Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[HOW TO] Wymiana klocków hamulcowych MEGANE


Rekomendowane odpowiedzi

Z racji, że wymieniałem dziś w swojej Meganie II przednie klocki hamulcowe postanowiłem spłodzić ten mini poradnik jak to zrobić, może się komuś przyda :)

 

Co nam będzie potrzebne:

-nowe klocki :)

-młotek - dobrze mieć gumową pałkę,

-podnośnik do samochodu

-klucz do kół

-trochę benzynki do czyszczenia

- dobry mocny klucz 13 do odkręcania śruby

-mała szczotka druciana bądź twardy pędzel

-płaski śrubokręt

-rękawiczki :)

 

A więc zaczynamy, pierwsze co należy zrobić to podnieść samochód i odkręcić koło, warto popodkładać cegłowki pod koła by nam samochód nie odjechał :) nie odnosimy samochodu z zaciągniętym hamulcem ręcznym. :)

476978c784a6db16.jpg

 

 

Gdy już odkręcimy koło naszym oczom ukaże się taki ów widok:

 

8eb97be3bad31926.jpg

 

 

Co teraz, ano teraz zabieramy się za wymianę klocków, jak to zrobić...

po kolei

-odkręcamy śrubkę znajdującą się po wewnętrznej stronie zacisku hamulcowego, śrubka znajduje się u góry (widać zaznaczenie czerwoną strzałką, klucz 13):

thumb_hosting_zdjec_1379705155__b6da9cce6d957d92.jpg

 

 

 

tutaj fotka przedstawia miejsce gdzie ów śrubka się znajdowała(została już odkręcona żeby nie było hehe):

 

ab10815fa75f6420.jpg

 

 

następnie należy "odciągnąć" zacisk od tarczy hamulcowej jak to zrobić pokazane jest na zdjęciu, trzeba użyć troszkę siły ale bez przesady, zacisk winien z lekkim oporem wysunąć się ze swojego miejsca (można sobie pomóc gumową pałką):

 

thumb_hosting_zdjec_1379705235__036b636c5fafdc26.jpg

trzeba uważać by nie szarpnąć zbyt mocno bo można sobie uszkodzić przewód hamulcowy:

 

thumb_hosting_zdjec_1379705280__fbfdca85b0d2dadf.jpg

 

 

gdy już się z tym uporamy wyciągamy stare "błeee" nie hamujące klocki :)

należy je odciągnąć od tarczy, zewnętrzny do siebie wewnętrzny od siebie, jak widać na załączonym obrazku (pomagamy sobie za pomocą płaskiego śrubokręta podważając klocek) :

4e439485860eef8b.jpg

można sobie teraz wszystko przeczyścić benzynką i szczotką drucianą...

 

 

dobrze jest też wyciągnąć blaszki prowadzące w których pracują klocki hamulcowe i przeczyścić je w benzynie za pomocą szczotki, na blaszkach zbiera się pył z klocków, warto to zrobić przed założeniem nowych, blaszki wyciągamy podważając je śrubokrętem przy zatrzasku, wkładamy tak samo zwracając uwagę na to by zatrzask zaskoczył:

 

thumb_hosting_zdjec_1379705342__8a09dc7057be7de9.jpg

 

zakładamy nowe klocki odwrotnie do czynności jakie wykonywaliśmy przy ściąganiu starych zużytych, przy zamykaniu zacisku hamulcowego trzeba użyć trochę siły by wcisnąć tłoczek hamulcowy(niebieska strzałka), najlepiej zrobić to np. drewnianym trzonkiem młotka, trzeba sobie przytrzymać cały zacisk by nie wyskoczył nam z prowadnic, dobrze jest zaczepić jego przeciwległą krawędź o założony klocek hamulcowy...

