Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Na co zwrócić uwagę kupując Megane w dieslu


cziken

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na początku chciałbym się przywitać i jednocześnie prosić o pomoc.

Chcemy z żoną kupić Megankę II w kombii (3-4 letnią).

Pod uwagę wzięliśmy silnik diesla. W roku przejeżdzamy ok 12000 km (90% w mieście - praca-dom-zakupy). Niestety z Megane nie mieliśmy styczności i dlatego chciałbym prosić o pomoc ew. podpowiedź czego unikać, a co można "brać w ciemno"

Czytałem o FAP, o wadach silników 1.9d itd. , ale to wszystko tylko "podobno". Może jest "żywy przykład", który potwierdziłby/zaprzeczył tym rewelacjom.

W necie znalazłem kilka ofert, co o tym myślicie?

1. http://otomoto.pl/renault-megane-07-1-5-dc...-C17053782.html

2. http://otomoto.pl/renault-megane-C17042729.html

3. http://otomoto.pl/renault-megane-1-5-dci-c...-C17466024.html

4. http://otomoto.pl/renault-megane-200-bezwy...-C16786116.html

5. http://otomoto.pl/index.php?sect=search&am...&order_by=p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie też się interesuje megankami, gdyż zamierzam swoje obecne auto wymienić na właśnie takie. Widzę, że celujesz w rocznik 2007. Niestety te z ogłoszenia są już dla mnie podejrzane ze względu na cenę. Nie chce mi się wierzyć, aby ktoś sprzedawał dobry 4-letni samochód za nieco ponad 20 tysi. Za taki rocznik w dobrej wersji trzeba wyłożyć ~30 tysi. Ja rozglądam się za rocznikiem 2005-2006, a tutaj za dobrą sztukę trzeba wyłożyć ~25-26 tysiaczków. Nie wierzę w okazje, choć i takie się zapewne zdarzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi oferty wydają się w miarę realne. Przebieg ok 30-40 tkm rocznie wygląda na prawidłowy. Ja bym wybrał coś najbliższego sercu i uderzył do ASO (najlepiej takiego w którym mają warsztat blacharsko lakierniczy). Tam reszta wyjdzie, nie wolno poskąpić na wizytę w ASO, albo sprawdzać gdzie popadnie! MiszaElk, osobiście jeżdżę już drugim dieslem 90% po mieście i sobie chwalę! Dyskusja co jest lepsze była w wielu tematach forum i jest OT dla oceny aut z tego wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukajcie auta jak najbliżej domu, sam przeżyłem kilka razy złość kilkuset kilometrowej powrotnej drogi, poczucie zmarnowanego czasu. Na zdjęciach cud w realu złom. Z wybranych pozycji od 1 do 4 najsympatyczniejsza jest biała, ale ma wadę fabryczną, czyli kolor. ładny kiedy jest czysty czyli prawie wcale. 2- ma kiepsko spasowaną maskę i zderzak, brak przebiegu nie czyni zła bo i tak nie ma co wierzyć w podawane tys. No i jak ją obejrzeć? Jechać czy kupić w ciemno <szukaj> 3- kratka i mocowanie do telefonu mówią o trasach przejechanych przez auto. Po za tym stoi w Czechach. 4- brak świateł stopu na klapie i zaślepki na hak do holowania na tylnym zderzaku. 5 pozycja otwiera się cała strona "Oto moto", który jest wybrany? Ogólnie wszystkie są "po przejściach" w firmach, mają najechane kilometry i ktoś ocenił, że czas ich bezawaryjnej eksploatacji już minął. A wam po kilku wizytach w ASO będzie się cisnąć na usta słowo Reno to... Spróbujcie w RENAULT są oferty używanych aut http://www.renault.pl/samochody-uzywane/wy...ochod/index.jsp ,na niektóre dają kilka miesięcy gwarancji.<ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muszę zgodzić się z MiszaElk, że kupowanie diesla przy takich rocznych przebiegach i głównie jazdach miejskich raczej nie ma sensu. Dotyczy to każdej marki. Po prostu diesel odpalony lubi pojechać, musi się najnormalniej w świecie zagrzać. Użytkując w przedstawiony przez Ciebie sposób auto z silnikiem diesla narażasz się na stosunkowo szybką wizytę w warsztacie w dodatku dość kosztowną. Proponuję abyś poważnie rozważył zakup autka z silnikiem benzynowym np. 1,6. Powinienneś być z niego zadowolony. Jest to dobry kompromis pomiędzy autem do miasta i na spokojną jazdę w trasach. Oczywiście decyzja należy do Was. <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zadać kłam twierdzeniom, że diesel do miasta się nie nadaje. Fakt, że z ekonomicznego punktu widzenia niewiele zyskamy na takiej inwestycji, ale co do awaryjności to nie jest tak, że reno czy inny gnojownik to g... Otóż w rodzinie już dwa diesle jeździły w mieście i kiedy nawet nie zdążyły się zagrzać, były gaszone. Żadnemu nic się nie stało i jeżdżą z powodzeniem do dziś. Grunt to wiedzieć, jak się z nimi obchodzić i nie zapominać o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemek24, wierz mi nie ma nic gorszego niż niedogrzany diesel. Nie neguję oczywiście, że autko będzie śmigać jednak ciągła jazda z zimnym silnikiem jest zdecydowanie niekorzystna. Fakt nowsze diesle wyposażone w grzałki nurnikowe zachowują się ciut inaczej niż tradycyjne diesle. Co do ekonomii to faktycznie zbyt dużego zysku nie będzie z korzystania z diesla.

