Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Bez filtra to w ogóle nie będzie nadmuchu! bo filtr robi za zaślepkę nawiewu.

Jak go nie ma to cale powietrze z wentylatora ucieka przez otwór w stronę silnika a nie do kabiny.Filtr musi być i to szczelny.

Co do regulacji kierunku to tu tez nie szukałbym przyczyny bo jak słabnie to wszędzie z żadnego wylotu nie wieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez filtra to w ogóle nie będzie nadmuchu! bo filtr robi za zaślepkę nawiewu.

Ciekawe w jaki sposób?

Chyba nie rozumiesz. Wyciągasz filtr, ale montujesz pokrywę filtra. Chodzi o to, żeby zmniejszyć opory przepływu powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisze Chudyk scenicu II jest tak zrobione, że filtr jest jednocześnie "pokrywą filtra". Ta dodatkowa osłona filtra to raczej wygłuszenie przegrody silnika i maskownica otworu na filtr.

Gdy u mnie osłabł nawiew to na próbę zrobiłem taki "patent": wyjąłem filtr i miejsce jego osadzenia przytkałem (uszczelniłem) deseczką z podklejoną gąbką. Następnie deseczkę podparłem by nie wypadła. Włączyłem wentylator w kabinie i okazało się, że nawet na małych prędkościach z nawiewów dobrze dmucha. Wniosek - wymienić filtr i sprawdzić czy dokładnie uszczelnia otwór w którym jest mocowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem identycznie w Lanosie. Po prostu po dłuższej jeździe zamarzał parownik. Wyłączenie na chwilę klimatyzacji pozwala odtajać parownikowi. Ciekawy efekt był w czasie jazdy bo co chwilę w kratek nawiewu wypadały małe kryształki lodu. Wszyscy byli pod obstrzałem, trzeba uważac na oczy :)

Ja takim zwykłym termometrem elektronicznym (jaki kupuje się do samochodów) - włożyłem do kratki lanosa i dałem rady uzyskać temperaturę w okolicach zera. W sceniku minimalna to było 4,7'C

 

I przy okazji potwierdzam to zo wyżej napisane - bez filtra nic nie dmucha. Sam sprawdzałem. Słabo mi dmuchało, więc postanowiłem wymienić filtr, choć był niedawno wymieniany. Praktycznie nic nie dmuchało z kratek, choć słyszalnie dmuchawa chodziła jak zawsze na maxa. Więc go wymontowałem i właczyłem bez filtra. Jeszcze gorzej. To się już załamałem, że chyba mam tak mocno zabrudzoną nagrzewnicę i trzeba rozbierac deskę. Ale włożyłem nowy i dmucha, że głowy urywa. Dodam, że zły filtr (ten poprzedni był chudszy) też daje negatywny efekt, POwietrze pita bokiem. A dlaczego tak sądze? Bo zimą miałem nawiew tylko na przednią szybę, a wyraźnie czułem lodowate powietrze na rękach na kierownicy. Coś jakby leciało przez deskę rozdzielczą. Dziwiło mnie to niesamowicie. Po wymianie na nowy, i wizualnie lepszy filtr - dmuchawa ma wigor jak nigdy i nie czułem nawiewu na rekach przez deskę rozdzielczą.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz P_r_z_e_m_o, czasem warto chwile się zastanowić i sprawdzić zamiast pisać głupoty jak się czegoś nie wie, zwłaszcza będąc Modem.

 

A wracając do tematu Optima na jaki wymieniłeś konkretnie i w którym miejscu był chudszy ten zły. Może zrobiłeś foty albo masz jeszcze ten stary i możesz zrobić fote i podać na co konkretnie zwrócić uwagę przy kupnie i jakie powinien mieć wymiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam tego starego. Fot też nie mam. No chudszy na grubość (wysokość) heheh. Na ok. powiedzmy ten wyciagnięty miał ok. 2cm, a ten nowy 3cm. Nawet nie miałem świadomości, że mogą być takie różnice. Poszedłem do sklepu, Pani poszukała w katalogu i mi dała. Teraz też tak było. Do garażu już jechałem z nowym w bagażniku. Teraz chyba będę jeździł z wymontowanym na wzór do sklpeu. A nie pamiętam jakiej firmy. Rozpatrywałem Bosch albo Filtron - ale teraz chyba był Filtron bo "przed oczami" widzę czerwone pudełko.

Ja przed zakupem nie miałem wiedzy, jak istotnym elementem układu wentylacji jest w Scenicu filtr - nie przywiązywałem wagi do tego. Słaby nawiew tłumaczyłem awarią modułu mocy (zwanym przez niektórych opornicą itp), wymieniłem więc, ale nie było poprawy. Już się pogodziłem ze słabym nadmuchem - aż do wymiany filtru. A długo się broniłem - bo jest dosyć drogi jak na filtr, a miałem niedawno wymieniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chudyk W tym poście wskazałem o co mi chodziło http://megane.com.pl/topic/29547-scenic-ii-phi-slabnacy-nawiew/page__view__findpost__p__246713.

Skoro Ty nie wiesz jak to robić to już Twój problem.

