Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.5 dci injection defaillante


Gość eseli

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

Witam,

Mam bardzo DZIWNĄ sytuację.

Samochód cały czas jeździł tak jak zawsze, żadnego problemu. Wszystko od początku do końca robione w ASO, jest to Megane II z 2004 roku, 1.5 dCi 100km, przebieg teraz niecałe 240 tys km. Od rana czyściłem auto, umyłem wywoskowałem, a więc i radio cały czas włączone, światło w środku (zapomniałem)i chce je odpalić i... słychać parę szybkich strzałów jak z karabinu i w ogóle o ile się nie mylę nie próbował ruszyć rozrusznikiem. Ale świece nagrzał itd i po tym te strzały. Próbowałem jeszcze raz, ale to samo i przy ostatnim razie padł akumulator zupełnie (wszystkie kontrolki zgasły itd.) dane z komputera jak średnie spalanie, dystans się wyzerowały. Podłączyłem pod prostownik na 10 min próbuję to samo. Zastawiłem auto na 2h ładujące się i próbuję i od razu wyrzuca komendę o usterce układu wtrysków, świeci się stop i nic auto nie robi. Nie próbuje odpalić. Co może być tego powodem? Zdjąłem dziś tą osłonę plastikową, żeby pokazać silnik znajomemu jak wygląda (wcześniej już to parę razy robiłem, przetarłem tą metalową rurę z kurzu, ew coś co tam było przybrudzone na wierzchu i tyle. Nie wiem czy może mieć to wpływ? Czy mogłem coś tam ścierką zepsuć podczas muśnięcia? Może być to tylko błąd komputera? Dodam, przed próbą odpalenia włączałem zapłon i dziwnie pokazywał błędy w postaci komunikat "wrzuć na luz" błąd ABS, że poduszka prawa wyłączona czy w ogóle błąd poduszek, za drugim razem kombinacja chyba była inna no i palił się serwis. Jak można zresetować komputer żeby wykluczyć to, że sobie coś wymyślił?

Bardzo proszę o pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator musisz naładować, ale porządnie, do końca. Odłącz wcześniej klemy, nie ładuj na podłączonym do auta. Jeśli problem się powtórzy, spróbuj podmienić akumulator, może masz zwarcie celi w akumulatorze. Podepnij taki, żeby dał radę. Sprawdź bezpiecznik cel przy klemie akumulatora.

Sprawdź przewody połączń elektrycznych pod maską, (dociśnij) może któryś przez nie uwagę odłączyłeś, poluzowałeś.

Stawiam jednak na akumulator.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od rana czyściłem auto, umyłem wywoskowałem, a więc i radio cały czas włączone, światło w środku (zapomniałem)

Tylko że radio wyłącza się samoczynnie po 20 minutach grania, a światłą gasną samoczynnie po około 5 minutach. No chyba że kolega włożył kartę w czytnik i przycisnął start stop na biegu i zapaliły mu się wszystkie kontrolki na desce. Wtedy to jest opcja, że może paść akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jest tak jak kolega powyżej napisał, karta w czytniku, przycisk wciśnięty, ale nie na zapalone tylko tym 1 tak, że radio + dmuchawa lekko chodziła, słońce było mocno i niechcący przekręciłem na postojowe podczas czyszczenia środka... Więc akumulator na pewno się rozładował (było widać też po lampkach w środku auta), cały czas się ładuje teraz - tak jak pisaliście odłączony. Tylko wieczorem wczoraj 3h ładowałem na podłączonym, katastrofy mam nadzieję, że nie ma? Rano próbowałem odpalić i od razu wyrzuca ten błąd, nawet świec nie próbuje grzać. Aktualnie od 9 rano ładuje, zupełnie odłączony. Mam taki prostownik gdzie się ustawia pojemność akumulatora i ładuje - aktualnie na wskaźniku ma 2A cały czas, rano zaczynał od 4, ale szybko przeszło na 2 i tak trzyma, jak długo trzeba go ładować? NIgdzie czasu nie ma podanego. Z akumulatorem najmniejszego problemu nie było wcześniej.

 

Czy mógł się tak po prostu prosto uszkodzić układ wtrysków jak twierdzi auto? Mam nadzieje, że to komp i że wtryski i reszta tych mega drogich zabawek jest ok...

P.S

Że turbinę o zmiennej geometrii ma już doczytałem, natomiast koła dwu-masowego nie ma?