Pozwolę sobie jednak zostać przy swoim stanowisku, że przy profilu użytkowania preferowanym przez cziken, bardziej sprawdziłby się benzyniak. Diesel a zwłaszcza 1,9 da duużą frajdę z jazdy na trasie <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemek24, pisałem to już wcześniej i popieram. U mnie w rodzinie też diesle przejechały już kilkaset tkm - głównie po Warszawie!

 

Ta "ekonomia" też już była omawiana... Jak ktoś porównuje benzynę 1.6 do diesla 1.9 to faktycznie wielkiej różnicy po mieście nie będzie - jakieś 1,5-2 litra na każde 100 km na korzyść diesla (moja astra 1.6 16V 100KM brała 9,8/100, Megane 1.9 dci 7,5/100, Laguna 2.0 dci 7,2/100 - ten sam kierowca, ten sam styl, te same trasy)... To też już było omawiane na forum. Wieeelokrotnie. Pozdrawiam specjalistów od diesla zwłaszcza tych jeżdżąc benzynami. <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grunt to wiedzieć, jak się z nimi obchodzić i nie zapominać o tym.

 

I to jest clou Twojej wypowiedzi - zajrzysz do środka i będziesz wiedział kto i jak dbał przed Tobą o samochód?

Rozważałem zakup MII kombi diesla ale potencjalne koszty (pompa, dwumasa, panewki, turbo, wtryski) sprawiły, że przy moich przebiegach (14-16kkm) diesel nie do końca jest opłacalny. Owszem - przy tankowaniu micha się cieszy ale co będzie jak coś się zepsuje - nie wiem czy zdążę wyjeździć rezerwę na, jak nie patrzeć, kosztowną naprawę. W benzynie jedyny problem to cewki i KZFR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, każdy kupuje to na co go stać i co jest w stanie utrzymać. Możemy tutaj się spierać, bo każda z opcji ma argumenty na jej poparcie i odrzucenie. Diesel do miasta się będzie nadawał, bo czemu nie. Jak kogoś stać na zakup drogiego gnojownika, to i na serwis też może będzie miał i coś dorzuci. Biorąc jednak pod uwagę zamożność przeciętnego Polaka, to przyznam rację większości z Was, że benzyna na krótkie dystanse, wyłącznie po mieście, będzie bardziej praktyczniejsza, ale nie ma tutaj wyłączności. Ewentualne koszty naprawy będą zapewne niższe, ale nikt nie powie, że diesel akurat musi psuć się częściej od benzyny i czy w ogóle spotka go kosztowna awaria <szukaj> Nie ma tutaj reguły. Też byłem swego czasu gorącym zwolennikiem benzynki, ale obecnie w rodzinie same diesle. Stilo JTD kupione z przebiegiem grubo ponad 100t km dwa lata było do tej pory eksploatowane po mieście i jeździ do dzisiaj z powodzeniem. To samo z drugim gnojownikiem, Szczeniakiem z 1.5 dci. Umiejętne traktowanie silnika, sprzęgła, lanie paliwa na sprawdzonych stacjach oraz serwisowanie u kompetentnych mechaników sprawi, że naprawdę z powodzeniem można dieslem jeździć nie tylko w trasie. Co do samego zakupu właściwego egzemplarza, czy to w benzynce czy dieselku, przyda się pomoc kogoś z chłodną głową i więcej niż przeciętnym rozeznaniem w branży. Powodzenia przy zakupie, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!