Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kabel + z akumulatora do kabiny i do bagażnika


megane2003

Rekomendowane odpowiedzi

Bezpiecznik zabezpiecza to co jest za nim czyli ten w bagażniku zabezpiecza wzmacniacz. Przewód do bezpiecznika w tym wypadku jest jakby przedłużeniem plusowej klemy akumulatora. Na swej długości jest podatny na przetarcia, a tak jak Ty go poprowadziłeś na zerwania lub przegrzanie jego izolacji, co może skutkować zwarciem do masy czyli pełnym zwarciem klem akumulatora, bez jakiegokolwiek zabezpieczenia..

Zastosuj na jego początku bezpiecznik o stopień wyższej wartości jak ten w bagażniku i możesz spać spokojnie.

Możesz także przenieść ten z bagażnika na początek tego kabla pod maskę, wtedy jeden bezpiecznik zabezpieczy Ci całość.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega wyżej dobrze mówi,ja montując tubę to też miałem bezpiecznik zaraz przy akumulatorze,dodatkowo kabel który jest na wysokości silnika zabezpieczyłem dodatkowo izolacją(taką plastikową osłonką) nie pamiętam już jak to dokładnie się nazywało,takie małe dodatkowe zabezpieczenie ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, kabel jest w 2 izolacjii i nie jest napiety, nie zwisa pod samochodem i watpie zeby sie izolacja przedarla, ale przyznaje racje kolega czasem bywa roznie dlatego dziekuje za podpowiedz i zmienie to ^^ jeszcze raz wielkie dzieki ^^ ps ale pomysl z tym prowadzeniem jest zly ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem sposób mało inwazyjny i dobry dla podłączenia prowizorycznego na próbę. Na stały montaż wybrałbym jednak przeprowadzenie tej instalacji przez środek auta, do czego te kable są przygotowane. Gdyby to było bezpieczne i zgodne z regułami wiązki oryginalne też były by pod autem przeciągane. Nad wydechem dodatkowo jest gorąco do tego stopnia, że i te osłony aluminiowe się nagrzewają. Nigdy nie wiadomo także kiedy na czymś zawiśniesz i wydech się wykrzywi w górę, jak zapragniesz spróbować offroadu, albo obniżysz zawieszenie....

Zbrylone zwały śniegu zimą to już standard. Czasami, tak jak mnie się przytrafiło w sceniolu starszym, może ulec awarii/ rozerwaniu, gumowy przegub na półosi od strony skrzyni biegów. Ładnie miałem całe podwozie zakonserwowane olejem ze skrzyni. Czy te izolacje są olejoodporne i nie wchodzą z nim w reakcje???

Dotyczy to wszystkich płynów stosowanych w aucie, które w razie awarii w czasie jazdy są wysysane z pod maski pod auto, a strumień powietrza wciska je w każdy zakamarek i nawet osiadają na tylnej szybie za sprawą zawirowań. To nie są przypuszczenia, jechaliśmy wtedy na 2 auta i to za mną, miało nawet maskę i szybę przednią zroszoną olejem z mojej skrzyni.

Oby Ci się to rozwiązanie sprawdziło i nie przysporzyło problemów, ja jednak wolałbym pół auta rozebrać, robiąc to kilka godzin ale być pewnym, że jest to zrobione tak jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Powiem szczerze że mówisz dobrze lecz prawdopodobieństwo jest znikome ale wiadomo jak to życie płata figle. Ale ja bym się nie decydował aby kabel szedł na zewnątrz no też są zasrane zwierzaki które gryzą wszystko co im popadnie.

 

W sumie ja chcę pociągnąć kabel do CB aby nie mieć zakłóceń z zapalniczki i tak szczerze powiedziawszy odrobinę się przerażam.

lapka2.gif

Nie cytujemy posta w całości, pisząc bezpośrednio pod nim. Naruszasz regulamin. ^^ - gojgien

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm powiem tak, watpie zeby tam byla taka temp zeby rozpusiala izolacje wraz z kablem zwlaszcza ze wszystki idzie pod aluminowa osłana gdzie go wogole nie widac, wiam ze tlumik widziele caiplo ale co z tym idzie jest automatycznie chlodzony podczas jazdy co wydaje mi sie chlodi go do takiego stopnia ze nie stopi plastiku, chodz moge sie myslic, do tego kabel pod maska jest tak prowadzony zeby o nic nie dotykal,itp. zrobie tak jak mi doradziliscie ze przeloze bezpiecznik z bagaznika pod maske i zobacze co bedzie sie dzialo jezli bezpiecznik bedzie strzalal to bedzie znaczylo ze cos jest nie tak i wtedy pomysle o innym sposobnie prowadzenie kabli, a zdecydowalem sie na to poniewaz nie chce ryc z komputerem, a w mojej meganie stojak od aku jest przylaczony do komputera i bym musial wszystko rozlanaczac i to mnie przeraza ;p . Jezeli cos bedzie sie dzialo na pewno dam znac ^^

 

Dodano: 06 sie 2011 - 14:38

ja mam przeciegniety kabel od CB z zapalniczki i powiem ze nie jest zle . tylko jak laduje telefon to z CB mam dyskotego ;p i jest jeszcze jeden minus niestyty CB nie zapamietuje stacji po zgaszeniu silnika i trza za kazdym raza ustawiac kanał, a jezeli chodzi o prowadzenie kabli to zycze powodzenia chociaz na tym forum juz jest temat jak sie dosytac do zapalniczki, mi to zajelo tak srednio 1,5h. jak bedziesz mial jakies pytania pisze moze bede umial ci pomoc ^^

 

Napisz to jeszcze raz ale po polsku, patrz regulamin. gojgien

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zamiaru polemizować ani się wykłócać. Oczekiwałeś i zachęcałeś do wyrażenia opinii o sposobie przeprowadzenia kabla więc swoją pinię wyraziłem. A że nie jest zgodna z Twoim podejściem do tematu, to już nie mój problem. Liczyłeś tylko na pochwały??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne że nie. Każdy ma swoje zdanie. I swoje pomysł ja wymyśliłem tak i to sprawdzę jeżeli się nie sprawdzi to będę próbował coś innego. Dla mnie każda opinia się liczy i te negatywna i pozytywna więc nie wiem kolego o co ci chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zdecydowalem sie na to poniewaz nie chce ryc z komputerem, a w mojej meganie stojak od aku jest przylaczony do komputera i bym musial wszystko rozlanaczac i to mnie przeraza

A co jest trudnego w odpięciu 3 wtyczek od kompa jak nie ma już akumulatora w aucie. Swego czasu odpinałem wtyczki od kompa i sprawdzałem przewody od sond a robiłem to 4 razy i nic się nie stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

ja bym proponował jednak do karoserii. złapać jakąś porządną masę (np przy pasach bezpieczeńśtwa tylnych) i powinno być git. Bo masa z lampy podobno nie jest tak pewna. Ale to wszystko informacje zasłyszane, gdy sam szukałem takich informacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, czy ktoś orientuje się którędy mozna poprowadzić kable wn do wzmacniacza,konkretnie chodzi o przebicie sie z akumulatora do wnętrza pojazdu? Problem polega na tym ze nawet jak już znajdę jakieś opcjonalne miejsce to wychodzi ono bardzo głęboko w komorze silnika i cięzko się tam dostać..??

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • mireczek01 zmienił(a) tytuł na Kabel + z akumulatora do kabiny i do bagażnika

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!