Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zerwany rozrząd


krzys_jg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W moim aucie wczoraj strzelił rozrząd, auto ma 177 tys. od 40 tys. założony gaz sekwencja teraz mam kilka pytań. Jaki może być orientacyjny koszt naprawy, czy opłaca się przełożyć silnik używkę? I ile ewentualnie można dostać za auto w takim stanie, dodam, że jest to Megane Coupe koniec 2001r.kolor srebrna perła, pełne wyposażenie, przed wczoraj wymienione były tarcze i klocki przednie, szczęki tylne oraz 2 tylne łożyska, ogólnie auto zadbane. Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie auto zadbane

No nie za bardzo, skoro rozrząd strzelił. Mam megankę z takim samym przebiegiem (przebieg na gazie prawie 120 kkm) i już dwa razy był wymieniany rozrząd (u mnie instrukcja mówi co 120 kkm lub co 5 lat). Jak zadbane, to raczej bym naprawiał, bo wiem co mam, a używka to kotek w worku - można nieźle się nadziać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt remontu może dojść do 2tys zł, wymiana na inny, używany, zależy za ile kupisz. Przy cenie silników używanych, w cenie remontu kupisz trzy silniki używane, szybciej i łatwiej będzie wstawić używkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych silnikach nie konicznie gną się zawory ponieważ koła zębate na wałkach rozrządu nie mają klina tylko dokręcane są z odpowiednią siłą ,jażeli przy ostatniej wymianie mechanik to dopilnował to koszt będziesz miał tylko gratów rozrządu i robocizny.Dlatego tak piszę bo sam miałem walnięty rozrząd i nic się nie stało.Jedż do mechanika i niech ustawi ci po znakach i obruci wałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie konicznie gną się zawory ponieważ koła zębate na wałkach rozrządu nie mają klina tylko dokręcane są z odpowiednią siłą

Myślisz się kolego gną się i to ostro. Na osiem ssących wymieniłem cztery.

Koszt naprawy około 2000-2500 zł, w ASO w okolicach 3000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mimo wszystko wolał bym robić swój silnik.Nowy(używka) to zawsze coś nie pewnego.Wiadomo rozrząd do wymiany a i otworzyć warto chociażby żeby dokładnie wymyć i sprawdzić czy wszystko ok czyli koszty będą podobne a jak trafisz na jakiś złom np.przegrzany.?Ale decyzja należy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale Twój silnik, nawet naprawiony nie będzie miał już takich możliwości i wytrzymałości jak przed awarią. Ja bym kupił używany silnik a ten co mam uszkodzony rozebrał na części i to, co dobre - sprzedał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie dobrze naprawiony, to nic się nie zmieni.

Problem może być w przypadku używanego silnika, bo kupujesz kota w worku.

Ryzyko jest zawsze, ale raczej mniejsze przy naprawie własnego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale Twój silnik, nawet naprawiony nie będzie miał już takich możliwości i wytrzymałości jak przed awarią.

Jak robisz kapitalny remont to silnik będzie jak nowy. Tylko cylindry, pierścienie i panewki będą na następny wymiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie jakie cylindry jakie panewki przy zerwanym rozrządzie.Tu robi tylko remont głowicy.Jeśli zawory są mocno pogięte to druga głowica jeśli nie to nowe zaworki na wymiane pogiętych ładnie podocierać ręcznie oczywiście i to wsztstko i silnik dalej zasówa aż miło.No chyba że tłok tak przywalił w zawór że trzeba tłok wymienić ale to przypadek jeden na milion.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba że tłok tak przywalił w zawór że trzeba tłok wymienić ale to przypadek jeden na milion.

 

I tu się mylisz, już robiłem taki silnik. Tłoki powinno się zawsze sprawdzać czy nie są uszkodzone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na każdym tłoku który przywalił w zawór widać ślad, a mimo to tłoki nie zawsze się wymienia.

Mój ostatni pacjent lanos 1,5 16v. Ukręcona zębatka na wale, efekt wiadomy. Na tłokach lekkie ślady, prawie nic.

Po wyjęciu tłoków okazało się, że do wymiany są także pierścienie bo jeden jest pęknięty. Tłok też do wymiany bo nowy pierścień nie wejdzie :)

Wszystko zależy od sytuacji, ale lepiej sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!