Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Może, zamarznąć. Zobacz czy przy włączonej klimatyzacji sprężarka się wyłącza?

Tam jest jeszcze jeden element - zawór rozprężający. Nie jestem pewien, musiał bym poszukać, ale w przypadku jego uszkodzenia może dochodzić do zamrożenia parownika. Zawór ten jest regulowany, tzn. nie jest stale ustawiony na jedną wartość, tylko zmienia ustawienia w zależności od temp. zewnętrznej. Powinien on być sterowany w zależności od zmiany temp, otoczenia. Przeszukałem materiały jakie posiadam i nie znalazłem, żeby był jakiś dodatkowy czujnik temp. który sprawdzał by temp. parownika. W MI I SI takie coś występuje, ale też nie we wszystkich wersjach, oznaczony jest jako opcjonalny, cokolwiek to znaczy.

Podejrzewam albo uszkodzenie zaworu, nie reguluje się, albo zakłamanie odczytu temperatury z czujnika w lusterku. W MII i SII sygnał z czujnika podawany jest na UHC a nie tak jak we wcześniejszych modelach bezpośrednio na wyświetlacz.

 

Spróbuj, włącz klimę i jeździj, zaopatrz się w latarkę. Jak przestanie dmuchać, nie wyłączaj silnika i klimatyzacji, zdejmij klapkę i wyjmij filtr, pewnie będzie to trudne. Zobacz czy rzeczywiście nie zamarzł parownik. Powinieneś zobaczyć go po wyjęciu filtra.

Jeżeli to nie pomoże, pozostaje tylko CLIP. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś zaszalałem bo jestem zdesperowany to usunąć. Kupiłem używany panel sterowania co prawda z 2007 roku ale wszytko działa normalnie. We wtorek dłuższa trasa więc to będzie prawdziwy test. Ale twoje uwagi P_r_z_e_m_o wezmę pod uwagę gdyby nawiew znowu zniknął. Na pewno zdam relację !

 

:) A jednak to nie był panel Sterowania. Jednak P_r_z_e_m_o miał rację bo jak się zatrzymałem przy braku nawiewu i zajrzałem do silnika to zobaczyłem, że już przewód grzie podłącza się klimę do sprawdzenia jest oblodzony i tylko mam pytanie czy to będzie ten zawór rozprężający ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko mam pytanie czy to będzie ten zawór rozprężający

Prawdopodobnie. Podjedź na CLIP-a niech sprawdzą klimę, ale dwa razy jak jest na świeżo i jak zamarznie. Choć wątpię, ze coś pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Ponownie walczę z nawiewem do kabiny. Półtora roku temu kupiłem nowy rezystor i śmigało do tej pory (klimatronik). Od pewnego czasu ponownie zaczął się problem, działało jak chciało i padło całkowicie, więc wymieniłem tranzystory (opisywane w wątku na elektrodzie) w obydwu rezystorach (stary zachowałem także). Od razu zaczęło chodzić, lecz po kilu minutach znów zonk-padło tzn. zawiesiło się na najwyższych obrotach z brakiem możliwości regulacji, jedyny sposób na wyłączenie to wyjęcie bezpiecznika. Wobec powyższego włożyłem drugi naprawiony rezystor, jednak na AUTO obroty czasami zawieszają się i rosną pomimo, że wcześniej takich objawów nie było. Boje się, że ten moduł też mi "zabije", gdzie szukać szkodnika? A juz myślałem, ze przechytrzę bestię i będę miał zapasowy rezystor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Coś" pali te tranzystory. Jest takie powioedze, że MOSFET jest najlepszym bezpiecznikiem :notacrook:

Czy wymieniłeś filtr powietrza? Radiatory tych modułów (przy okazji znów będę się czepiał - ale w klimatroniku nie ma żadnych REZYSTORÓW - czemu ta tak bardzo błędna nazwa tak się rozpleniła??? Drażni mnie to może dlatego, że w swym życiorysie mam okres pięciu lat technikum elektronicznego.... hehe kiedy to było :) już mało pamiętam, ale nadal wiem co to jest opornik/rezystor - który w tak prymitywny sposób ogranicza obroty silnika, ale w zwykłym nawiewe z pokrętłami i tam można posługiwać się nazwą rezystorów) są umieszczone w kanale wentylacji samochodu i przepływ powietrza je chłodzi. Może filtr już jest tak zapchany, że mało leci powietrza. Mi też przepalił się w tym module tranzystor, gdy już filtr nadawał się dawno do wymiany; i na elektrodzie też od tego każą zaczynać. Dajesz na max obrotów: normalnie już przez tranzystor leci duży prąd, a tu jeszcze silnik jest dodatkowo obciążany bo nie ma skąd zassać powietrza.

