Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadciśnienie w układzie chłodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

 

Przejrzałem forum, ale nie doczytałem się, aby ktoś miał podobne problemy z układem chłodzenia jak ja... Mianowicie: podczas jazdy przy włączonym ogrzewaniu co jakiś czas odcina mi ciepłe powietrze w kabinie, po prostu zaczyna wiać zimne. W tym samym czasie w zbiorniczku wyrównawczym gromadzi się w nadmiarze płyn chłodniczy i jest on zimny, Jeśli kontynuuję jazdę to temperatura na silniku rośnie. Zazwyczaj muszę wtedy odpowietrzyć układ na odpowietrzniku koło nagrzewnicy i wszystko wraca do normy, płyn ze zbiorniczka schodzi do silnika, a nagrzewnica z powrotem grzeje. Wniosek taki że skądś, nie wiadomo skąd, do układu dostaje się powietrze. Płyn jest czysty bez oleju, jak i olej bez płynu. Mechanik wymienił mi już uszczelkę pod głowicą, sprawdził pompę wody, a mimo to nadal mam te same objawy. Skąd to powietrze? Z układu nie ubywa płynu. Jeszcze jedno co zauważyłem to to, że jak odkręcam korek zbiorniczka na zimnym silniku to powietrze syczy na zewnątrz, tak jakby w układzie było nadciśnienie. Wykluczam więc jakąś nieszczelność gdziekolwiek. POMOCY!!! Czy to jednak może być pompa wody która jakimś cudem zasysa powietrze do silnika???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek zamówiłem... Będzie jutro więc zobaczymy... A czy to może być wina pompy wody??? Bo tak powiedział mi mechanik. Wierzyć mi się nie chce, bo gdyby była nieszczelna to przecież na postoju wyciekałby przez nią płyn, a tak się nie dzieje. Z kolei inny mechanik zalecił mi wymianę nagrzewnicy, że niby zabrudzona jest. Nieszczelności nie ma, bo by też płyn uciekał. Jeśli ktoś miał podobny problem, proszę niech się wypowie. Sam jak znajdę przyczynę to też napiszę. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego cudów nie ma. Jak nie masz LPG, to "powietrze" do układu pompuje sobie silnik. Uszczelka nowa, więc pozostaje pękniecie głowicy lub którejś tulei cylindra. Ja mam podobny problem od kilku lat i żeby płynu nie tracić jeżdżę z butelka - produkowałem się o tym na forum. Jest jeszcze jedna sprawa która mnie zastanowiła - zimny płyn w zbiorniku wyrównawczym (u mnie jest on co najmniej ciepły przy gorącym silniku), bo przy pracującym dużym obiegu, wypychany płyn do zbiornika jest gorący. W tej sytuacji sprawdziłbym czy termostat się otwiera - przy rozgrzanym silniku chłodnica powinna być gorąca. To takie moje gdybanie, bo nie wiem czym się różni układ Me II ph I od Me I ph II, który ja mam (u mnie nie ma odpowietrznika przy nagrzewnicy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

 

Korek zmieniłem i nadal dzieje się to samo. Termostat sprawdziłem i działa poprawnie. Głowica była sprawdzana i planowana więc ją też wykluczam. Co nowego zauważyłem to to ze przy włączonym silniku znaczenie dźwiga się poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, ale jest on wyrzucany (tak mi się wydaję) przez wężyk odprowadzający płyn do silnika, a nie przez ten, przez który jest normalnie wyrzucany nadmiar z układu... zonk :cry:

 

[ Dodano: 2011-03-12, 22:46 ]

Zrobiłem jeszcze test z butelką i oto rezultaty: płyn w zbiorniczku przed testem w połowie między max a mini. Butelka do połowy wypełniona płynem. Włączam silnik i...: poziom w zbiorniczku wyrównawczym rośnie o jakieś 1,5-2 cm, w butelce pojawiają się pęcherzyki powietrza mniej więcej co sekundę. Po kilkakrotnym delikatnym "przegazowaniu" z butelki znika płyn (zostaje zassany do zbiorniczka), przy czym poziom płynu w zbiorniczku zostaje prawie taki sam (jakiś centymetr ponad max). Na dnie butelki zostaje trochę płynu a pęcherzyki przestają już iść. Gimak czy Ty też masz takie objawy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gimak czy Ty też masz takie objawy???

Tak, mogę powiedzieć, że prawie dokładnie takie same. Gdyby kolega miał na zimno poziom płynu zbliżony do max, to przy każdym dłuższym zwiększeniu obrotów część płynu będzie wyrzucana do butelki, a po opadnięciu do wolnych obrotów będzie zassanie go z powrotem (może nie za każdym razem wszystko). Po każdorazowym zassaniu płynu z butelki na chwilę ustaje bąbelkowanie i po chwili pojawia sie na nowo (widać to jeżeli w butelce pozostało coś płynu i wężyk jest w nim zanurzony).

Jak napisałem na uszczelkę mi to nie wygląda, bo przy niej intensywność przedmuchu z upływem czasu szybko wg mnie powinna rosnąć, a u mnie od trzech lat (jak jeżdżę z butelką) utrzymuje sie na tym samym poziomie - jak u kolegi mniej więcej 1 pęcherzyk/sek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!