Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektryczny podnośnik szyb HOW TO


Rekomendowane odpowiedzi

16 wpakowałem przerabiając nieco boczek

- inaczej jest teraz siłownik od szyb przykręcony- wyciąłem tamte mocowanie i przykręciłem go nieco niżej

- głosnik jest mocowany do drzwi a nie do plastików- tak więc sam boczek też został brutalnie pociachany :-D

zresztą na dniach postaram się wrzucic temat w dziale tuning jak wygłuszałem drzwi od odkręcenia boczków :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

To moj pierwszy post :-D

Przerabialem w scenicu 2004 pekajacy plastik podnosnika szyby. Za pierwszym razem kupilem caly mechanizm na szrocie (250pln). Kiedy padl mi drugi pojechalem do plastikarzy (plasticar szczecin ul.Mieszka I ) i tam za dwie dychy mi skleili 2 sztuki odrazu i juz tak sobie 3 miesiace dziala :)

 

 

POzdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam rozbebeszony podnośnik szyby elektrycznych w drzwiach kierowcy, jeżeli jest taka potrzeba to mogę zrobić krótkie HOW TO jak sie do tego dostać jak zdemontować i z jakich elementów sie składa.

Czekam na odzew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodano 15-07-2011

Jak widać zdjęcia wyekspirowały i z dysku i z sieci.

Proszę ściągnąć sobie ten Manual, w nim jest wszystko wyjaśnione.

 

No toż się pytam wszystko sfocone łącznie z wymiarami linki i końcówek.

Wq... jestem na maxa bo padł mi ten element,

ASO woła 12000 - 1500 zł za nowy, a ja potrzebuję dwa plastiki za kilka, no może kilkanaście zł, na allegro w tej chwili nie ma :cry:

No więc sie zabieram za opisywanie.

 

jutro bedzie teraz idę spać

 

[ Dodano: 2007-08-21, 10:47 ]

Najsampierw trzeba dostać sie do środka, czyli trzeba zdemontować tapicerkę drzwi.

W pierwszej kolejności trzeba zdjąć osłonę plastikową złącza lusterka, taki trójkątny element. ( na poniższym zdjęciu A element ten znajduje się pod nr 2)

Zamocowany jest na dwa bolce wciśnięte w plastikowe tulejki w ramie drzwi. Wyciąga się go bez problemu, uważając aby aby nie ułamać bolców. Nie potrzeba do tego narzędzi spokojnie wyjmuje się to delikatnie odciągając.

Teraz trzeba zdjąć osłonę głośników, widać zaczepy ale też odpowiednio naciskając schodzą bez problemu.

Kieszeń przykręcona jest od dołu dwoma torx-ami (rys. A 4), następne cztery śruby znajdują się w okół głośnika (rys. A 3). Po odkręceniu tych śrub odciągamy kieszeń w kierunku tylnej krawędzi drzwi, znajduje się tam plastikowy kołek, na który nasunięta tylna część kieszeni.

26743f3c124e165a.jpg

Oczywiście odpinamy wtyczkę głośników.

Następne dwie śruby znajdują się;

1 - pod klamką, (rys. A 2)

2 - w uchwycie do zamykania drzwi.(rys. A 1)

Po odkręceniu śrubek można przystąpić do zdjęcia tapicerki.

Teraz uwaga - boczek przyklejony jest do drzwi.

Żeby boczek zdjąć trzeba delikatnie odciągać go od dołu.

U góry drzwi, boczek włożony jest szparę szyby, nie należy więc ciągnąc na siłę tylko podnieść do góry.

W boczku zamontowana jest klamka, którą należy odciągnąć, przekręcić o 90° i przełożyć przez otwór w boczku, lub po prostu zdjąć z cięgła zamka. Pręt na końcu wygięty jest w kształcie Z.

Pozostaje teraz odpięcie wszystkich kabelków, w moim przypadku, regulacji lusterek i przełączników podnośników drzwi.

Boczek możemy odstawić na bok.

 

Drzwi będą wtedy wyglądały tak

b3afd675c4da5a94.jpg

Żeby wyjąć podnośnik szyby trzeba po pierwsze

- odpiąć zapinkę plastikową trzymającą szybę, w szybie jest stosowna dziurka.

