Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

duze spalanie 1.5 dCi


coachu

Rekomendowane odpowiedzi

Spalanie w Megance jest dla mnie na niepokojąco wysokim poziomie, średnia przkracza znacznie 6 litrów.

Nie wiem czy jednym z powodów może byc nie osiąganie przez silnik właściwej temperatury. Czy ktoś może napisać jaką powinna byc właściwą dla tego silnika i w którym miejscu znajduje sue u Was wskazówka kiedy silnik sie nagrzeje. U mnie nie przekracza godziny 12 i zatrzymuje się na trzeciej kresce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.5 dci 105km w M3 na dojazdach do warszawy (odcinek 30km) w tym troche korkow w te mrozy ostatnie przy w miare spokojnej jezdzie ale nieemeryckiej okolo 6,5 litra mi spala. Pytanie do jakiego stylu jazdy, jakich odcinków i jakiego ruchu dotyczy Twoje spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o to, że np mój C4 z 1.6 Hdi spala niecałe 5 litrów, a Meganka prawie 1,5 litra więcej przy prawie takiej samej jeżdzie.

Bardzo interesuje mnie jak wygląda sytuacja z temp silnika w Waszych II 1.5 dCi 82 km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój C4 z 1.6 Hdi spala niecałe 5 litrów, a Meganka prawie 1,5 litra więcej przy prawie takiej samej jeżdzie.

"Prawie" robi wielką różnicę. Aby można porównać auta, trzeba trochę postudiować charakterystyki silników, jakie są przełożenia w skrzyniach biegów, posprawdzać na jakich są oponach (szerokość), jaką mają masę, opory powietrza. I wtedy można wyciągnąć jakieś wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 HDI to 1.6 TDCI silnik zbudowany przy współpracy Citroena i Forda, ma 90 km czyli trochę mniejsza moc niż w przypadku 105 od Renault. To raczej norma, że tyle pali u mnie przy 1.4 chłapnie 6 - 7 litów benzinki a 7 - 10 gaziku... ale co ma wspólnego bezna do diesla wróćmy jak kolega wyżej nadmienił musiałbyś dokładnie dowiedzieć się jakie masz opony jaki stawiają opór jak opór ma nadwozie jakie przełożenie skrzyni biegów zostało zastosowane, ciężar całkowity auta i jaki cykl jazdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coachu napisał/a:

mój C4 z 1.6 Hdi spala niecałe 5 litrów, a Meganka prawie 1,5 litra więcej przy prawie takiej samej jeździe.

 

No właśnie a moja służbowe foka dokładnie z tym silnikiem paliła właśnie 6.3, najmniej

5.1 ale to była jazda 730 kilometrów autostradami z prędkością 120-130 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może napisać jaką powinna byc właściwą dla tego silnika

i w którym miejscu znajduje sue u Was wskazówka kiedy silnik sie nagrzeje. U mnie nie przekracza godziny 12 i zatrzymuje się na trzeciej kresce.

z tego co wiem i zauważyłem już w Clio, to wszystkie renówki "tak mają"

3 kreska i ani kawałka dalej. czyli wskazórka mniej więcej od pionu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki lo0ol .

W końcu na temat. Może ktoś jeszcze coś napisze o temp

ale niech już nie będzie dywagował na temat rozmiaru opon i silnikach w Focusach.

Interesuje mnie spalanie w Megance.

 

A dla wcześniejszych postów odbiegających od tematu:

Silnik w Megance to wersja słabsza, a rozmiar kół jest dokładanie taki sam.

Rozmiar kół jest ten sam w obydwu podawanych przeze mnie samochodach.

Zdaje sobie sprawę z historii silnika 1.6 i wiem także, że jest stosowany jeszcze w innych markach nie tylko Citroenie i Fordzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nie też max temp to od pionu. Silnik łapie tą temp po przejechaniu ok 5km. Zapalam zimy silnik po nocy na mrozie i jadę. Jak będziesz kręcił się w koło komina i trasy do tych 5km to jak najbardziej te 6 z kawałkiem spali.

Z tego co zaobserwowałem to jak jeźdzę tylko po trzebini komp pokazuje 6.3-6.5l

Jak dojeźdzam do Krakowa i przebijam się na 2 stronę Krakowa(Nowa Huta) to zależnie od korków w mieście i nogi to ok 5.1-5.3

Sama trasa 4.5-4.8 - kapelusza na głowie nie nosze i max 80 nie jadę <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Scenic 1.5 dci 82km 2003r(nowy model), oponki 195/65/15. Trasa do 140km/h -4.8-5.2, natomiast po mieście średnie 6,3-6,5. Teraz w zimę spalanie powyżej 6 litrów jest zupełnie normalne i nie słuchajcie tych co opowiadają że u nich pali 3 litry, bo to bzdury wyssane z palca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!