Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka pod głowicą


ele

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

znika mi płyn chłodniczy z auta.

Przygazowanie powoduje obłoki białego dymu z rury wydechowej.

 

Dowiedziałam się od mechanika (i nie tylko), ze to najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą.

W piątek wymieniona pompa wody (bo ciekła) i rozrząd.

 

Ile mniej więcej kosztuje wymiana uszczelki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm gościu mi powiedział że 1200...

czy istnieje jakiekolwiek uzasadnienie czemu tak? czy po prostu chce naciągnąć głupią babę?

 

ps. za pompę wody, rozrząd + silniczek do spryskiwaczy zapłaciłam 1000...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To troche przepłaciłaś - dla porównania ja za kompletny rozrząd niezłych firm (gates, ruville) z pompą (ok 100 zł) dałem ok 200 zł - wymiana 50 zł bo po znajomości. A uszczelka to - planowanie głowicy - kiedyś płaciłem 50 zł (teraz nie wiem ile jest), uszczelka to następne 50-100, uszczelniacze, olej + filtr i płyn do chłodnicy, oczywiście plus robocizna. Troszkę chce z ciebie zedrzeć - niestety..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu chce naciągnąć głupią babę?

 

Niekoniecznie :P

 

Ja muszę wymienić niedługo rozrząd z kołem zmiennych faz i będzie mnie to kosztowało 1800zł. Mówię tutaj o serwisie, który nie jest autoryzowanym, ale kupuje nowe i oryginalne części z gwarancją. Części (nie licząć KZFR - ciesz się że go nie masz :P) nie są drogie, ale jest sporo dłubania...

 

Nie zmienia to jednak faktu, co do ceny, jaką Ci proponują za wymianę uszczelki, która jest trochę zastanawiająca... Niewiele drożej (~1500zł) można dostać cały silnik bez osprzętu w dobrym stanie. Zapytaj może tego mechanika, dlaczego tak wysoką cenę dał, może ma to jakieś uzasadnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt z 300-400 zł pewnie będzie z wymianą oleju i płynu do chłodnicy.

Żartujesz czy też w twojej okolicy ludzie pracują za darmo? Sama przyzwoita uszczelka to 150zł. Do tego olej (markowy 5w40) to kolejne 150zł, filtr 20zł, płyn do chłodnicy 50zł. Do tego warto wymienić śruby głowicy skoro pojawiła się nieszczelność (60zł).

Skąd ty wziąłeś te 300-400zł?

Wg mnie 1200zł to trochę dużo ale wcale nie kosmiczna cena. Oczywiście jeżeli mówimy o legalnie działającym warsztacie wystawiającym fakturę i dającym gwarancję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę powiedzcie mi jeszcze, czy zasadne jest rozdzielanie tych dwóch tematów?

tzn pompa wody + rozrząd, a uszczelka...

 

w piątek pojechałam do warsztatu, podczas rozmowy opowiedziałam człowiekowi, że strasznie ucieka płyn chłodniczy, że silnik się przegrzał ze 2 razy. zapytał o biały dym na wysokich obrotach, co potwierdziłam...

od razu powiedział, że sprawdzi, czy nie ma żadnych wycieków, ale nawet jak są, to nie wyklucza to uszczelki. A uszczelkę najlepiej zdiagnozować obserwując auto w jeździe.

zostawiłam samochód, po jakimś czasie facet do mnie zadzwonił i powiedział, że pompa cieknie i trzeba wymienić pompę + rozrząd.

Poza tym nie działały wycieraczki, więc i z nimi była robota.

Koszt sugerowany skonsultowałam ze znajomym, który dowiedział się, że w swoim warsztacie zrobiłby to za ok 1100.

 

podam wam wszystkie koszty z fv (zaokrąglone w górę do 5 zł) to łatwiej będzie Wam powiedzieć, czy mam negocjować w sprawie kolejnej robocizny...

 

1. wymiana rozrządu + pompy wody = 400 zł

2. wymiana pompki spryskiwacza = 125 zł

3. INA rolka napinacza Kango 1,5 D = 170 zł

4. 5PK1200 pasek wielorowkowy = 40 zł

5. GATES 5578XS pasek rozrządu = 105 zł

6. Pompa wody Kango 1,5 D = 130 zł

7. Pompka spryskiwacza Megane = 50 zł

 

dodam, że to ceny Warszawskie, bo pewnie ma to znaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelka to 150zł
80
(markowy 5w40) to kolejne 150zł
90
płyn do chłodnicy 50zł
40

Być może za tyle jesteś w stanie kupić te części. Za tyle samo sprzedasz klientowi? Płacisz ZUS i podatki? Masz pracowników? Nie znam cię ale widzę, że twoje ceny są nierealne dla normalnego warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

Zadzwoń do najbliższego ASO i spytaj o koszty. Te, które zapłaciłaś będą pewnie 50% niższe. Więc nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem.

A swoją drogą jeżeli od początku mechanik wiedział o objawach to teraz od kosztów wymiany uszczelki powinien odliczyć koszt wymiany rozrządu.

 

Rozumiem, że sytuacja staje się nerwowa, ale bez przesady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!