Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci Megane II - szarpie, stuka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Nie doszukałem się tematu podobnego, a więc pisze. Poza tym mechanik ze mnie żaden !

Muszę nadmienić, iż moim poprzednim autem był Peugeot 206 2.0 hdi ( 90 KM ), więc mogę mieć trochę mylne wrażenia.

Pierwszy problem:

Podczas ruszania z pierwszego biegu auto rusza bez problemu, ale jak już osiągnie pełną moc ( na tej jedynce ) bez dodawania gazu obroty zaczynają lekko falować i słychać, że silnik lekko " wariuje". Dodam, że wtedy nie szarpie autem. To samo pojawia się, jak dodam trochę gazu na 1 biegu i tak przez chwilę pojadę. Falowanie nie pojawia się podczas dodawania gazu, tylko przy jednostajnej prędkości. Z tego co zauważyłem to na drugim biegu już tak się nie dzieje.

Drugi problem:

Samochód już jedzie i mam około: 50 km/h. Jeśli auto ma 3 bieg to jest ok, ale jak wrzucam 4 i nie przyspieszam, ale poruszam się nadal około 50 km/h ( około 1500 obr ) to zaczyna bardzo szarpać autem.

Wtedy tylko redukcja na 3 lub przyspieszenie powyżej 55 km/h uwalnia auto od szarpania.

Trzeci problem.

Gdy po skręcie w lewo odbijam kierownicą, żeby wyprostować tor jazdy to słyszę lekkie "stuknięcie" z okolic prawego koła. Na nierównościach z okolic prawego koła też słychać stuknięcia (ale nie zawsze). Na kierownicy objawia się to jako lekkie szarpnięcie.

Czwarty problem:

Przy przyspieszaniu w dość szybki sposób np na 4 ( przy gazie wciśniętym na maxa ) pojawia się info na komputerze: Injection Fault (no i oczywiście STOP).

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Edytowane przez kris_tos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1.

Moim zdaniem wszystko jest ok. U mnie jeśli jadę na jedynce ze stałą prędkością muszę bardzo delikatnie operować pedałem gazu. Minimalne drgania stopy przenoszą się automatycznie na silnik, co powoduje szarpnięcia. Dlatego też jedynka służy mi wyłącznie do ruszania.

Ad2.

Prędkość ok 50 km/h, na 4 biegu i obroty 1500, to trochę mało. Chyba to normalne, że zaczyna się dławić. Jeszcze jak włączona jest klima to obciążenie silnika jest masakryczne. Nie polecałbym jazdy w ten sposób, szkoda silnika. Obroty min. przy stałej prędkości to 1800- 2000, wtedy wszystko pracuje w optymalnych warunkach.

 

To tak moim zdaniem. Może ktoś jeszcze wypowie się. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Po rocznej przerwie Megana zaczęła znów niedomagać.

 

Tym razem zaczęło się od problemów z odpalaniem. ( czasem zaskoczy za 3 czasem za 10 razem ).

Jak już odpali to podczas szybszego ruszania włączają sie kontrolki na desce ( stop, serwice, ABS, ręczny, opada wskazówka od prędkości + komunikaty np. electric fault + dźwieki o błędzie ).

Samochód zaczyna chodzić niregularnie ( szarpie na 4-ce ), ale nie traci na mocy.

 

Całość można wykasować po ponownym rozruchu.

 

Zauważyłem, że problem z odpalaniem pojawia się raczej przy porannym rozruchu.

 

Podłączyłem auto pod kompa i pojawily się dwa błędy ( nie pamiętam dokładnie ):

 

- czujnik położenia wału

- i coś z ciśnieniem na listwie chyba

 

Mam wrażnie, że całość spowodowana jest ( jakąś ) ruchomą częścią, która przy ruszaniu się na moment odpina i daje potem te problemy z elektryką.

Edytowane przez kris_tos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto sprawdzone przez mechanika, a oto efekty:

 

- do regeneracji/wymiany 4 wtryski

 

Czy koszt takiej naprawy może sięgać 2700 zł ?

A może kupić używane za 1000 zł ?

Edytowane przez kris_tos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Kolega kris_tos już pewnie rozwiązał problem, ale napiszę że 2700zł za 4 wtryski to bardzo tanio, a kupowanie używek np. na allegro to jak granie w totka ^^, albo dobrze trafisz, albo nie. Z tego co się orientuje to w tej chwili regeneracja jednego wtrysku waha się w granicach 650zł, więc jak na tamte czasy to było bardzo tanio. W ASO chcą za jeden wtrysk regenerowany 1500zł, więc za 4 to już 6tys. <piwko>

Edytowane przez retro23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!