 

6ebbae938775e2e4.jpg

 

 

gdy już się z tym uporamy zacisk powinien bez oporu wejść na swoje miejsce:

 

ede459271998ce0e.jpg

 

 

następnie po złożeniu wszystkiego wkręcamy nową śrubkę na swoje miejsce (nowe śrubki powinny być dołączone do zestawu nowo zakupionych klocków, dlaczego nowa ? ano dlatego, że pokryta ona jest specjalną farbą zapobiegającą przypadkowemu wykręceniu się, no i stara zawsze może nam się obrobić :) ) mocno dokręcamy śrubę:

 

thumb_hosting_zdjec_1379705394__845cc981187f2bdf.jpg

po skręceniu wszystkiego posprawdzać czy wszystko jest ok i nic nie haczy...

thumb_hosting_zdjec_1379705416__12cfbeaaf5644e90.jpg

 

porównanie nowych i starych klocków: :)

bb8fbe534a3f4422.jpg

31b38d194d13cc65.jpg

 

te same czynności wykonujemy na drugim kole :)

po skręceniu wszystkiego wsiadamy do samochodu, zapalamy i przed jazdą próbną kilka razy pompujemy hamulcem by przystosować wcześniej wciśnięte tłoczki do pracy z nowymi klockami, jest to ważne by nie jechać od razu na sprawdzanie bo może być zonk i nie wyhamujemy, warto podpompować :) .

 

-Ważne jest też by przy tym wszystkim nie upaprać tarcz i nowych klocków jakimś olejem czy smarem bo może być nie wesoło :)

 

 

 

Tylne Klocki Hamulcowe:

 

 

 

Krok 1:

 

Analogicznie do przodu, podnosimy samochód, zabezpieczamy poprzez podłożeni czegoś pod budę w razie jak by podnośnikowi się coś odwidziało...

odkręcamy koło, oczywiście zmieniamy klocki ze spuszczonym hamulcem ręcznym :)

 

Krok 2:

przed naszymi oczami ukazuje się tarcza oraz zacisk.

 

no więc zapuszczamy żurawia we wnętrze nadkola tak byśmy widzieli "wewnętrzną" stronę zacisku, są tam dwie śrubki jedna z góry druga z dołu, należy je odkręcić:

74277057.jpg

jak pokazuje fotografia potrzebujemy 2ch kluczy, 13mm i 15 mm kluczem 15 mm chwytamy sobie śrubkę oznaczoną literką B a 13mm śrubkę oznaczona literką A, w ten sposób wykręcamy śrubkę z prowadnic zacisku, to samo należy zrobić z dolną śrubką trzymającą zacisk.

 

 

 

Krok 3:

 

thumb_hosting_zdjec_1379705457__79715421.jpg

przyda się tu gumowa pała zwana też młotkiem gumowym, należy wysunąć zacisk w sposób pokazany przez strzałkę na zdjęciu.

 

tak to wygląda od strony wewnętrznej jak zejdzie zacisk:

 

thumb_hosting_zdjec_1379705492__19591174.jpg

 

widać dwie prowadnice zacisku, powinny lekko chodzić bez żadnych zacięć. Nie zwracajcie uwagi na popuszczoną śrubę jarzma, ja zmieniałem jeszcze łożysko wiec musiałem to odkręcić, do zmiany klocków nie jest to wymagane

 

 

 

Krok 4:

 

Wysuwamy stare klocki hamulcowe:

 

thumb_hosting_zdjec_1379705541__46270721.jpg

 

 

 

Krok 5:

 

należy wszytko w miarę sił oczyścić z syfu i WYMIENIĆ BLASZKI PROWADZĄCE KLOCKI Powinny być w zestawie z nowymi klockami, blaszki zaznaczone na fotce, wyciągamy jak pokazuje niebieska strzałka podważając śrubokrętem płaskim.

Jeżeli blaszek nie ma w zestawie co raczej rzadko się zdarza to stare należy dobrze oczyścić i sprawdzić czy nie mają uszkodzeń, w każdym razie ferrodo daje nowe blaszki.

 

Nowe blaszki wchodzą dość ciężko więc wymaga to troszkę gimnastyki należy sprawdzić czy w każdym miejscu dobrze dolegają, warto blaszki przed założeniem nowych klocków przesmarować smarem miedziowym w miejscu styku z klockami.

