Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drgania w podsufitce


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam Megane II ph I GT i następujące 2 problemy (piszę w jednym temacie aby nie spamować kilkoma):

1) podczas jazdy sporadycznie (zależy od obrotów oraz od drogi jaką jadę) coś drga w podsufitce, jakby kabelek pomiędzy przednią a tylną lampką wewnętrzną. Niestety nie da się tam dojść, po zdemontowaniu lampek widzę tylko że idzie tam jakaś taśma a nie kabelki no i z przodu oraz z tyłu otworu są tam wmontowane takie przegrody z jakiegoś tworzywa gąbkopodobnego <piwko>

Trafia mnie jak w samochodzie jest cisza a tu nagle coś drga i brzęczy w podsufitce... Czy ktoś już tak miał i to jakoś opanował?

2) prawie wszyscy Meg II mają chyba problem z łuszczeniem się tej gumowej powłoki na uchwytach wewnętrznych na drzwiach z przodu. U mnie ta guma nawet nieźle zchodzi i chciałbym ją całkowicie zetrzeć. Aby to zrobić dokładnie (dotrzeć do wszystkich mniejsc) muszę zdemontować całe uchwyty - czy ktoś mi napisze jak to zrobić w prosty sposób? Od razu mówię że w tych tematach jestem lajkonikiem i wolałbym opis skrajnie łopatologiczny :notacrook:

 

Z góry dzięki i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1) makuli walczył z podobnym brzęczeniem, ale nie wiem czy problem rozwiązał. Skontaktuj się z nim.

ad 2) czytaj na forum bo jest o tym duży temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem, ale "czytaj na forum" mi nie pomaga... Forum oczywiście przekopałem zanim założyłem temat. Owszem jest temat w którym użytkownicy piszą co zrobili z tym uchwytem (czy pomalowali, czy okleili itp), ale instrukcji zdejmowania uchwytu nie znalazłem.

 

Niestety, łatwiej jest zadać pytanie niż otrzymać odpowiedź.

 

Z pierwszym problemem sobie poradziłem. Gdyby ktoś kiedyś miał to samo, podpowiem. Drgania (brzęczenie, drżenie) spowodowane były odklejoną nalepką! Prawdopodobnie jest to nalepka producenta (jakieś numery, oznaczenia), która odkleiła się i powodowała drgania. Bardzo trudno było ją wytargać, potrzebny był drut i sporo cierpliwości. Korzystałem w otworu w którym jest osadzona przednia lampka wewnętrzna, tych gąbek nie urywałem.

 

Uchwyt też chyba wiem jak zdjąć. Należy podważyć front, jest wciskany. Druga część uchwytu (ta, z której schodzi gumowa powłoka) jest chyba przykręcona do drzwi. Może zajmę się tym jutro albo w za tydzień <piwko>

 

A jednak nadal nie wiem jak wymontować uchwyt... Wygląda na to że śruby są od strony wewnętrznej tapicerki drzwi, więc pewnie trzeba wymontować tapicerkę aby się dobrać do tej części uchwytu. Może ktoś potwierdzić że nie ma innego sposobu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dokładnie jak napisałeś z tym brzęczeniem w podsufitce mam u siebie. Niewiadomo kiedy się pojawi, ciężko nawet powiązać to z jakościa drogi czy prędkościa. Ot, żyjące swoim życiem zjawisko.

Napisz proszę dokładniej gdzie się mieści ta naklejka, ile centymetrów od otworu lampki i w którym kierunku. Jaki drut sobie naszykować? Ta naklejka przyklejona jest do dachu czy tej gąbki? Widać ją jakoś?

U mnie doraźnie pomaga postukanie ręką w posufitkę, coś się ułoży i jest ok. na kilka.... chwil.

Pomaga jeszcze dociśnięcie wewnętrznego mocowania daszka przeciwsłonecznego pasażera - nie wiem jaki to może mieć wpływ ale wyraźnie tak rezonuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naklejka wygina się (jak każda kartka) pod wpływem wilgoci, zatem wilgotność powietrza ma wpływ na to czy brzęczenie się pojawi, czy nie. U mnie była na środku przyklejona do podsufitki, gdzieś tak w połowie drogi między przednią a tylną lampką wewnętrzną.

Drut miałem gruby miedziany aby można go było łatwo wyginać, ale przyda się trochę sztywniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio za (nad) podsufitkę patrzyłem za pomocą kamerki z podświetleniem podłączonej do laptopa. Była to taka mała stosowana do internetu, a obraz był wyświetlany w lapku przez YouCam HP-ka. Sięgało tam, gdzie wzrok bez demontażu podsufitki nie sięga. ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręć torxem 30 śruby I (w klamce wewnętrznej) i II (po podważeniu i zdemontowaniu z uchwytu do zamykania) - podważ i wyciągnij przełączniki szyb III .

Następnie podważ tą cześć tapicerki z materiału jest na zatrzaski .Podnieś do góry i od wewnętrznej strony odkręć trzy śruby(20) które trzymają uchwyt do zamykania drzwi

post-3001-0-60306400-1312614972_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!