Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mułowaty na benzynie na LPG już nie


slawekhip

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam kłopot, od pewnego czasu auto na benzynie jest mułowate i nie reaguje tak dobrze na wciśnięcie gazu jak po przełączeniu na LPG, filtr powietrza nowy zresztą jakby był on winny to by to na lpg też występowało. Poradźcie coś bo ja nie mam pomysłu :-D silnik to 1.6 16V megane I PH II :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A filtr paliwa w jakim stanie, jak się nie jeździ na PB to szybciej syfy mogą się dostać i zapchać, też może wina starego paliwa.

Chyba najlepiej jak przewietrzysz auto na benzycie, żeby się nasmarowało i przepaliło, poza tym wlałbym więciej paliwa do baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za nim nalejesz paliwa, kup uszlachetniacz na stacji. Poproś o uszlachetniacz do wtrysków paliwa do benzyny + gaz. Jeśli mieli z nim do czynienia to będą wiedzieli o co chodzi. Sam się przekonałem, że na niektórych stacjach nie wiedzą o co chodzi - albo że coś takiego nie istnieje. Nie wiele może pomóc, bo możliwe, że są już wypalone. Albo tak jak koledzy, sprawdź - wymień filtr paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki ale lpg mam od 3 miesięcy i problemy są dopiero teraz, auto ma przejechane 150 tys i raczej watpie żeby wtryski coś miały do tego. Pierwszy raz widze żeby lpg chodziło lepiej ja benzyna :-P a ja cewka by padała to na lpg by też to było odczuwalne czy raczej nie?? lpg sekwencja stag 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz widze żeby lpg chodziło lepiej ja benzyna

Zanim wymienisz pół silnika, zakręć gaz na butli i pojeździj ze dwa trzy dni tylko na benzynie - jak silnik będzie chodził. Bo coś mi się wydaje, że obecnie jak jeździsz na benzynie, to dodatkowo silnik jest dokarmiany gazem. Jeżeli po zakręceniu gazu silnik odzyska ducha to problem leży w gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam wszystkich instalacji, a szczególnie reduktorów, ale np niektóre reduktory korzystają z podciśnienia z kolektora ssącego, może być coś sknocone przy montażu instalacji. Nie twierdzę że tak jest, ale moim zdaniem warto zrobić taką próbę, tym bardziej że ona w zasadzie nic nie kosztuje, a pewne rzeczy od razu wyklucza. Ale to już kolegi sprawa czy ją zrobi, czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździj trochę na benzynie i wykręć świecę (obojętnie którą). Jak będzie okopcona, to stawiam na to, że pada sonda lambda. Cewki, kable i świece wykluczam, ponieważ piszesz, że na lpg jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna kreska na wskaźniku benzynowym to trochę za mało, bak jest płaski może zasysać powietrze i wykończysz pompę - dwie kreski to minimum. Ponadto jak ci radzą, pojeździj na benzynie (zakręć gaz w butli). Może się instalacja rozkalibrowała, poprzez byle jaki montaż? Poszedłeś po kosztach i po zimie masz problem. :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto powiedział że poszedłem po kosztach?? instalacja chodzi idealnie więc skąd ta sugestia?? Jakim prawem ma się popsuć zasilanie benzyną przez instalacje gazową która dobrze działa, troszke próbujecie doradzić na siłę :-/ :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha w takim razie sorki :-D , a to że auto bardziej trzęsie na postoju na benzynie niż na lpg, albo jak gazuję na lpg to drążkiem nie rzuca, a jak na paliwie tak samo przygazuje to już drążek zmiany biegów drży wraz z przygazówką no i czuć na budzie takie szarpnięcie jak wciśnie się gaz i tak jakby brał lewe powietrze, tylko że na lpg tego czegoś nie ma. Dlatego takie dziwne mi się wydaje ze uważacie ze lpg jest winne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!