Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie działa otwieranie bagażnika Grandtour


Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu wysiadło mi otwieranie bagażnika. Dziś rozebrałem tylną klapę, ale niczego niepokojącego nie odkryłem. Przełącznik (mikrostyk) otwierający klapę zdaje się być w porządku. Próbowałem także na krótko zewrzeć kable, ale również bez efektu. Rozebrałem sam zamek. Tutaj mam zagwostkę, po za każdym razem jak rozepnę kostkę i znowu ją podłączę to zamek otwiera się, czyli teoretycznie działa. Gdzie jeszcze szukać problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio miałem ten sam problem. Jeździłem z zablokowanym bagażnikiem przez kilka dni. Później okazało się, że nie działa również ogrzewanie tylnej szyby. Posprawdzałem bezpieczniki, poruszałem przekaźniki ale nic to nie dało, silnik zamka po podłaczeniu do akumulatora też działał. Rozkręciłem tylną klapę, posprawdzałem połączenia, popatrzyłem na kabelki, ale nic nie znalazłem. Oddałem auto do elektryka samochodowego. Nie zdążyłem wrócić do domu i dzwonił, że auto jest naprawione. Okazało się, że poprzerywane były kable, które idą między podsufitką kabiny, a klapą (przy lewym zawiasie tylnej klapy). Osłonięte są żebrowaną osłoną. Podobno to dość częsta usterka w tym miejscu.

Cała zabawa kosztowała mnie 40 zł, więc nie ma tragedii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rajan na pewno masz przetarty przewód.

W thali też występuje tego typu usterka.

Otwieranie klapy powoduje przerwanie przewodu pomimo tego że jest on osłonięty gumową osłoną.

 

Ale nie pytaj dlaczego !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. Elektryk naprawil mi to w 15 min. Sam grzebałem i nic nie potrafiłem znaleźć. Izolacja przewodów była cała, wewnątrz któryś z kabelków się rozerwał. Swoja drogą trochę badziew Renówka robi;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoja drogą trochę badziew Renówka robi;)

Nie tylko Renówka ponieważ jest to patent w wielu autkach w wersji "kombi".

Wystarczy wziąć miernik i szpileczkę podłączyć do "plusa" w mierniku aby przez izolację dokonać pomiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rajan na pewno masz przetarty przewód.

W thali też występuje tego typu usterka.

Otwieranie klapy powoduje przerwanie przewodu pomimo tego że jest on osłonięty gumową osłoną.

Zdecydowanie za rzadko tu zaglądam... Rozbierałem renię i nie dopatrzyłem się żadnych przetartych przewodów. Oczywiście nie zdejmowałem gumowej osłony (można ją jakoś zdjąć?) tylko starałem się zajrzeć jak najbardziej w głąb. Na pierwszy rzut oka wszystko wydaje się idealnie w porządku.

Już kiedyś walczyłem z czymś takim w Seacie, ale tam wiązkę miałem dostępną, a tutaj nie wiem jak się dobrać, a chyba przecięcie gumowej osłony nie jest dobrym pomysłem?

Wystarczy wziąć miernik i szpileczkę podłączyć do "plusa" w mierniku aby przez izolację dokonać pomiaru.

Miernik mam, ale nie jestem elektronikiem i za bardzo nie umiem się nim posługiwać. Czy mógłbyś krok po kroku powiedzieć jak tego dokonać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernik Ci nie potrzebny. Wystarczy żarówka 12V z dwoma kablami. Jeden łączysz z masą auta, drugim dotykasz kabelków we wtyczce. Jest napięcie żarówka świeci. i tyle. Możesz sobie za 2-3 zł kupić nawet taki próbnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja ostatnio przerabialem dokladnie ten sam temat z bagażnikiem. Problemem okazaly sie wyrobione styki na kostce przyłaczeniowej przycisku od otwierania. Czyli trzeba dogiąć te blaszki w czarnej kostce łączącej cały moduł przycisku. Nie jest to łatwe - ja użyłem igiełki. Ale można też włożyć dodatkowe blaszki. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 10 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Temat już trochę ma, ale ja dziś naprawiałem to samo w Megane II. Następny sposób naprawy.

 

Co się stało? Zebrała się woda w przełączniku (pod gumką którą naciskacie do otwierania bagażnika). Przycisk działa tak, że cały czas jest styknięty a gdy naciskacie aby otworzyć - styki się rozłączają.

Przez krople wody cały czas był przepływ prądu i dlatego bagażnik się nie otwierał.

Wystarczyło wyciągnąć przycisk, rozłączyć z kostki, otworzyć i wysuszyć suszarką do włosów.

Wszystko zrobione w 5 min.

 

:) może ten sposób też się komuś przyda.

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić dlaczego woda w ogóle się tam zbiera?

Z powietrza. Miałem podobnie i już 2 razy miałem problem z otwarciem klapy HB. Wymontowałem przycisk, przeczyściłem, zakonserwowałem i uszczelniłem obudowę masą uszczelniającą z muf kablowych. Już rok jest spokój i czekam teraz na mrozy i zobaczę czy będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!