A tak swoją drogą to pasek masz odpowidniej długości?

A czy rolka napinająca jest do wersji z climatronikiem , czy też bez, bo to istotny szczegół.

Radziłbym jeszcze sprawdzić koło pasowe na wale, one też potrafi wydawać różne dźwięki i powodować wibracje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!