Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zerwany rozrząd MEGANE 1.6 16V


paoss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem nowy na forum i od niedawna posiad Megane phII 1.6 16V

dzisiaj podczas ostrzejszego ruszania ze skrzyżowania prawdopodobnie zerwał mi się pasek rozrządu. Coś szczeliło i koniec jazdy. Tylko raz zakręciłem ponownie silnikiem, syndrom zerwanego rozrządu bankowo...

 

teraz pytania:

co w najgorszym przypadku mogło się stać? Ile zaworów szykować do wymiany i czy wogóle jest sens naprawy, oraz ile w najgorszym przypadku szykować kasy...???

jeżeli jest ktoś z Białej POdl. to jakiego mechanika (który nie jest zawalony robotą) możecie polecić?

 

pilna sprawa bo autrm woże dziecko i jestem pozbawiony transportu..

 

dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

co w najgorszym przypadku mogło się stać?

Totalna demolka silnika. Czyli: pogięte wszystkie 16 zaworów, pęknięta głowica, poprzebijane zaworami tłoki, pęknięte pierścienie tłokowe, pogięte korbowody, pęknięty wał, uszkodzona pompa oleju, uszkodzone uszczelniacze, i tak można mnożyć. Ale musiałbyś być pechowcem, jakiego jeszcze nie było na świecie. Śmiało mógłbyś się dopisać do Wikipedii pod hasło "największy pechowiec świata".

W najlepszym razie pozostaje do wymiany pasek.

czy wogóle jest sens naprawy

Nie ma co wróżyć, trzeba zdjąć głowicę i ocenić ewentualne zniszczenia.

ile w najgorszym przypadku szykować kasy

Taniej wyjdzie przejść się do salonu po nową Skodę :) A na poważnie, w najgorszym razie wymiana silnika. Kosz ok. 1000-1500 zł (z wymianą, nowym rozrządem i olejem).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taniej wyjdzie przejść się do salonu po nową Skodę A na poważnie, w najgorszym razie wymiana silnika. Kosz ok. 1000-1500 zł (z wymianą, nowym rozrządem i olejem).

Mocno wątpię, że za tą kwotę wymienisz silnik. Koszt samego silnika to ok 1000 zł do tego rozrząd 300-400 zł filtr oleju i sam olej jakieś 100-200 zł (zależy za ile kupisz). Do tego może warto zainteresować się sprzęgłem czyli następne 400-600 zł. A gdzie robocizna? Nikt za darmo Ci tego nie zrobi. Chyba, że będziesz robił sam. Nie ma też gwarancji, że kupiony silnik nie został zajechany na amen i nadaje się tylko do remontu.

Jedyne wyjście, zdjąć głowicę i zobaczyć co się dokładnie stało. Dopiero wtedy trzeba podjąć decyzję co dalej.

Ale wg mnie naprawiaj to co masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt samego silnika to ok 1000 zł

Zdaję sobie sprawę, że rozrzut cenowy jest duży. Można kupić silnik za 600 zł, a można i za 2000 zł. Można też popaść w obłęd i udać się z naprawą do ASO. Generalnie, zawsze chce się wydać jak najmniej, raczej się ryzykuje i kupuje najtańsze (niestety żyjemy w Polsce).

rozrząd 300-400 zł

Jeżeli był niedawno robiony (a zerwanie nastąpiło przez wątpliwej jakości pasek), może wystarczyć wymiana samego paska.

może warto zainteresować się

Jeżeli ktoś pyta o koszt operacji, to raczej chce to zrobić jak najtaniej. Proponujesz przeprowadzić przy okazji remont silnika. Rozumiem, że jeżeli i tak to będzie rozbierane, to nie będziemy się pakować w ponowne koszty rozbierania, ale w podejściu "jak najtaniej" się to nie mieści.

Ale jak kolega paoss może sobie pozwolić na większy wydatek, to czemu nie zrobić wszystkiego za jednym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, auto z przebiegiem 140000 to różne rzeczy mogą wyjść, sprzęgło jest jednym z nich. Odkręcenie i zobaczenie co tam sieci zajmie chwilę, a może się okazać, że już czas na wymianę. Po co za chwilę ponownie robić sprzęgło. Koszty będą większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mogę sobie darować tego rozrządu... były objawy, np. dziwny dźwięk, jakby krótki pisk przy odpaleniu zimnego silnika, no i olej z filtrem, który wymieniłem około dwa tygodnie temu.

 

pytając o koszty, miałem oczywiście na myśli jak najtańszą naprawę... macie racje, nie ma co wróżyć z fusów, jutro będe szacował straty i jeszcze raz zasięgnę opinii jak będe widział co poszło!