Następne o czym pomyślałem - czy wymieniając te tranzystory dobrze je zamontowałeś? Prawidłowo przylegają do radiatora? Zastosowałeś pastę termoprzewodzącą? Dobrze włozyłeś tą blaszkę dociskającą do radiatora? Nie jest ona symetryczna i zamienijąc ją do góry nogami powodujemy, że opiera się ona o elemnty SMD i może doprowadzać do zwarć, może nie ciągłych ale np. w trakcie drgań całego samochodu?

Kolejne o czym pomyślałem - to zabrudzone styki w gniazdach modułu go obciążające i przgrzewające.

O.

PS. Proszę mimo mojego epizodu z edukacją elektroniczną nie traktować jako elektronika. Od czasu otrzymania świadectwa moje życie zawodowe jak i hobbystyczne całkowicie odbiegło od elektroniki. Co prawda nadal potrafię posługiwać się lutownica i wiem co to rezytor <piwko> to nie wykluczam, że moje powyższe rady mogą w tym przypadku nie pomóc, ale od nich bym zaczął.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

techniklum

A co to <piwko> Wiem czepiam się ale nie mogłem się powstrzymać. :notacrook:

Wracając do przepalających się tranzystorów.

Polecam zawsze po jeździe wyłączenie klimatyzacji lub zanim uruchomisz ponownie silnik.

Nie wiem czemu ale czasem przy rozruchy występują prądy tzw. szpilkowe i mogą powodować padanie tranzystorów.

Bezpieczniej odpalić autko a potem dopiero włączać odbiorniki wszelakiej maści.

Dodam, że w naszym klimacie należy częściej wymieniać filtry niż zalecany okres a zwłaszcza te węglowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu ta tak bardzo błędna nazwa tak się rozpleniła???

Dlatego, że pierwsze modułu dmuchawy miały rezystancję w postaci spirali i prawdopodobnie stąd.

modudmuchawy.jpg

ale w zwykłym nawiewe z pokrętłami ..

Nie do końca. Francuzi tak kombinują, że głowa boli i dopóki nie wyjmie się modułu to nie wiadomo co tam tak naprawdę siedzi. Poza tym są różne wariacje wtyczkologiczne <piwko>

... i tam można posługiwać się nazwą rezystorów

Dlatego proponował bym stosowanie nazwy moduł dmuchawy nawiewu lub moduł wzmocnienia, jak to stosowane jest w niektórych serwisówkach. Choć powiem, że ta druga nazwa też mi nie pasuje. :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego, że pierwsze modułu dmuchawy miały rezystancję w postaci spirali i prawdopodobnie stąd.

 

W klimatroniku? Bo ja tylko "tutaj" sie "czepiam" co do nazewnictwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie napisałem, że w klimatroniku. A w klimie manualnej również stosowane były moduły elektroniczne, a nie rezystancyjne. Jak wcześniej napisałem, Francuzi tutaj namieszali maksymalnie. Dlatego sądzę, że należy nazywać ten element modułem, a nie opornikiem czy rezystorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chyba trochę zboczyliśmy z tematu ale poniżej wklejam zdjęcie (moje pierwsze) jak jest zamarznięte. w poniedziałek już jestem u mechanika i zobaczę co on na to powie ???20110629139.jpg

 

Ja już się z nawiewem uporałem. Mechanik stwierdził dwie przyczyny:

- samochód uderzony w stronę gdzie jest sprężarka która się zatarła i zabrudziła układ swoimi drobnymi częściami - zapchane jakieś sitko lub filtr różnie na to mówią;

- druga przyczyna podczas uderzenia została uszkodzona również chłodnica klimy ale tak, że nie ciekła ale zapchane były kanały

:notacrook:

teraz po naprawie działa niesamowicie byłem w trasie do W-wy i było super. <piwko> :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Miałem u siebie problem z nawiewem, faktycznie powodem było złe zamontowanie filtra kabinowego. Filtr w dolnej części przekroju poprzecznego posiada wypustkę (kołnierz) który powinien wejść w bruzdę w gnieździe filtra. Bez problemu można go niepoprawnie zamontować, więc polecam chwilę koncentracji przy montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam. miałem taki sam problem - po pewnym czasie nadmuch zanikał, okazało się, że przyczyną była "fachowość" serwisantów od klimy. otóż owi magicy wpakowali mi prawie dwa razy więcej czynnika do instalacji. miesiące szukania przyczyny a rozwiązanie było na wyciągnięcie ręki. spec, który mi to znalazł, stwierdził, że w poprzednich wersjach scenica faktycznie trzeba było nabić prawie dwa razy tyle, więc tamci zrobili to chyba na pałę. co najważniejsze - nadmuch śmiga aż miło!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!