 

thumb_hosting_zdjec_1379705591__49389204.jpg

 

 

Krok 6:

 

W przeciwieństwie to tłoczków przedniego układu hamulcowego tutaj musimy sobie tłoczki wkręcić, nie da się ich wcisnąć jak z przodu, są do tego specjalne przyrządy ale ja sobie odpuściłem zakup, klocków co 2 dni się nie zmienia więc wystarczą obcęgi zaciskowe z możliwością regulacji i mały ścisk stolarski (ścisk nie jest konieczny aczkolwiek się przydaje)

Tak jak pokazują strzałki na zdjęciu, należy chwycić tłoczek i wkręcać zgodnie ze wskazówkami zegara, wkręcić trzeba dosyć sporo bo różnica pomiędzy starymi a nowymi klockami jest znaczna więc wkręcamy śmiało, UWAGA NA GUMKĘ KTÓRA OSŁANIA TŁOCZEK nie chwytać jej bo się potarga i będzie problem.

thumb_hosting_zdjec_1379705659__41601097.jpg

 

Krok 7:

 

Tutaj analogicznie do przodu, zakładamy nowe klocki, wciskamy zacisk na miejsce (tutaj przyda się znów gumowa pałka bo czasami ciężko zacisk wchodzi, zwłaszcza jak za mało sobie wkręcimy tłoczek)

wkręcamy NOWE śruby w prowadnice, tak samo jak przy odkręcaniu chwytamy jednym kluczem prowadnice, drugim śrubkę i wkręcamy, góra i dół.

 

 

Te same czynności wykonujemy przy 2gim kole.

 

czyścimy, tarczę zmywaczem by usunąć smar itp. zmywacz do hamulców i wcześniej wspomniany smar miedziowy możemy kupić w sklepie motoryzacyjnym.

 

przykręcamy koło opuszczamy samochód sprawdzamy wszytko i jazda testowa, przez pierwsze kilometry mogą pojawiać się jakieś dziwne dźwięki czy wibracje, klocek musi się dotrzeć do starych tarcz, w przypadku wymiany kompletu nie ma tego problemu.

 

 

to by było na tyle...

 

 

 

Tutaj jeszcze poglądowe zdjęcie nowych klocków, jak widać w zestawie są nowe blaszki i śrubki

 

klocki.jpg

 

to tyle z ważniejszych rzeczy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przez pierwsze 30-40 km unikamy gwaltownego hamowania, bo klocki moga sie zeszklic i beda do wyrzucenia - rada kolegi @Easy thx

 

 

To by było na tyle pozdrawiam :)

slavOK

:) :)

 

proponuje podwiesić ten temat.

Edytowane przez Krzychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym zeszkleniem to jakaś urban legend. Pierwsze słysze. Faktem jest, że producent klocków zaleca ostrożne hamowanie, tylko dlatego ażeby klocki "dopasowały" się do powierzchni tarczy/bębna. Zresztą jest to napisane w ulotkach dostarczanych wraz z kocakami/szczękami. Nic ponadto.

W nawiązniu do HOW TO wymiany klocków dotyczy ona Megane/Scenic II ph I - układ hmamulcowy Bosch. W wersji póżniejszych Megane/Scenic II ph II jest układ hamulcowy ATE (inne klocki). Tył jest w cały czas ten sam LUCAS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tyłu nie wymieniałem bo mam jeszcze dobre :D ale pewnie tak samo tylko te tłoczki się jakoś wkręca :D dasz rady DrNO, :D

 

W nawiązniu do HOW TO wymiany klocków dotyczy ona Megane/Scenic II ph I - układ hmamulcowy Bosch. W wersji póżniejszych Megane/Scenic II ph II jest układ hamulcowy ATE (inne klocki).

myślę, że zasada wymiany jest podobna :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Megi Ph1 i Scenica Ph1 to na pewno inaczej odkręca sie zacisk hamulca, jest inaczej mocowany. Potrzebne są dwa klucze jeden wkłada się pomiędzy jarzmo, a zacisk, a drugi (tak jak na powyższych zdjęciach) na śrubę trzymającą zacisk i ją sie wykręca.

Przypuszczalnie tak samo jest w MegiII i dlatego została zerwana śruba, niestety na zdjęciach tego nie widać.

 

Odnośnie tarcz to naprawdę trzeba zwrócić uwagę, czy nie ma zanieczyszczeń na ośce na którą zakłada się tarcze. Trzeba to naprawę dobrze wyczyścić, jak się tego dobrze nie oczyści to bicie tarcz gwarantowane.

post-8-1188476420_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczalnie tak samo jest w MegiII i dlatego została zerwana śruba, niestety na zdjęciach tego nie widać.

 

w MII nie trzeba używać 2 kluczy, przynajmniej na przednich zaciskach, jest tam taki kołnierz który sam blokuje to w co się śrubę wkręca (widać go na fotkach) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!