 

mam nadzieję że miałem szczęście i straty nie będą wielkie, z drugiej jednak strony biorę pod uwagę również większe zniszczenia... chciałbym się zmieścić w kosztach naprawy do 1 tys. łącznie z wymianą oleju, pompy, kilku zaworów, robocizny... nie wiem czy to realne.

 

no niestety nie mam dzisiaj więcej informacji niż wczoraj,

 

tyle tylko że mechanik powiedział że to napewno rozrząd, kazał zakręcić rozrusznikiem i patrzył czy się coś ruszyło, tak na marginesie to dziwne że kazał kręcić, przecież każdy rozruch to kolejne ewentualne szkody w silniku... powiedział że najpierw spróbuje założyć nowy pasek i go uruchomić, jak to nic nie da to zabierze się za głowice...

 

dzisiaj rano, przed holowaniem zauważyłem też niewielki wyciek tak jakby z pod wału korbowego, ale wyciek minimalny... czy jest możliwość że wał też rozwaliło i tylko wymiana silnika pozostała?

 

poza tym oczywiście masakra z holowaniem, hamulce zapowietrzone, brak wspomagania... coś strasznego!!!

 

mam nadzieje że miałem szczęście i wymienie tylko zawory i rozrząd... mam nadzieję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazał zakręcić rozrusznikiem

Poszedł najprostszą drogą. Sprawdził "na słuch".

przecież każdy rozruch to kolejne ewentualne szkody w silniku

Jeżeli zawory nie są pogięte, to nie.

najpierw spróbuje założyć nowy pasek

Czyli według słuchu mechanika, zawory są całe.

niewielki wyciek tak jakby z pod wału korbowego

Uszczelniacz wału korbowego. Częsta dolegliwość. Jeżeli nie cieknie, a tylko od czasu do czasu spadnie kropelka, to jeszcze można z tym jeździć. Tylko należy pamiętać, aby przed przeglądem wszystko powycierać :)

mam nadzieje że miałem szczęście i wymienię tylko zawory i rozrząd

Jeżeli Twój mechanik ma dobry słuch, to wymienisz tylko pasek rozrządu. Jak rozrząd dawno nie był wymieniany, warto zainwestować w komplet.

Oczywiście istnieje możliwość, że zawory (jeden lub kilka) są lekko zgięte (chowają się, ale z oporem). Wtedy koszt wzrośnie co najmniej o wymianę tych zaworów i nową uszczelkę głowicy, plus oczywiście robocizna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj mam kolejne informacje, wiem co mniej więcej będzie wymieniane, ale nie znam kosztów... dlatego prośba o pomoc, możecie mniej więcej oszacować te części???

 

Do wymiany:

 

8 zaworów

rozrząd kpl. razem z pompą wody

uszczelka głowicy

pompa oleju

szlifowanie głowicy

robocizna

 

ewentualne części dodatkowe do w/w (np. dzwigienki zaworów, sprężyny)... i jak radzi kolega p_r_z_e_m_o uszczelniacze zaworów.

 

Zmieszczę się w 2 tys. ???

Edytowane przez paoss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopisz do listy uszczelniacze zaworów.

Jeżeli robisz to poza ASO to mniej więcej tyle zapłacisz.

Dolicz jeszcze pasek akcesorii i niech obejrzą napinacz i rolki.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mimo wszystko droga impreza...

jutro prawdopodobnie jednak będe miał renatkę już u siebie ;]

 

A więc wszystko już jasne! Podaję ceny wymienionych części (ku przestrodze, dla innych kierowców):

 

Kpl rozrządu 490 zł

Uszczelka kolektora wydechowego 14 zł

Uszczelka głowicy cylindrów 156 zł

Zawory 2 szt. dolotowy 44 zł, 4 szt. wydechowy 104 zł

Pasek wieloklinowy 56 zł

Uszczelniacz wałka rozrządu 3 szt. 55 zł (czemu aż trzy???)

zaślepka haka p. 16 zł (???)

Zestaw korków 20 zł (???)

Robocizna 800 zł

 

Razem: 1780 zł !!!

 

Możecie mi napisać co to za części oznaczone przez: (???)

 

czy aby przypadkiem te dodatkowe części nie poszły do innego auta?

Edytowane przez paoss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacz wałka rozrządu 3 szt. 55 zł (czemu aż trzy???)

Masz w głowicy dwa wałki na ich końcach są uszczelniacze, ale czemu 3 szt. to nie wiem. Jakby były 4 szt, to :)

zaślepka haka p. 16 zł (???)

Nie mam pojęcia o co chodzi.

Zestaw korków 20 zł (???)

To są korki otworów blokady wałków rozrządu. Można je wymienić, jak zaleca Renault. Można wkleić na jakimś silikonie, pod warunkiem, że nie zostały uszkodzone przy demontażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!