I najważniejsze FAPu też nie ;D

 

Dodano: 14 paź 2012 - 12:24

Akumulator było słychać, już że się mocniej podładował (lekko syczał) więc przerwałem ładowanie, podłączyłem akumulator próbuje i dokładnie to samo... POMOCY <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze głupie takie pytanie, te bezpieczniki mam w tej klemie plusowej sprawdzić i są 3 - 2 małe czerwone i jeden duży czarny. One są inne niż te które do tej pory widziałem, jak je sprawdzić? Czy jakby był jakiś walnięty pokazywałby komputer taki błąd? Akumulator ładuje się już 8h, jakieś 2h temu pojawiło się zielone światełko w nim czyli że OK - ładować dalej? Boję się, żeby nie przeładować bo prostownik nie ma zabezpieczenia.

 

Dodano: 15 paź 2012 - 15:02

W jaki sposób odpiąć komputer, żeby się zresetował? aku ma oczko zielone, 9h się ładował, tak wyraźnych kontrolek jeszcze nie było, jednak nadal to samo... ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zapaliło się zielone, akumulator jest naładowany. Szukaj kogoś z komputerem serwisowym, clipem i zaraz będziesz miał szczegółową diagnozę. Komputer pokładowy resetuje się po odłączeniu akumulatora na parę minut. Bezpieczniki i akumulator najlepiej sprawdzić miernikiem.

Jaki obecnie komunikat serwisowy ci wyświetla?

 

Chodziło mi o zieloną diodę, lampkę w prostowniku sygnalizującą naładowanie akumulatora, bynajmniej ja to tak zrozumiałem, "oczka" akumulatora nie miałem na myśli.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto podpięte pod kompa, pokazywał uszkodzony czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej, okazało się, że kostka się poluzowała, została dociśnięta i autko pięknie śmiga:) Przy okazji język zmieniony na ang, żadnych błędów, autko w pełni sprawne <czerwona>

Dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na "zielone/czarne" oczko nie ma co patrzeć.

Mi padło to wskazanie po jakimś czasie a akumulator był sprawny i naładowany.

To jest tylko orientacyjny bajer <czerwona>

Dobry miernik do sprawdzania akumulatorów, prawdę ci powie.

Tak jak radzą koledzy powyżej, poszukaj clipa i się podłącz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam wszystkich i dziękuję za poświęceniu kilku chwil i pomoc w diagnozie problemu.

 

W dniu wczorajszym w trakcie podróży kilkukrotnie pojawił mi się błąd injection fault + stop - 1,5 dCi 60kW 82KM-(na video to nie moje autko, ale w ostatnim etapie przed unieruchomieniem sytuacja wyglądała podobnie jak na filmie:

Początkowo błąd pojawiał się sporadycznie, dlatego postanowiłem go zignorować i kontynuować moją 450 km podróż, którą zakończyłem 70 km przed dojechaniem do celu, kiedy to komunikat nie znikał, a silnik zaczął nierówno pracować - odholowałem samochód.

 

Teraz po uruchomieniu silnika wygląda to jak na filmach:

- błąd -

http://www.youtube.com/watch?v=YGe_pT1WHC0

 

 

- praca silnika -

http://www.youtube.com/watch?v=NAfYc-e_yyI

- po kilku minutach silnik sam gaśnie.

 

 

Kilka dni przed wyjazdem/awarią wymieniłem filtr paliwa, ponieważ błąd już kilka razy wcześniej wystąpił , a z racji tego, że wybiło mi 119tys. zasugerowano, abym wymienił filtr i sprawdził czy błąd nadal się pojawia - do momentu wyjazdu wszystko było ok, dlatego zdecydowałem się na podróż tym samochodem. Po uruchomieniu silnika pojawia śmierdzi paliwo i pojawia się biała łuna za samochodem, ale po chwili już tylko bardzo głośno chodzi silnik.

W tym tygodniu mam nadzieję podpiąć CLIPa i sprawdzić błąd, ale wszelkie Wasze uwagi i obserwacje będą mi bardzo pomocne.

 

 

P.S. Czy jest ktoś w stanie polecić mechanika/serwis w Warszawie lub okolicach, który będzie mógł naprawić tego typu usterkę? Będę wdzięczny za pomoc ponieważ nie w Warszawie godnych zaufania mechaników/warsztatów/serwisów.

 

 

 

DODAJĘ ODCZYT Z KOMPUTERA!

DF112 (2.DEF) żółty, DF121 czerwony, DF053 (1.DEF)żółty

Edytowane przez pg_przemo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!