Jednocześnie wydaje mi się, że przyczynę podał Optima

Ja miałem identycznie w Lanosie. Po prostu po dłuższej jeździe zamarzał parownik. Wyłączenie na chwilę klimatyzacji pozwala odtajać parownikowi. Ciekawy efekt był w czasie jazdy bo co chwilę w kratek nawiewu wypadały małe kryształki lodu. Wszyscy byli pod obstrzałem, trzeba uważac na oczy

Ja takim zwykłym termometrem elektronicznym (jaki kupuje się do samochodów) - włożyłem do kratki lanosa i dałem rady uzyskać temperaturę w okolicach zera. W sceniku minimalna to było 4,7'C

Może być uszkodzony czujnik ciśnienia klimatyzacji, który nie wyłącza sprężarki w momencie uzyskania wysokiego ciśnienia.

Czujnik ciśnienia umieszczony przy wyjściu ze skraplacza zapewnia ochronę układu czynnika
chłodzącego:
- odcięcie niskiego ciśnienia: 2 bary,
- odcięcie wysokiego ciśnienia: 27 barów.
Czujnik ciśnienia przekazuje informację komputerowi wtrysku silnika o ciśnieniu w układzie czynnika chłodzącego.
Komputer wtrysku steruje wentylatorami chłodzenia silnika, w zależności od wartości wysokiego ciśnienia obwodu czynnika 
chłodzącego i od prędkości pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz Filtrona to będzie to bardzo dziwne bo wszędzie podają ze Filtrony są najgorsze nawet ASO tak twierdzi. No ale może filtron coś poprawił i teraz robi lepsze.

Rozumiem ze mówisz o grubości samego filtra a nie tej klapki/zaślepki.

A może będzie ci się chciało wyjąc tego co masz i pomierzyć? Bo tak na szybko zerknąłem na aledrogo i wyszło ze są w 7 rozmiarach

 

Szerokość x Długość x Wysokość

230mm x 193mm x 30mm

233mm x 209mm x 35mm

236mm x 216mm x 46mm

237,6mm x 217mm x 47mm

238mm x 217mm x 47mm

238mm x 213mm x 47mm

240mm x 216mm x 47mm

Myślę ze rozwiązało by to nasz problem jakbyś podał swoje wymiary (filtra oczywiscie :)) .

 

P_r_z_e_m_o

Nie koniecznie bo u mnie po wyłączeniu klimy tez nie ma nawiewu wiec to nie to. Poza tym Optima wymienił tylko filtr i u niego to pomogło nie pisze nic żeby cokolwiek robił z klima czy czujnikami.

p.s.

i tak dałeś ciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymontuję Ci tego filtra - bo tak jak pisze w dialgosysie, aby go wymontowac - łamie się go. Mi nigdy (to dopiero trzy raz) nie udało się go wyciagnąc bez łamania tej plastikowej ramki. Co do firmy - to nie wiem jaki konkretnie brałem. Nie zwracałem na to uwagi. Mogę się mylić co do tego Filtrona.

 

@Chudyk - p_r_z_e_m_o ma na myśli fakt zamarzania parownika. No ale jak tak samo dzieje się bez właczonego AC - to nie wiem

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem teraz allegro - aż uwierzyć nie potrafię jaka rozbieżność w wymiarach - a każdy twierdzi, że jego filtr jest właśnie do SCENIC II :) . I to nie tylko w kwestii grubości, ale i wymiarów boków. To jest nienormalne :) . Teraz widzę jak łatwo trafić na zły filtr - nie trzymających wymiarów. Może w ASO powiedzą jakie wymiary są prawidłowe? Ma ktoś dojście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już znalazłem przyczynę rozbierznosci w rozmiarach będąc na stronie filtrona.

Według nich nasz scenic to III, bo II to 99-03r.

Kiedyś tez mi ktoś mówił ze to trojka ale stwierdziłem ze coś mu się pomieszało, ale wychodzi ze każda firmy oznacza po swojemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jak tak samo dzieje się bez właczonego AC - to nie wiem

Nie ma takiej możliwości. Przecież żeby zamarzał parowonik to coś go musi schładzać, a jest to możliwe tylko przy pracującej sprężarce i to tylko w przypadku gdy nie zostanie wyłączona w odpowiednim momencie. Dlatego obstawiam że może być uszkodzony czujnik ciśnienia. Ewentualnie, czujnik temperatury zamontowany na parowniku, ale z tego co widzę nie ma takiego czegoś w SII.

 

już drugi rok borykam się z problemem słabnącego nawiewu.

mam ręczną klimatyzację i podczas jazdy po około 30-40 min nie czuję nawiewu choć go słyszę. Po wyłączeniu klimatyzacji siła nawiewu zaczyna powoli rosnąć. Gdy działa samo ogrzewanie nie słabnie nawiew.

A powyższe potwierdzało by tylko moje przypuszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia wykluczam bo już wymieniłem na nowy. Objawy dalej te same - a czujnik mam nawet na zbyciu. A parownik jak może zamarzną jak nawet na 3 dostaje ciepłe powietrze z zewnątrz gdzie temperatura wskazuje nawet 28 stopni ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!