Oba elementy wyglądają tak jak na poniższym zdjęciu.

76523efce6bb1274.jpg

Żółty plastik przesuwa się po szynie podnośnika, a biały znajduje się pomiędzy szybą a poszyciem drzwi. Trzeba tam włożyć rękę i lekko pociągnąć jednocześnie obracając zapinkę w górę lub dół w płaszczyźnie szyby.

Największy problem pojawia się w tym momencie. Szyby nie da się zdjąć z tego plastikowego kołeczka, konieczne jest odkręcenie mocowania szyny podnośnika.

W tym celu trzeba odkręcić dwie śruby trzymające szynę (klucz 10), podnieść lekko do góry aby wyjąć górny zaczep szyny trzymający ją na górze.

Teraz trzeba tak obracać szyną i jednocześnie podnosić szybę aby bolec wyjąć z otworu w szybie.

Jak to mamy już zdjęte, rozłączamy wtyczkę na silniczku i odkręcamy trzy śruby które go trzymają.

Proponuję teraz podnieść szybę maksymalnie w górę i podeprzeć czymś żeby nie spadła.

Wyjęcie podnośnika to już nie problem, ale trzeba troszkę pokombinować, :)

Po wyjęciu podnośnik wygląda tak

5ac037de8b2559ea.jpg

Akurat na tym zdjęciu podnośnik ułożony jest stroną "do szyby" i odwrotnie niż zamontowany.

Jak widać urwany jest górny plastikowy element mocowany do szyny podnośnika i rozsypał się ten element żółty, w którym zaczepione są linki (zdjęcie poniżej).

ccbf73e8ab0fba80.jpg

 

Tak wygląda dolny element mocowania i prowadzenia linki w szynie

 

ee6edc2da0aa1502.jpg

 

A tak element górny. Wyraźnie widać, że zaczepy mocujące go do szyny zostały urwane i co najgorsze nie znalazłem ich :-x

17857d8843ab86f3.jpg

 

Po poskładaniu pomarańczowego plastiku i położeniu na szynie.

Na zdjęciach wyraźnie widać gdzie powinny być założone linki.

 

421b168fec9403c9.jpg

109aa589edb6f227.jpg

 

4296b529403f2454.jpg

 

ba49e57481642162.jpg

 

A teraz silniczek.

 

1392a940c0d594d2.jpg

 

53bb70731012aa06.jpg

 

I linka, a właściwie jej zakończenie

 

8f0aa28893d00e03.jpg

 

68cee1ca96cf513b.gif

 

No i tyle.

 

Teraz uwagi to co mi się nasunęło podczas wyjmowania podnośnika szyb.

 

1) Teraz wiem dlaczego boczki drzwi skrzypią - jest to głównie spowodowane tym, że są one przyklejone, a nie trzymają się na zatrzaskach. Przypuszczam, że w takim przypadku można to poprawić przez zdjęcie boczka wyczyszczenie starego kleju i ponowne przyklejenie na jakimś elastycznym silikonie.

 

2) Nie wiem dlaczego elementy prowadzące linkę wykonane są z plastiku? Spokojnie mogłyby być wykonane z jakiegoś metalu, a linka przechodzić przez małe metalowe kółeczka. Na pewno zdecydowanie poprawiło by to wytrzymałość tego elementu.

 

3) Moim zdaniem wszelkie uszkodzenia polegające na zerwaniu, strzępieniu linki podnośnika łatwo naprawić kupując odpowiedniej średnicy i długości linkę, np w sklepie rowerowym. problem jedynie leży w odpowiednim zakończeniu linki, końcówkach.

 

4) Połamanie elementy łączącego obie linki (żółty plastik) przy pewnych zdolnościach ślusarsko-manualnych też nie powinien stwarzać problemu, choć może to być pracochłonne i problem pewnie będzie ze zdobyciem odpowiedniego do obróbki kawałka aluminium lub mosiądzu. Ale moim zdaniem jest to do zrobienia.

