Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

już drugi rok borykam się z problemem słabnącego nawiewu.

mam ręczną klimatyzację i podczas jazdy po około 30-40 min nie czuję nawiewu choć go słyszę. Po wyłączeniu klimatyzacji siła nawiewu zaczyna powoli rosnąć. Gdy działa samo ogrzewanie nie słabnie nawiew.

Może już ktoś się z tym spotkał bo przejrzałem forum i nie znalazłem podobnego problemu.

proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

W tamtym roku wybrałem się z rodzinką do Chorwacji. Po przejechaniu granicy ze Słowacją w samochodzie zaczęło robić się coraz bardziej gorąco, jak się okazało nie było nawiewu z klimy. Przerażenie!!! co robić, bez klimy z małymi dziećmi... Zajechałem na pierwszą stację benzynową, maska w górę i szukanie ... tylko czego? Przejrzałem wszystkie połączenia rurek klimatyzacji i nic. Wypiłem kawę na krawężniku, jeszcze raz głowa pod maskę i co się okazało, klapka dociskająca filtr pyłkowy z jednej strony się poluzowała, mocno ją domknąłem i problem znikł. Może u ciebie jest podobna przypadłość?

Powodzenia i napisz o postępach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może spróbuj pomieszać trochę w ustawieniach, przejdź z auto w manual i odwrotnie, dawaj różne nadmuchy góra - dół zwiększaj i zmniejszaj nastawy nawiewu i temp. Może się odblokuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz climatronica ??

Jak tak prawdopodobnie przydało by się czyszczenie turbinki, wiatraczka czujnika temperatury znajdującego się w lusterku wstecznym w kabinie. Spróbuj, może pomoże, to kilka minut roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam objaw, szczególnie odczuwalny w upale. Podejrzewam, że od wysokiej temperatury wypacza się jakaś obudowa w okolicy filtra p.pyłkowego i dmuchawy i układ traci szczelność. To samo miałem po założeniu w serwisie marnego filtra, dmuchawa tylko mieliła powietrze nie tłocząc go do kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"fachowiec" podpowiedział mi że może być zapchany przewód odprowadzający wodę z parownika. Patrzyłem pod samochodem ale nie mogłem go zlokalizować w miejscu gdzie powinien być. Może ma ktoś jakąś fotkę gdzie on jest - ale czy to możliwe ??? :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Tez mam to samo ze na początku dmucha ok a po kilku minutach jazdy przestaje wiać z kratek. Dzieje sie tak w upalne dni, jak jest chłodno nawiew jest ok.

Wyczytałem ze jest to wina filtra P.Pyłkowego i ze najgorszy jest filtron ( w ASO tez tak twierdza ze Filtron jest zły). Ja mam aktualnie założony oryginalny kupiony z ASO, jest identyczny jak ten co miałem wcześniej "no name" i jest to samo raz wieje raz.

Jak przejąłem auto od brata w zeszłym roku na wiosnę był założony org. ale ten węglowy i on inaczej wyglądał. Brat mówił ze nigdy z tym nie miał problemu.

Myślę ze ogólnie problem jest właśnie w tych filtrach p.pyłkowych tak jak pisze Maciej_66 ze od temperatury one miękną i się odkształcają i tracą szczelność.

W weekend coś pokombinuje z jakimiś uszczelkami może to pomoże.

 

 

 

P.s.

Czy u was tez jak deska się mocno nagrzeje to śmierdzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecnie podejrzewam układ elektryczny. Dziś byłem w trasie i znowu problemy z ginącym nawiewem. Raczej wykluczam już problem filtra (mam valeo) ponieważ po wyłączeniu klimatyzacji nawiew systematycznie wraca do normalnej wielkości nawiewu. Jestem już tak zdesperowany i moje podejrzenia padły na panel sterujący. Dziwi mnie tylko to że jeszcze nikt tego problemu nie rozwiązał lub nie chce tego zdradzić. Jeszcze raz proszę o pomoc. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co tam ma się zepsuć skoro to manual ? zwykle pokrętła z linkami i nic więcej, skoro wiatrak chodzi słychać go wyraźnie to regulacja obrotów jest ok i nie ma się co skupiać na sterowaniu.

Ja będę kombinował z tym filtrem i dam znać jak efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij filtr i zobacz co będzie, jak go wyjmiesz i pojeździsz. Jeżeli dalej nadmuch będzie zdychał to uszkodzenia szukaj w wentylatorze, module nawiewu lub panelu wentylacji, a konkretnie elemencie sterującym, pokrętle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • +1
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!