Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[HOW TO] Wymiana klocków hamulcowych MEGANE


Rekomendowane odpowiedzi

Zdenerwowałem się i pojechałem do jednego mechanika na wymianę klocków z tyłu, klocki już miałem za wymianę zapłaciłem 50zł wstawił tez nowe śruby, i od razu pojechałem do domu, zabrałem się za przód już sam, więc klocki wymienione komplet <szukaj>

No i śruby nowe więc następnym razem powinno pójść bez problemu.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam

Nie będę zakładał nowego tematu więc napisze tutaj. Może ktoś mi napisać czy jarzmo powinno mieć lekki luz czy powinno się trzymać mocno wraz całym zaciskiem? Podczas wymieniania sprężyn z przodu zauważyłem właśnie te luzy, klocki jak widać są prawie nowe a te śruby mocujące są stare.

Z góry dziękuje i pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Zmieniajac klocki z tylu trzeba tloczek wkrecac i rownoczesnie wciskac, inaczej mozemy krecic do konca swiata i nic sie nie wcisnie. Na poczatku zrobilem klucz z plaskownika no i poza tym ze moge krecic nic sie nie dzieje. Uzylem scisku i klucza jak w 1 poscie i tloczki wcisnely sie raz dwa.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzeję trochę kotleta. Panowie po co się męczyć z jakimiś kluczami i śrubokrętami do wkręcenia jak najprostszy zestaw do wciskania i wkręcania tłoczków na popularnym serwisie aukcyjnym kosztuje bagatela 40zł z przesyłką. Taniej jak kolega wcześniej za wymianę u mechanika zapłacił, a zestaw posłuży z pewnością dłużej niż na jedną wymianę. Mam rozbudowany i sobie chwalę, przy wcześniejszym aucie miałem całkowicie zapieczony jeden tłoczek i po walkach z próbą wkręcenia tłoczka domowymi sposobami, nabyłem drogą zakupu taki zestaw i poszło szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jako, ze w Krakowie nie mam odpowiednich narzędzi, a do rodziców chwilowo nie jadę, zleciłem wymianę tarcz i klocków z tyłu warsztatowi. Odebrałem samochód i zewnętrzne klocki odstają od tarcz tak jak na zdjęciu. Przejechałem już ok. 10 km i ciągle się nie ułożyły. Wewnętrzne muszą dobrze dociskać tarczę, bo ręczny trzyma bardzo dobrze teraz. Pytanie, czy to się jeszcze ułoży, klocki dojdą, czy coś serwis spartolił? Klocki TRW, tarcze SNR.

post-22290-0-20858600-1492875811_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jest wszystko dociśnięte lepiej nie będzie -chyba świadczy o tym dobry obecnie hamulec.Tymi "skosami" u góry klocka się nie przejmuj nowe tak mają zbiegiem zużycia naciecie się zmniejsza.Wszytko dobrze normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z odkręceniem śruby trzynastki trzmyającej zacisk tylnych hamulców - łepek jest już trochę zaokrąglony.

Próbowałem dziś potraktować go kluczem Morse'a (nie jakiś super produkt - Dexter z Leroy Merlin), ale zęby narzędzia wgryzają się tylko w tę śrubę zdzierająć materiał, nie luzując jednak nic a nic - ogólnie mam problem z pewnym uchwyceniem Morse'em, bo łeb tej śruby jest dość płytki (pomagałem sobie stabilizując całość ściskiem stolarskim).

Czy mogę coś jeszcze samodzielnie zrobić, by ogryźć ten temat? Opukałem śrubę trochę młotkiem, dziś potraktowałem miejsca styku śruby i nakrętki 15 z zaciskiem smarem i zobaczę, czy coś to pomoże.

Czy ogrzanie palnikiem nakrętki 15 miałoby jakiś sens (sprawdziłem i da się odsunąć nieco tę gumową osłonę)?

 

 

Edycja: wystarczyło poluzować tuleję kluczem 15 i uszkodzona śruba 13 dała się potem łatwo odkręcić - czasem oczywiste rozwiązania nie przychodzą od razu do głowy:)

Edytowane przez parabellum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

cześć, mam megane 2 ph2 2006 r 1.6 16v.

wymiana klocków przód, zacisk hamulca do jarzma nie mam na dwóch śrubach 13, a pod kapslami najprawdopodobniej na imbus, miał ktoś tak? 

jak to odkreciliscie ? nie chce włożyć imbus A okaże się że przekrece główkę.

pozdrawiam.

20190502_145831.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rozwiązanie jest mi znane z opla. Nic nie ukręcisz, popsikaj wcześniej jakimś penetrantem, np. naftą, odczekaj z 10 min., dobierz odpowiedni klucz i odkręcaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Koledzy co do zeszklenia klocków to prawda na początku trzeba je docierać. Jednak jeśli nawet się zeszklą bo trzeba było gwałtownie zahamować to ich nie wyrzucajcie. Wystarczy je wyjąć i przeczyścić grubszym papierem ściernym i znowu delikatnie dotrzeć i nie będą piszczały. Sptawdzone na własnej skórze za młodu zrobiem tak w motocyklu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!