Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Różnice w silnikach 1,5 dci


paweloli007

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie głównie do znawców. otóż moja meganka 1.5 dci 106km z 2007r pożegnała sie z panewkami i muszę zmienić silnik. Z racji tego, że większość sprzedawców oferuje goły silnik bez osprzętu i tak muszę go przełożyć ze starego i tu moje pytanie czy np w którymś słabszym silniku dół silnika i głowica jest taka sama jak w silnikach 106km i różnią się one np tylko wtryskami i turbiną?? Drugie pytanie gdzieś znalazłem, że mój silnik ma oznaczenie K9K 732 lub K9K734. Czym te jednostki się różnią. Bardzo proszę o pomoc bo niestety jest bardzo dużo modeli z 1,5 a tych 106km jest nie za wiele na rynku. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie są dokładnie różnice między silnikami (mogą się różnić np kształtem tłoków) ale skoro padły panewki a masz tak mały przebieg to chyba warto kupić po prostu nowe panewki i zrobić szlif? No i koniecznie trzeba sprawdzić pompę oleju (głównie regulator ciśnienia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Silniki różnią się mocą i typem osprzętu, różnic w kształcie tłoków nie ma ale mogą być różnice w materiale z jakiego są wykonane poszczególne elementy.

Np.722 jast 80KM silnik728 jest 101KM 732 jest 105KM a 734 chyba 110 KM, dochodzi jeszcze do tego sterowanie komputera i sam typ wtrysków.

Nawet jak silnik ma to samo oznaczenie np 728 a ma inną cyferkę jak dobrze pamiętam pomiędzy K9K a 728 to może mieć np niektóre inne podłączenia np czujnika temperatury (jeden ma wtyczkę okrągłą a inny kwadratową) itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

są różnice w tłokach. W silnikach na osprzęcie continental/siemens VDO z wtryskami piezoelektrycznymi - 106 PS+ są inne tłoki niż w wersjach 82/86 PS z wtryskiem Delphi. Miałem ten problem gdy rozbierałem K9K 732 na siemensie. Klient przywiózł tłoki z korbowodami z K9K bodajże 728 - napewno na Delphi i były inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich,

Czy mogę prosić o informacje - jakie oznaczenie silnika miałby: 1.5 DCI 2003 rok 80KM? Czy byłby to K9K 722?

 

Pozdrawiam -

Piotrek

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Po co tyle tych Enterów. Proszę zwracać na to uwagę. Poprawiłem - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Aby nie zakładać nowego tematu prosiłbym osoby zorientowane o wyjaśnienie czy założona do 1,5 dci 86km(Megane z 2006 r ) pompa oleju o nr 150104919R (Nr. zamienny 8200591428) jaką Intercars sprzedał jako przeznaczoną do mojego modelu silnika jest odpowiednia? Moja pompa wcześniej miała numer 8200307174 (ponoć to samo co 150102231R , 150109834R 8200591475 czy 8200312696)Ciśnienie oleju jest prawidłowe. Czy to zamienne pompy, czy poza numerem czymś się różnią. Jeden ze sprzedawców internetowych mówił o tym, że do mojego auta ma być tzw pompa "wzmocniona".

Czy mechanik nie powinien przy wymianie pompy wymienić też łańcucha?

Edytowane przez ZibiW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za link. Nie zapytałem czy wymienił a nie wyszczególnił w kosztach (muszę dopytać). Na tej stronce dla typu BM1F jest inna pompa (odpowiednik mojej starej)a w IC sprzedali 150104919R jako tę do mojego modelu. Może mi ktoś powiedzieć czy taka może być, czy jest nieodpowiednia i powinienem reklamować?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczytaj z numeru VIN kod pojazdu znajdujący się zaraz po literkach VF1... i sprawdź na TEJ stronie numer części.

Tak przy okazji dopytam czy te oznaczenie w VIN powinny być takie same jak na owalnej naklejce na słupku?

U mnie jest KMSF w VIN a na naklejce KM1F :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, powinny zgadać się wszystkie numery VIN w aucie. Czyli na naklejce na słupku, "w szybie przedniej" oraz najważniejsza na nadwoziu z tym numerem zapisanym w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VIN w każdym miejsu powinien się zgadzać ale symbol KM1F na naklejce to symbol silnika. Prośba czy ktoś ma wiedzę na pytany przeze mnie temat- czy ta pompa może być do mojego auta czy nie i powinienem złożyć reklamacje?

Może mi ktoś pomóc?

Edytowane przez ZibiW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, powinny zgadać się wszystkie numery VIN w aucie. Czyli na naklejce na słupku, "w szybie przedniej" oraz najważniejsza na nadwoziu z tym numerem zapisanym w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu.

VIN się zgadza ale nie zgadzają się te cztery znaki.

We wszystkich numerach VIN (naklejka, szyba, nadwozie) jest KMSF a na naklejce z okręgiem (nie tej na której jest VIN) tej z m.in. kodem lakietu itd jest KM1F.

Zgodnie z tym co podał aniewa trochę wyżej nie mam szans na wpisanie/wybranie KMSF na podanej stronie natomiast KM1F tak a nie ma go w VIN. Stąd moje pytanie czy te cztery znaki muszą być takie same ale wygląda na to że nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stąd moje pytanie czy te cztery znaki muszą być takie same ale wygląda na to że nie.

U mnie są takie same i sądziłem, że wszystkie modele tak mają. Ale jak widać francuz lubi czasem namieszać :mrgreen: Całe szczęście, że na tabliczce owalnej masz wyznacznik modelu z cyferką i możesz posługiwać się katalogiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby mi ktoś pomóc w sprawie tej pompy oleju?

Na jednej aukcji była wzmianka , że 150109834R jest pompą ze wzmocnioną podstawą , na zdjęciach z odrobine większą płaszczyzną przylegającą do miejsca gdzie jest przykręcana. Czy to tylko jedyna, różnica i jak bardzo istotna?

Edytowane przez ZibiW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!