 

5) Urwanie, zniszczenie plastikowych (białych) elementów prowadzących linkę i zamontowanych na końcach szyny stwarza poważny problem. Elementy te są różne, inne mocowanie do szyny. Nie wiem czy np pasują od prawych drzwi, czy tylnych, być może również i tu pojawia się jakaś różnica

 

6) Spalenie silnika też nie jest problemem, można go wymontować, jest przykręcony do przekładni 4 śrubkami. Co prawda nie rozbierałem ale powinno się to bez problemu wymontować i zamontować nowy silniczek.

 

I teraz najważniejsze pytanie na które nie znam odpowiedzi.

 

Dlaczego do elementu który wiadomo, że sie psuje nie można dostać elementów plastikowych, które pewnie kosztują jakieś grosze?

Wymontowanie i wymiana uszkodzonych części też nie stwarza jakiś specjalnych problemów. Dlaczego tego nie można kupić ?

 

ASO woła za całość 1200 - 1500 zł co wg mnie jest ceną wziętą z Księżyca lub innego Marsa.

Taki element nie powinien kosztować więcej niż 200-300 zł, w sklepie.

 

I teraz prośba jak ktoś ma gdzieś niepotrzebny, uszkodzony taki podnośnik chętnie sie nim zaopiekuję. Szczególnie zależy mi na górnym plastiku prowadzenia linki i tym żółtym, co prawda pokleiłem go ale pewnie długo nie wytrzyma.

 

PS

Jeżeli kogoś jeszcze coś w tym temacie interesuje to pytać.

 

Przy montażu "nowego" podnośnika należy odkręcić dolne mocowanie prowadnic szyby i popuścić górne. Inaczej nie można włożyć plastiku podnoszącego szybę do dziurki w szybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie jest podobny problem ze sterowaniem szybą od kierowcy. Byłem u elektryka i ocenił, że napęd i przyciski sa w porządku, ale walnięty jest jakiś przekaźnik, który wchodzi w skład całego układu mieszczącego się pod kierownicą (w okolicy skrzynki z bezpiecznikami). W serwisie powiedziano, że mozliwa jest wymiana tylko całego układu ok 1800 zł,nie ma możliwości wymiany pojedynczego elementu.

W związku z czym przychodzi mi do głowy pomysł aby obejść cały ten układ bezpośrednio z akumulatora przez jakieś dodatkowe przekaźniczki (koszt których jak sądzęnie powinien przekraczać 10zł za sztukę) i już.

Problem w tym, że za bardzo nie wiem w jaki sposób dokładnie powinno to być zrobione - może ktoś taki temat już przerabiał? Albo chociaż ma wiedzę w jaki sposób sterowany jest napęd szyby?

Będę wdzięczny za każde info

Zbyszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault robi te elemanty z plastiku, żeby później zarabiać na sprzedaży części.

Też mam podobne problemy z podnośnikiem.

Jakoś to ponaprawiałem. ale ostatnio postrzępiona linka pocięła mi równieżplastikowego ślimaka, na krórym sięnawija przy sliniczku. Teraz to jużchyba wymienię cały podnośnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Zajmuję się naprawą podnośników szyb samochodowych i naprawą zamków samochodowych (od 25 lat) i mogę pomóc wszystkim , którzy mają kłopoty z podnośnikami szyb.

Mam zakład naprawy w Warszawie na ul.Saskiej 93

Możecie przyjechać osobiście z kompletnym wymontowanym podnośnikiem (prowadnica , linki w pancerzach, i zespół napędowy - manualny lub elektryczny) , mogę również podnośnik wyjąć na miejscu, a jeśli jest ktoś spoza Warszawy to można przysłać priorytetem.Proszę o dostarczanie w komplecie tzn. również razem z połamanymi częściami

Cena waha się od 150 do 350zł w zależności od uszkodzeń plus koszty przesyłki priorytetowej.

Plastikowe suwaki dorabiam ręcznie!!! Daję na te elementy dożywotnią gwarancję!!!Ale również prawie zawsze wymieniam linkę , bo jest pogięta , postrzępiona i poplątana.

Zapraszam

Po szczegóły proszę dzwonić bezpośrednio

022 6163267 lub +48602337647 mail: [email protected]

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów :D :D

Mój adres : 03-914 Warszawa ul.Saska 93

www.autokluczyk.waw.pl 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!