Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odgrzybianie parownika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie na forum - to mój pierwszy post.

 

Mam pytanie w jaki praktyczny sposób wtrysnąć odgrzybiacz na parownik (Megane Classic I). Wyjmuję filtr pp. i widzę kratkę z bardzo małymi szczelinami - rozumiem, że parownik znajduje się za tym grillem (czy to może jest już właśnie parownik??). Jak jednak umieścić tam rurkę do zadozowania odgrzybiacza - ta krata jest bardzo "gęsta"? Mam po prostu spryskać tę kratkę przy włączonym nadmuchu?

Dziękuję z góry za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie da się dotrzeć do parownika od strony komory filtra kabinowego? Wydaje mi się, że jest to standardowy sposób odgrzybiania sposobem chemicznym. A gdyby zlecić odgrzybianie np. ozonem - to jak to się wtedy odbywa w tym przypadku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyjmuję filtr i od razu widać parownik, żadnego grilla tylko od razu klasyczny wygląda chłodnicy.

 

Co do ozonowania to wkładają maszynkę do auta, odpalasz silnik, dajesz na obieg wewnętrzny i chyba na wszystkie nawiewy (tutaj mogę źle pamiętać) i przez ileś tam minut to sobie tak pracuje. Potem sprzęt wyjmują, silnik wyłączasz i wietrzysz auto (na początku śmierdzi niemożliwie, z czasem coraz słabiej ale i tak przez dłuższy czas będzie czuć delikatny zapaszek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba wygląda na to, że się trochę zbłaźniłem... Bo ten grill o którym pisałem to jest w takim razie parownik - ale nie spodziewałem się, że jest on tak po ptostu dostepny. Rozumiem, że mogę go zatem po prostu spryskać bez uzycia rurki - tylko bezpośrednio dyszą.

Z drugiej jednak strony myślę, że podczas dozowania odgrzybiacza trzeba jednak użyć rurki, aby zamknąć (na ile się da) komorę filtra, aby włączony nawiew nie wydmuchiwał odgrzybiacza.

Przy okazji - czy takie odgrzybianie poprzez spryskiwanie parownika lepiej robić przy obiegu zewnętrznym czy zamkniętym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba wygląda na to, że się trochę zbłaźniłem

Jeśli tak na to patrzymy to każdy ciągle się błaźni :)

 

Osobiście robiłem tylko ozonowanie ale czytając wypowiedzi innych to robili właśnie jak piszesz, czyli szczelnie wypełniali komorę. Co do obiegu to nie powiem, ale na opakowaniu powinno być info jak lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja kupiłem środek w piance. Dostałem się do filtra przeciwpyłkowego, wyjąłem go. Następnie w przestrzeń między parownikiem, a przednią częścią obudowy (tam gdzie był filtr) dodałem tyle pianki, żeby ją całkowicie wypełnić. Zamknąłem obudowę, włączyłem nawiew na 10 minut na obiegu zewnętrznym. W tym czasie pianka została przeciągnięta przez parownik, zamieniła się w płyn i wyleciała przewodem odprowadzającym skropliny. Powtórzyłem operacje raz jeszcze, założyłem nowy filtr i nieprzyjemny zapach się skończył :applause:

 

Co do instrukcji na opakowaniu. U mnie było napisane, żeby środek dodać przez kratki nawiewu i potem odpalić nawiew na obiegu wewnętrznym. Ale trochę poszperałem w necie i na różnych forach ludzie pisali, żeby tak raczej nie robić bo można zalać radio albo inną elektronikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem dokładnie tak samo jak slay, z tym, że pokusiłem się dodatkowo, o wprowadzenie pianki poprzez kratki, ale wprowadzałem naprawdę symboliczne ilości, więc niczego nie zalałem. Powietrze tłoczone przez kratki stało się przyjemniejsze.

Zamknąłem obudowę

Ważne by zamknąć, ja za pierwszym razem nie zamknąłem... i zostałem opryskany pianką. Średnia przyjemność.

Edytowane przez RACHE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne by zamknąć, ja za pierwszym razem nie zamknąłem..

 

Heh, ja bez wyłączenia dmuchawy postanowiłem sprawdzić czy pianka już przeszła i otworzyłem to pudełko. Efekt - pół silnika i pół mnie w piance :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym czasie pianka została przeciągnięta przez parownik, zamieniła się w płyn i wyleciała przewodem odprowadzającym skropliny.

 

Rozumiem zatem, że klimatyzacja była włączona podczas tej operacji? Na opakowaniu mojego środka jest napisane, aby klimę włączyć. Na innych natomiast, aby robić to przy wyłączonej sprężarce. Niby może to zależeć po prostu od tego jaki środek używamy, ale wydaje mi się, że te instrukcje pisane są ot, tak - a tak naprawdę to trzeba samemu pomyśleć. Co natomiast może dać fakt włączenia klimy podczas odgrzybiania?

Na moim środku napisane jest dodatkowo, aby obieg zamknięty puścić również na maksymalnym ogrzewaniu, oraz na obiegu zamkniętym - ale wtedy zadozować przez wlot powietrza przy fotelu pasażera. Czy myślicie, że tutaj jest to potrzebne, skoro do parownika mam taki dobry dostęp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem bez włączonej "klimy" bo muszę pojechać na diagnozę i nabicie bo mam zero czynnika. Gdzieś czytałem, że nie powinno się włączać klimy podczas tego zabiegu. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem jakiegoś PLAK'a i instrukcja kazali tylko włączyć nawiew na x minut, o włączeniu klimy nie było ani słowa.

 

Ważne by zamknąć, ja za pierwszym razem nie zamknąłem... i zostałem opryskany pianką.

Ja zamknąłem, ale żeby nie było mało efektownie to z wylotów poleciały banieczki "mydlane" i to w całkiem sporej ilości :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem zatem, że klimatyzacja była włączona podczas tej operacji?

wyłączona. Jedynie dmuchawa na 3 na zimne powietrze. Nawet silnika nie włączałem.

 

Czy myślicie, że tutaj jest to potrzebne, skoro do parownika mam taki dobry dostęp?

 

nie ma sensu wpuszczać przez wlot od strony pasażera skoro bezproblemu można opryskać parownik.

 

Co do tych instrukcji na opakowaniach to co środek to inna jest. Także nie przykładałbym do nich zbyt dużej wagi.

Edytowane przez slay
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jak się wyjmie filtr kabinowy to spryksuje parownik . W instrukcji pianki mam jeszcze aby wlać też do rurki odprowadzającej wilgoć z parownika gdzie ona się znajduje? Można dostać się od strony kabiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!