Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mułowaty na benzynie na LPG już nie


slawekhip

Rekomendowane odpowiedzi

Sam to obawiam się wiele więcej nie sprawdzisz. Sprawa jest o tyle dziwna, że najbardziej to wygląda na rozstrojenie przez instalację gazową, ale skoro nie było choćby najmniejszych oznak poprawy to trzeba by się raczej skupić na zasilaniu benzyną.

Uszkodzenie wtryskiwaczy było by wyjątkowo fartowne przy takim przebiegu (tym na gazie też). Trzeba by podpiąć do kompa i sprawdzić co tam zamelduje, a tego bez mechanika nie zrobisz.

 

Chyba że masz wyjątkowego farta do wyjątkowo tragicznego paliwa, ale to wtedy chyba powinieneś w totka zagrać (kolejne tankowanie i dalej padlina :roll: ).

Możliwe że wtryskiwacze benzyny się po prostu zacierają.

To miał by wyjątkowego farta. Zarówno przebieg auta, jak i przebieg na gazie śmiesznie małe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co Twój mechanik ma, ale jeśli jest to komp z prawdziwego zdarzenia, a nie taka zabawka jak używają gazownicy, to spoko może być zamiast CLIP'a (z aso).

Dodawać chyba nie trzeba, że gość musi być w miarę kumaty aby umiał coś sensownego z odczytów i objawów odczytać :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z slawekhip. 87% mechaników nie są nic warci a różnią się od każdego z nas tym że mają narzędzia. Zamiast wydawać pieniądze na mechaników, lepiej wydać na narzędzia nie zbędne do naprawy i samemu naprawić własne auto. Ja mam taką zasadę... Jak chcesz mieć dobrze zrobione auto, zrób to sam!!! Chyba że masz naprawdę zaufanego mechanika to można za ryzykować ale takich to ze świecą szukać!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może zapytam inaczej...

Jeżeli zaczynasz jazdę na zimnym silniku (na benzynie) to też jest "mułowaty" ? Jeżeli nie, to winna jest sonda lambda. Przez chwilę od uruchomienia zimnego silnika, nie jest ona "używana". Silnik działa wtedy na ssaniu.

Co do świec...

Idąc tropem jak wyżej, po wyłączeniu się ssania, sonda powinna zmienić mieszankę na uboższą. Jeżeli tego nie zrobi, samochód zacznie mulić (i więcej palić benzyny, ale Ty tego nie zauważasz, ponieważ jeździsz na lpg). Zbyt bogata mieszanka zacznie "kopcić" świece. Po przełączeniu na lpg, całe okopcenie zostanie wypalone, ponieważ lpg jest suche i ma wyższą temperaturę spalania. I w tym momencie silnik może się "odmulić".

Możliwe też jest, że masz świece tzw. do gazu. Na takich świecach jest mniejsza szczelina między elektrodami. Ta zmniejszona szczelina może powodować, że energia potrzebna do prawidłowego zapłonu mieszanki benzynowo-powietrznej jest niewystarczająca. W takim wypadku proponuję zwiększyć szczelinę między elektrodami o 0.05mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wcale nie eliminuje problemu z sondą. Wręcz przeciwnie...

Przy wyższych obrotach, przepustnica jest mocno otwarta. Mieszanka wtedy jest bliska idealnej (dostarczane jest więcej powietrza do dużej już ilości benzyny). Jestem też przekonany, że w miejscu drugiej sondy (za katalizatorem) masz emulator. Dlatego też nie wyświetlają się na desce żadne błędy.

 

Piszesz również, że chciałbyś naprawić problem samodzielnie, a do każdej porady podchodzisz sceptycznie. Wręcz, jak by się Tobie nie chciało rąk pobrudzić. Dopóki nikt Tobie nie pisze, że musisz koniecznie coś kupić, możesz stracić ewentualnie tylko trochę czasu. Ale dzięki temu nie trzeba wróżyć z "fusów". Upierasz się również na AleSobieOskubiemy, jakby to byli jacyś fachmani, co się na wszystkim najlepiej znają. Możesz się przejechać na takich mechanikach, tak samo jak na innych, tylko (znacznie) więcej Cię to będzie kosztować...

jak bedzie wina lpg jednak to na clipie pokaże to czy nie?

Nie. Clip nie ma nic do komputera (i całej instalacji) lpg. Tak samo, po podpięciu się do komputera lpg, nie pokaże błędu z komputera auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kreciq co do drugiej sondy to nie mam żadnego emulatora tylko najprawdziwszą sonde więc skąd ta pewność że mam emulator?? A czy do objawów sondy nie dochodzi wysokie spalanie?? Bo ja nic takiego nie zaobserwowałem wiec pytam powtórnie skąd ta pewność :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kreciq dobrze gada, to może być sonda na wykończeniu, ale równie dobrze to mogą być przytkane wtryski. Kup najtańszym kosztem specyfik do czyszczenia wtryskiwaczy , wlej do baka. Wyjeździj benzynę i wtedy będziesz miał jasność, w między czasie nie włączaj lpg. Po prostu wyjeździj tą benzynę z tym specyfikiem. Filtr paliwa sprawdzałeś już?

 

[ Dodano: 2011-04-29, 06:42 ]

a jeszcze jedno: nie masz czasem przygniecionego przewodu paliwowego? Czasem gazownik zakładając gaz spina wężyk opaską zaciskową. Ja tak miałem i potem musiałem cały wąż wymieniać, bo popękał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale równie dobrze to mogą być

Dokładnie. To może być cokolwiek. Dużo czynników jest odpowiedzialne za prawidłowe działanie silnika. Jedyną metodą jest eliminowanie tych czynników jako potencjalnego problemu.

Równie dobrze może to być filtr paliwa, pompa paliwa, wtryski, czujniki, itd.

skąd ta pewność

Nie mam pewności. Po prostu przyjąłem, że już nie masz katalizatora (puszka wcale nie oznacza, że on jest). Wiesz, to jest forum, nie widzę, nie słyszę a już na pewno nie czuję, jak pracuje Twoje auto.

Musisz wiedzieć jeszcze jedno. Panowie w ASO nie bawią się w "naprawę". Oni od razu wymieniają element. Przykładowo, zapiecze się tłoczek w zacisku hamulcowym, to wymienią cały zacisk. Chyba, że powiesz: "A nie wystarczy wymienić / wyczyścić tłoczek ?". Oni żerują na niewiedzy właścicieli aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!