Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysoki obroty gdy wrzucam na luz, po zatrzymaniu auta OK...


rbson300

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów! Otóż mój problem polega na tym, że obroty po wrzuceniu na luz podczas jazdy (np. z górki) pozostają przy ok. 2000obr/min. Gdy dojadę np. do skrzyżowania i się zatrzymuję obroty wracają do ok. 900obr/min. Świece wymienione, silnik krokowy był czyszczony, sonda lambda także, komputer nie pokazuje żadnych błędów. Jeden z elektromechaników powiedział mi, że to normalne, bo auto widzi wówczas ze auto niejako jedzie i trzyma obroty na tej wysokości, m.in. ze względów ekologicznych (emisja CO jest wówczas na niskim poziomie- tu się z nim zgodzę bo sam widziałem jak przy niskich obrotach przy analizie spalin emisja CO drastycznie wzrastała jak na ironię)

.. czy spotkaliście się już kiedyś z taką interpretacją?

Wiem, że podobne problemy zgłaszane są przez właścicieli różnych modeli aut, pytanie, czy to faktycznie jest problem, czy może niepotrzebnie się martwimy. Spalanie mam ok. 9,92 l/100km, trochę dużo jak na megane classic i głównie to mi najbardziej przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje wszystko ok, bo w jaki sposób obroty mają spaść do poziomu jak stoisz, przecież się poruszasz. Poza tym nigdy nie wrzucam na luz jak zjeżdżam z górki, tylko na biegu i hamuję silnikiem, tak oszczędniej. Spalanie na poziomie 10l zależy od tego jak jeździsz, ale troche dużo - to mi pali 8l-9l w mieście ale gazu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas wrzucenia na luz w czasie zjazdów z górki obroty powinny zejść do poziomu wolnych obrotów. I gadanie w tym momencie o ekologi przez "mechanika" świadczy tylko o jego dyletanctwie. Nie ma takiej opcji. Już samo wciśniecie sprzęgła, bez dotykania drążka biegów i zdjęcie nogi z gazu powinno spowodować taką reakcję. Co innego jakbyś nie wyluzował skrzyni, nie wciskał sprzęgła, a tylko zdjął nogę z gazu, wówczas obroty silnika mogą pozostać na tym samym poziomie i w zależności od efektywności hamowania silnikiem albo powoli wzrastać albo spadać. Silnik jednak w tym przypadku nie pobiera paliwa, w przeciwieństwie właśnie do jazdy z górki na luzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na moje oko to jest wszystko w porządku. Ja mam dokładnie taką samą sytuację więc widocznie tak ma być. : )

 

Ja mam Scnica z takim samym silnikiem i mi pali 8-9 litrów, ale gazu... :)

Edytowane przez ddaadduu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie, spalanie jest duże, bo praktycznie 70%tras jeżdżę w mieście:/

Spróbuje nie wrzucać na luz :) i może będzie nieco lepiej:) Nie wiem, czy to może mieć jakiś związek z omawianym przeze mnie wyżej problemem, ale w porównaniu z dotychczasowymi autami, którymi jeździłem, to moje megane nad wyraz bardzo szarpie w sytuacji gdy przy niskiej prędkości jazdy wrzucę np 4bieg, wiem, że należy tego unikać ale szukam objawów charakterystycznych podczas jazdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim scenicu wygląda to tak ze jak jade i wrzuce na luz to obroty mi spadają do około 1.500rpm, a jak staję to obroty jeszcze spadają do 800rpm. Według mnie to tak powinno być. Według mnie to jest zabezpieczenie. Załóżmy ze jedziemy sobie 70km/h na luzie i chcemy wrzucić czwórke. To sprzęgło wrzucamy czwóreczke a silnik jest na poziomie 1,500rpm i wszystko ładnie wchodzi w obroty nie wiem 3,000rpm. A jeśli jedziemy tą samą prędkością chcemy też wrzucić czwórke ale z 800 rpm? To trzeba dobrze manipulować sprzęgłem żeby nie robić gwałtownych przeciążeń dla silnika. To jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurcze, myslalem, ze bedzie odwrotnie..:) Moje trasy to ok w 70% miasto,

dotychczas w innych autach na autostradach przy wyjezdzie nad morze lub w gory to spalanko mialem nawet ok.6,5 na benzynie:) (Escort)

Teraz żłopie mi ok. 9.85 l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem tylko ciekaw, co w tych waszych benzyniakach sztucznie utrzymuje te podwyższone obroty w czasie jazdy na luzie :)

Proponuję zrobić prosty test skoro twierdzicie, że tak jest. Na zjeździe z górki zatrzymać auto zaciągnąć ręczny, zgasić silnik, lub zaczekać aż osiągnie wolne obroty. Teraz nie dotykając pedału gaz i pozostawiając auto na luzie, zwolnić ręczny i pozwolić by auto toczyło się do przodu. Zgodnie z tym co piszecie, ze wzrostem prędkości powinny wzrastać obroty silnika. Choć to nielogicznie i jeszcze się z takim przypadkiem nie spotkałem, to ciekaw jestem wyników testu. :)

W moich autach jakie do tej pory posiadałem i w tych, które posiadam obecnie, wyluzowanie w czasie zjazdu ze wzniesienia, czy też samo wciśniecie sprzęgła, skutkuje wzrostem szybkości jazdy i spadkiem obrotów silnika do wartości takiej, jak wolne obroty na postoju.

 

A tak przy okazji, temat jest chyba widoczny nad pierwszym postem, o spalaniu jest w innym miejscu form. Proponuję nie odbiegać od tematu topika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie biegu podczas zjazdu z górki , podjazdu pod górkę itp. ZAWSZE skutkuje spadkiem obrotów do wartości nominalnej dla wolnych obrotów . Tak było, i tak jest. W każdym samochodzie z manualna skrzynią biegów , nie wymyślono jeszcze takiego auta które by sztucznie podtrzymywało obroty no bo po co ? Piszecie głupoty , potem ktoś to przeczyta i stwierdzi że "tak ma być" :) Zmieńcie mechaników bo z takimi fachowcami to daleko nie zajedziecie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga Campino jest może i słuszna, chociaż częściowo też przychylam się do zdania Megana92:) ..test jednak zrobię i napiszę Wam o jego efektach...:)

 

Dodam Panowie jeszcze, że na zimnym silniku przez pierwsze 5 minut jazdy obroty przy wysprzęglaniu i przy jeździe na luzie są ok!

Edytowane przez rbson300
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megan92- zasadność wrzucania luzu podczas zjazdu z górki to materiał na całkiem inny temat, co zresztą na forum już jest w temacie o eco jeździe.

Zresztą kto komu zabroni tak jechać, to zależy od kaprysu "kierownika" pojazdu, tak samo jak ruszanie z piskiem opon z pod świateł, czy obniżanie seryjnego zawieszenia. Takie postępowanie też większego sensu w sobie nie ma, a jednak jest stosowane.

Tu omawiamy wadliwe działanie układu zasilania silnika, nie pozwalające zejść obrotom do wartości wolnych obrotów, w czasie toczenia się auta z wyluzowaną skrzynią biegów. Niestety jest to wada i należy szukać jej przyczyny. I nic na to nie pomoże zaklinanie rzeczywistości, czy też stawianie za przykład auta z podobną usterką i dorabianie do takiego stanu zmyślonych, wyjaśniających to teorii. A już przegięciem jest głoszenie opinii, że taki stan jest prawidłowy i tak być powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!