Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przegląd 1.5dci po 30tyś km


pawel1611

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Przeszukałem forum i nie znalazłem konkretnego uporządkowanego wątku w tym temacie dla dci. Po 30 tyś w 1.5 dci 105KM przewidziana jest wymiana: oleju, filtra oleju, filtra kabinowego a jako że jeżdzę głównie w ruchu miejskim/podmiejskim planuje dodatkowo wymienić filt powietrza i filtr oleju napędowego - poprawcie mnie jeżeli przesadzam <szukaj> Moje pytania:

1. czy nie ma przeciwskazań abym im dostarczył na przegląd te rzeczy zakupione we własnym zakresie? czy będą ode mnie oczekiwać jakichś dodatkowych dokumentów - np. faktur?

3. gdzie kupić te filtry aby dokładnie pasowały? szczególnie problem mam z filtrem ON

4. na koniec pytanie z innej beczki. mam przejechane 26500km ale w kolejnej pozycji licznika pokazuje mi że do przeglądu pozostało 1700km lub 8 miesięcy co łącznie nie daje sumy 30tyś km. Które wskazanie jest dla mnie obowiązujące?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Problemów z własnymi częściami nie powinno być żadnych. Nie potrzeba również faktur, jednak, jak nie kupisz części odpowiedniej jakości i coś się stanie w silniku, to później serwis może powiedzieć, że dałeś kiepskie części i to ich wina.

Więc jak już kupujesz części, kup dobrej jakości, a faktury zostaw w domu, żebyś później miał podkładkę.

2. Dobry sklep motoryzacyjny, dojdą po VIN, przynajmniej powinni.

3. W Renault, komputer pokazuje przebieg i to ile km zostało do przeglądu, najlepiej przestrzegać tego co pokazuje komputer, czyli w tym przypadku 1700 km, bo on sam sobie przelicza, bierze pod uwagę obciążenie silnika itp.

 

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziwna sprawa z tym przeglądem po 30 tys.

Bo takie samo auto , tylko z tym samym silnikiem , tylko o mocy 85 KM ma przegląd co 20 tys km.

Sprawdź, czy aby na pewno masz przeglądy co 30 tys.

Takie odstępy pomiędzy przeglądami były w meganach 2 dci 1,5 , z początku produkcji, chyba od roku 2006-2007 zostały w nich obniżone przebiegi pomiędzy przeglądami do 20 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i się do tego zastosowałem <szukaj> w 1.6 16V też jest przegląd co 30tyś/2 lata, ja po roku i 15 tyś. wymieniłem tylko olej, a teraz jestem już po "normalnym" przeglądzie po 30 tyś. dokładnie miałem 27 tyś. ale mijały dwa lata i komputer pokładowy już na czerwono mnie informował "wykonaj przegląd" i świeciła się kontrolka serwisowa - (w instrukcji jest wszystko dobrze opisane - wolny wybór) <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym z kupowaniem części samemu uważał, chyba że masz możliwość zwrotu, nie wiem jak to jest w III ale w II ja ostatnio wymieniałem świece żarowe i filtr paliwa, wszystko sprawdzone wg katalogu, mechanik tylko spojrzał na świece i mówi że niedobra, bo co z tego że wg katalogu jak o mm za gruba końcówka a filtr paliwa to nawet w serwisie nie mają pewności jak nie sprawdzą pod maską. Dobrze że mam znajomy sklep i mogłem oddać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z powodzeniem jeździłem na przeglądy gwarancyjne ze swoim olejem ELF .

Nie było z tym najmniejszego problemu.

Olej kupiony w sklepie jest ponad 2 razy tańszy niż ten kupiony w serwisie , ponad 100 zł można zaoszczędzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oszczędność zawsze się znajdzie...

Hurtownia z częściami naprawdę tanimi jest na ulicy płowieckiej w Warszawie (dla tych co mają po drodze lub w okolicy). Zaopatrywałam tam kiedyś swoją megankę. Polecam

 

Moje pytanie mocno w temacie:

Ile kosztuje (około) przegląd silnika 1.4 Tce po 30 000 km?

Czy jest sens wymiany oleju po 10 000 km i ile mniej więcej ta przyjemność kosztuje?

Nie chce mi się dzwonić do serwisu - chyba poznają mnie tam już po głosie.

<szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wszystkie porady. W 105KM wersji 1.5dci przegląd jest przewidziany co 30tyś. Oczywiscie olej zmieniłem po 15tyś km. Filtry znalazłem tu: http://www.filtry-purflux.pl/ - bardzo fachowa i pomocna obsługa.

 

Z dobraniem prawidowego filtra ON jest duży problem. Zastanawiam się dalej czy filtr teraz zmienić? Renault przewiduje wymianę filtra ON co 60tyś km w moim modelu więc nie do końca jestem przekonany aby wydawać dodatkowo na sam filtr ponad 200zł. Nie chciałbym popadać w paranoję <szukaj> Co sądzicie o tym?

 

[ Dodano: 2011-02-26, 20:43 ]

Znalazłem odpowiedź na pytanie dlaczego przegląd mam wykonać przed upływem 30 tys km. Jest to funkcja OCS (oil control system). Szczegóły znajdziecie na stronie 8 ksiażki gwarancyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie mocno w temacie:

Ile kosztuje (około) przegląd silnika 1.4 Tce po 30 000 km?

Czy jest sens wymiany oleju po 10 000 km i ile mniej więcej ta przyjemność kosztuje?

Nie chce mi się dzwonić do serwisu - chyba poznają mnie tam już po głosie.

<szukaj>

 

Mi powiedzieli 880 PLN (Kraków)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się dalej czy filtr teraz zmienić? Renault przewiduje wymianę filtra ON co 60tyś km w moim modelu więc nie do końca jestem przekonany aby wydawać dodatkowo na sam filtr ponad 200zł.
filtr zmieniaj i się nie zastanawiaj nawet. jaki typ filtra masz?? PP 980/7 czy PP 980/6 wg filtrona??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się dalej czy filtr teraz zmienić? Renault przewiduje wymianę filtra ON co 60tyś km w moim modelu więc nie do końca jestem przekonany aby wydawać dodatkowo na sam filtr ponad 200zł.
filtr zmieniaj i się nie zastanawiaj nawet. jaki typ filtra masz?? PP 980/7 czy PP 980/6 wg filtrona??

 

Po pierwsze: jest duży problem ze znalezieniem filtra ON do Megane 3 1.5dci 105KM bez FAP silnik K9K G8. Ani Fitlron ani Purflux nie mają takiego w katalogach. Pozostaje pewnie tylko serwis.

 

Po drugie: Ponawiam pytanie: w jakim celu wymieniać skoro producent rekomenduje co 60tyś. Jaki by miał cel w ograniczaniu częstotliwości wymian? Przecież każda wymiana to dla niego biznes. Czy nie popadamy w skrajność wymieniając filtry za często?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!