Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaśniejsze oświetlenie wnętrza


Rekomendowane odpowiedzi

Ja zmieniłem oświetlenie zgodnie z instrukcją typical i muszę przyznać, że jest naprawdę bardzo jasno w samochodzie. Dodatkowo pod nogami kierowcy oraz pasażera dodałem listwy LED do których zasilanie wziąłem z lampki w podsufitce i autko wygląda dużo lepiej.

post-33043-0-97883200-1337776374_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę - ponieważ linki do LEDów na allegro zamieszczone w tym temacie już są nieaktywne, czy mógłbyś napisać jakie brałeś (najlepiej też od jakiego użytkownika jeśli z Allegro, bo to się nie dezaktualizuje). Aktualnie wszystkie super flux 4-chips na Allegro są po 1,7 zł - spadły ceny, czy trzeba czekać na te po 3zł?

Mógłbyś (moglibyście) opisać jakich oporników należy używać do LEDów w samochodzie, jakie wartości oporników należy stosować dla 4, 6 i 8 użytych diod? Może jakiś schemat jak to łączyć...

Chciałbym sam przerobić lampki, ale mam wątpliwości jak to elektrycznie poprawnie zrobić.

 

Kolego PiterZgora - jakie listwy LED montowałeś na podświetlenie nóg?

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diody kupiłem u nas w sklepie elektronicznym (poniżej linki). Do 6 diód zastosowałem rezystor 75 omów, a do 9 - 36 omów. Listwa z diodami to mniej więcej taka jak napisał T.Boy, tylko troche dłuższa po całej długości schowka.

Diody

Taśma

Płytka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Oporniki łączymy w szereg (tu trzeba sobie opracować system cięć druku, by dobrze to wszystko połączyć). Jak łączę 4 led - zabezpieczam to rezystorem 30 hm. Choć z wyliczeń niby to jest zbędne, ale ja wolę dać rezystor. Trójki zabezpieczam rezystorkiem 130 ohm.

Oporniki w szereg, ale diody równolegle tak? Pytam, bo zrobiłem sobie lampkę z 4 diodami, połączonymi równolegle do tego tak jak pisał typical rezystor 33 Ohm (2W) i świeci, ale bardzo jasno i w parę sekund rezystor się rozgrzewa tak, że zaczyna parzyć. Sprawdziłem, że cała lampka pobiera 0,3A, to chyba dużo...

Diody to super flux 4-chips, 3,2V i niby 80mA, ale sprzedawca załączył informację "zalecane max 60mA". Nie wiem czy zrobiłem gdzieś błąd w połączeniach, czy po prostu rezystor 33 Ohm/2W jest za słaby, bo kalkulatory on-line sugerują rezystor 56 Ohm. A może uszkodzona dioda może powodować taki pobór prądu? Nie znam się aż tak na elektronice...

Macie jakiś pomysł co może być przyczyną?

Drugą lampkę zrobiłem z 3 LED z rezystorem 130 Ohm/2W i wszystko jest ok - ładnie świeci i się nie grzeje (tu z kolei pobór prądu tylko ok 60-70 mA). Blaszki pozyskałem ze starych żarówek.

 

79612.jpg

 

79622ata.jpg

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm łącząc równolegle sugerowałem się pewnym opracowaniem, gdzie zalecano właśnie równoległe:

Dlaczego nie zaleca się podłączania diod szeregowo wraz z rezystorem?
W tym wypadku również prawo Ohma służy pomocą. Korzystając z tego samego wzoru wynika, że 3 diody o spadku 3.5V będą potrzebowały rezystora 75R, bo 75=1.5/0.020 (R=V/A). 
Jednak, gdy zwiększymy napięcie do 14V (tak jak to bywa w samochodach), to okaże się, że potrzebny jest rezystor 175R czyli o ponad dwukrotnie większym oporze. 
Przy wzroście zaledwie z 12 do 14V dioda otrzyma prąd aż dwukrotnie przekraczający jej maksymalne możliwości i się po prostu spali. www.tlc80.com/wszystko-o-diodach-led/

ale ok, przerobię na szeregowe.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra zaprzęgłem komputer do obliczeń i jednak jest to połączenie równoległe ale wg. obliczeń rezystor powinien mieć ~4W (pomerdało mi się trochę).

Przy szeregowym rezystor powinien mieć ~9-10 Ohm.

I wszystko by się zgadzało bo 0,3A poboru było dobre (4 diody po 80mA = ~0,3A), tylko opornik był za słaby i zamienił się w grzałkę.

 

Drugą lampkę zrobiłem z 3 LED z rezystorem 130 Ohm/2W i wszystko jest ok - ładnie świeci i się nie grzeje (tu z kolei pobór prądu tylko ok 60-70 mA)

I jest ok, bo dając taki rezystor ograniczyłeś pobór do tych 60-70mA. Wg. kalkulatora dla poboru 60mA na diodę wychodzi opornik 33 Ohm 1W.

Ten opornik 130 Ohm powinien być ok przy 2 diodach (wg. wyliczeń :)).

 

Aha napięcie zasilania przyjmujemy 15V, dla bezpieczeństwa diodek.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ledy w szereg, dla 3 rezystor 130 ohm 2W, dla czterech 27 ohm - 2W. Nic a nic się nie grzeje wtedy.

http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=9850423 ledy biorę stąd 4 chipowe za 3 zł sztuka - 4500K - biała słoneczna. Nikt nie narzekał na nie. Te tańsze - cóż nie pracowały zbyt długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciało się liczyć na kartce to skorzystałem z jakiegoś kalkulatora znalezionego przez google.

Liczył dobrze... ale wzory miał coś źle podane i podawał kosmiczne wartości :mrgreen:

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dwa kalkulatory zdaje się liczą poprawnie: http://www.quickar.com/bestledcalc.php / http://www.hebeiltd.com.cn/?p=zz.led.resistor.calculator

Dzięki za podpowiedzi, co prawda w prototypowych lampkach pozostałem przy połączeniu równoległym, godząc się na umiarkowanie gorące rezystory (noty techniczne z których wynika, że mogą osiągać nawet 150 stopni C mnie uspokoiły, bo moje mają może z 60-70 stopni), w kolejnych będę już pewnie robił szeregowo. Na sprzedającego PH_Amber szczęśliwie natrafiłem i od niego kupowałem LEDy. Brałem białe ciepłe 3000K, co ciekawe zamówiłem za pierwszym razem kilka LED na próbę, potem kolejny raz i te z drugiej przesyłki świecą znacznie cieplej niż te z pierwszej (wszystkie to 3000K). Pewnie rożne partie się trafiły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Koledzy mam pytanie. Zakupiłem diody super flux 4 chips 80mA 3,2V napięcie pracy i wyliczyłem z pomocą kalkulatora (a nawet dwóch), że przy połączeniu rezystora w szereg wraz z 3ma diodami powinienem zastosować rezystor 56 ohm 0,5W i zastanawiam się czy te kalkulatory dobrze liczą.. Prezes napisał, że taki rezystor się zjara, a diody w sumie tanie nie są (jak się kupi w większej ilości i mają się spalić to ja dziękuję za taki interes).

Napięcie jakie brałem to 14V, diodę 3,2V 80mA.

Przy wymienionym wyżej rezystorze wyskoczyło info, iż każda dioda dostanie 78mA, więc nawet mniej niż może max. dostać.

Kto tu ściemnia? Kalkulatory czy użytkownicy forum? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!