Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

już drugi rok borykam się z problemem słabnącego nawiewu.

mam ręczną klimatyzację i podczas jazdy po około 30-40 min nie czuję nawiewu choć go słyszę. Po wyłączeniu klimatyzacji siła nawiewu zaczyna powoli rosnąć. Gdy działa samo ogrzewanie nie słabnie nawiew.

Może już ktoś się z tym spotkał bo przejrzałem forum i nie znalazłem podobnego problemu.

proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

W tamtym roku wybrałem się z rodzinką do Chorwacji. Po przejechaniu granicy ze Słowacją w samochodzie zaczęło robić się coraz bardziej gorąco, jak się okazało nie było nawiewu z klimy. Przerażenie!!! co robić, bez klimy z małymi dziećmi... Zajechałem na pierwszą stację benzynową, maska w górę i szukanie ... tylko czego? Przejrzałem wszystkie połączenia rurek klimatyzacji i nic. Wypiłem kawę na krawężniku, jeszcze raz głowa pod maskę i co się okazało, klapka dociskająca filtr pyłkowy z jednej strony się poluzowała, mocno ją domknąłem i problem znikł. Może u ciebie jest podobna przypadłość?

Powodzenia i napisz o postępach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może spróbuj pomieszać trochę w ustawieniach, przejdź z auto w manual i odwrotnie, dawaj różne nadmuchy góra - dół zwiększaj i zmniejszaj nastawy nawiewu i temp. Może się odblokuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz climatronica ??

Jak tak prawdopodobnie przydało by się czyszczenie turbinki, wiatraczka czujnika temperatury znajdującego się w lusterku wstecznym w kabinie. Spróbuj, może pomoże, to kilka minut roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam objaw, szczególnie odczuwalny w upale. Podejrzewam, że od wysokiej temperatury wypacza się jakaś obudowa w okolicy filtra p.pyłkowego i dmuchawy i układ traci szczelność. To samo miałem po założeniu w serwisie marnego filtra, dmuchawa tylko mieliła powietrze nie tłocząc go do kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"fachowiec" podpowiedział mi że może być zapchany przewód odprowadzający wodę z parownika. Patrzyłem pod samochodem ale nie mogłem go zlokalizować w miejscu gdzie powinien być. Może ma ktoś jakąś fotkę gdzie on jest - ale czy to możliwe ??? :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Tez mam to samo ze na początku dmucha ok a po kilku minutach jazdy przestaje wiać z kratek. Dzieje sie tak w upalne dni, jak jest chłodno nawiew jest ok.

Wyczytałem ze jest to wina filtra P.Pyłkowego i ze najgorszy jest filtron ( w ASO tez tak twierdza ze Filtron jest zły). Ja mam aktualnie założony oryginalny kupiony z ASO, jest identyczny jak ten co miałem wcześniej "no name" i jest to samo raz wieje raz.

Jak przejąłem auto od brata w zeszłym roku na wiosnę był założony org. ale ten węglowy i on inaczej wyglądał. Brat mówił ze nigdy z tym nie miał problemu.

Myślę ze ogólnie problem jest właśnie w tych filtrach p.pyłkowych tak jak pisze Maciej_66 ze od temperatury one miękną i się odkształcają i tracą szczelność.

W weekend coś pokombinuje z jakimiś uszczelkami może to pomoże.

 

 

 

P.s.

Czy u was tez jak deska się mocno nagrzeje to śmierdzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecnie podejrzewam układ elektryczny. Dziś byłem w trasie i znowu problemy z ginącym nawiewem. Raczej wykluczam już problem filtra (mam valeo) ponieważ po wyłączeniu klimatyzacji nawiew systematycznie wraca do normalnej wielkości nawiewu. Jestem już tak zdesperowany i moje podejrzenia padły na panel sterujący. Dziwi mnie tylko to że jeszcze nikt tego problemu nie rozwiązał lub nie chce tego zdradzić. Jeszcze raz proszę o pomoc. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co tam ma się zepsuć skoro to manual ? zwykle pokrętła z linkami i nic więcej, skoro wiatrak chodzi słychać go wyraźnie to regulacja obrotów jest ok i nie ma się co skupiać na sterowaniu.

Ja będę kombinował z tym filtrem i dam znać jak efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij filtr i zobacz co będzie, jak go wyjmiesz i pojeździsz. Jeżeli dalej nadmuch będzie zdychał to uszkodzenia szukaj w wentylatorze, module nawiewu lub panelu wentylacji, a konkretnie elemencie sterującym, pokrętle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!