Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jak sprawdzić czy był wymieniony rozrząd


madek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jestem tu nowy kilka dni temu kupiłem reanult megane 1,9 dci ma przejechane oryginalny przebieg 123 tys km niestety nie wiem czy był wymieniony rozrząd po numerze VIN sprawdziłem i niestety nie ma informacji o takiej wymianie został sprowadzony z Francji i niestety nie dostałem książeczki pojazdu gdzie było by napisane czy był on wymieniony. Wiem że pierwsza wymiana powinna być wykonana do 120 tys km. Mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak sprawdzić czy był wymieniony. Przepraszam jeśli nie w tym miejscy utworzyłem temat

 

z góry dziękuję za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki rocznik auta? Nie zastanawiaj się tylko wymieniaj. Nie sprawdzisz w 100% jeśli nie ma potwierdzonej historii w ASO.

 

PS.

Do 15 lipca ASO daje 25% zniżki na wymianę rozrządu.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobne wątpliwości tyle, że w megi I ph2 z 2002r 1.9dti 80KM, kupiłem ją gdy miała 141tys. zrobiłem nią już 1tys. i cały czas ta wymiana rozrządu nade mną wisi. Teoretycznie według instrukcji powinna była już mieć wymieniony drugi raz rozrząd (raz przy 60-70tys. no i drugi raz wypada 120-140tys.) ale nie mam żadnych potwierdzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg jest oryginalny bo potwierdzony z kodu VIN i sprowadzony był do polski w listopadzie przez znajomego i przebieg był 117 tyś a serwis w ASO na bodajże 110 tyś jak się nie mylę wiec wątpię żeby był cofany. Byłem dzisiaj w ASO i mi powiedzieli że po rabacie 25% cena to około 1250 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierzę, że pomiędzy różnymi ASO są aż tak duże różnice w cenach. Co prawda sam posiadam Megane II 1,6 16V z 2003 roku i z 190000 na liczniku, ale ... w dniu dzisiejszy kontaktowałem się z ASO w Wa-wie i ... szok ... cena za wymianę uszczelniaczy wałków, paska rozrządu, paska akcesoriów, rolek, pompy wodnej i koła zmiennych faz rozrządu ... astronomiczne ... 2800 PLN. Znajomy mechanik określił czas pracy na maks 1 dzień i całkowity koszt operacji nie więcej niż 1600-1700 PLN. Mam teraz problem na co się decydować. Z czym ASO jest według Was lepsze od mechaników niezrzeszonych?

 

Pozrawiam

Rafał

Edytowane przez RafZielak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam od siebie, że przed oddaniem samochodu gość z serwisu powiedział, że zobaczą jak wygląda pompa wody i zadzwonią czy będzie montowana czy nie. Przy 132000 km stwierdzili, że pompo wody jest ok, nie warto wymieniać. Tak więc cena 953zł za rozrząd bez pompy, pasek akcesoriów - 25 procent rabat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniaj i się nie zastanawiaj. Wymiana rozrządu to niemalże rutynowa czynność przy kupnie auta używanego, tym bardziej jeśli nie masz żadnych informacji na temat wcześniejszych wymian. Mnożenie wieku auta przez wielokrotności 5 lat, czy też patrzenie na przebieg moim zdaniem nie ma sensu. Wydasz 1000 PLN i masz spokój na 5 lat, nie wydasz, będziesz jeździł z nożem na gardle (pęknie, nie pęknie, pęknie?)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!