Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 TCe wrażenia z użytkowania


grzes74

Rekomendowane odpowiedzi

Przy 185 km/h będzie równo 5000 obr/min. Przy 5500 mamy maxymalną moc i w tym momencie kończy się przyspieszanie. ( po płaskim terenie).

Pozdrawiam.

 

Dodano: 02 paź 2012 - 10:37

Dodam jeszcze , że przy 180 km/h komputer wskazuje chwilowe zużycie paliwa 23 L/100km :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

 

Moją Meganką 1.4 Tce jezdze dopiero od tygodnia i mam przejechane troche ponad 200 km wiec duzo powiedziec nie moge :mrgreen:. Z auta jestem bardzo zadowolony, silniczek moim zdaniem rewelacja (poprzednio jezdzilem Berlingo 2.0 HDI 90KM z 2001 roku), czuc ze auto az sie wyrywa do przodu :D. Na razie jezdze tylko w 2 osoby plus ewentualnie zakupy. Zobaczymy jak sie bedzie jechalo jak bedą 4 osoby dorosłe .

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja moją Megane jeżdżę od marca 2011, więc już prawie 2 lata. Z silnika 1.4TCe jestem bardzo zadowolony. Teraz przez 2,5 tygodnia miałem zastępcze Megane III GT z silnikiem 1.6 (czyli identyczne auto, tylko inny silnik) i jazda bez porównania, na korzyść 1.4. Jednak turbo robi swoje. W 1.6 było głośno w porównaniu do 1.4, no i różnica w przyspieszeniu diametralna. Żona jak nim jechała to stwierdziła, że to auto nie chce jechać :D

Nigdy nie żałowałem wyboru 1.4Tce, a teraz jeszcze się upewniłem, że był to super wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mija dwa lata od odbioru Megane. Czas na krótkie podsumowanie.

Pełne zadowolenie z auta! Jeździ jako drugie w rodzinie, ale wkrótce (po sprzedaży Scenica) przejmie role głównego auta rodzinnego)- wożenie dzieci, wyjazdy urlopowe. Jakiś czas temu sprawdziło się na trasie 6kkm do Hiszpanii (90% autostrady). Średnie spalanie wyszło 7,2 (komp), przy prędkościach do 140 ( raczej trzymane 120 - 130 ) , mało tempomatu. Wygodnie, cicho, taniej niż Scenikiem 2,0 benz (choć mniej przestrzeni).

Przebieg 28kkm, aktualnie po przeglądzie, kończy się gwarancja, ale mam jeszcze 2 lata FNS. Na gwarancji wymieniono obie lampy przednie (miały jakieś wżery) oraz szybę przednią ( soczewki ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Jeśli można, proszę o opinię o Scenic III z 1,4 Tce 130.

Mam okazję kupić takie autko - przedtem jeździłem Scenic II - 1,6 + LPG i było super.

Szczególnie martwi mnie pojemność silnika - wydaje się niska. Ile to może palić? Bo mocy mu jak się wydaje starczy. Ogólnie jakie wrażenia z eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda mam MeganeIII Coupe, ale różnica w wadze przy tym samym silniku to 100kg. Różnica pomiędzy 1.6 a 1.4t jest wg mnie bardzo duża. Robiłem jazdy próbne na obu silnikach, i przy TCe dopiero się pojawił uśmiech. Znacznie większy moment obrotowy, więc się nie dławi na niskich obrotach, zdecydowanie cichszy silnik (przy 130 słychać jedynie wiatr i opony, silnika w ogóle). Teraz nigdy bym nie wrócił do 1.6. Spalanie mam równe 8,5l na 100km. Jazda dynamiczna ale bez szaleństw, z klimą, pół na pół miasto/trasa . Na autostradzie przy 130 pali 8 (obroty 2900), przy 140 pali 9, a 150 niestety okolice 10. Za to jadąc 120km/h mi wychodzi około 6,5:) Jest jeszcze sporo miejsca by obniżyć to spalanie, ale nie mam czasu na taką jazdę. W razie pytań możesz wysłać PM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy powód to pewnie masa...

Miałem 1,6 z LPG, było dobrze... ale rzeczywiście, dynamika marna, nie jest to dla mnie warunek absolutnie konieczny - kupiłem auto dla rodzinnych podróży - nie na wyścigi.

Spalanie było w benzynie ok. 8,5 - a w LPG 9,5 - 11 (zależy od warunków jazdy).

Teraz mam 1.4 Tce 130 i masa różnych opinii mnie skołowała kompletnie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , Scenic 3 1,4 Tce miasto Wrocław ( 100% miasto) 12L/100km. Autostrada Wrocław - Kraków 10L. Wrocław -Jarosławiec (nad Morze przez Poznań) 8,5L. Bez oszczędzania. ( Paliwo V-Pover Nitro+ 100 cały czas :D) Ogólnie idzie jak przeciąg ale i koni trochę przybyło ostatnio.

Edytowane przez Profit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dorzucę swoje 3 grosze: użytkuję ponad rok Megane III HB 1,4 Tce i powiem, że do tej pory najlepsze autko jakim jeździłem dające dużo frajdy z jazdy.

Jeżdżę raczej spokojnie (nie mylić z ciotowato) więc moc silnika jest wystarczająca i dająca zarówno komfort jak i bezpieczeństwo na trasie. Silniczek godny polecenia: dynamiczny, zrywny a zarazem oszczędny. Raporty ze spalania znajdziecie na moim profilu. Trasa wychodzi mi średnio 5,6. Ostatnio na dystansie 1200 km zrobione z czego ok. 900 autostradą A2 średnie spalanie na całej trasie wyszło 6,3 l/100 km. Przy dojazdach do pracy dystans ok. 30 km, z czego 1/3 korki mam 7-7,4 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Oświećcie mnie proszę, czy w tych silnikach reguluje się ręcznie zawory czy jest hydraulika ? Przymierzam się do Scenica z tym motorem i nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi w sieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Trochę skrzypi...

Jak się nim jeździ spokojnie potrafi być całkiem oszczędny. (Ale motor ma potencjał do szybkiej jazdy, tyle że pow 160 km/h komfort spada... jest głośno i strasznie słychać pęd powietrza...).

Dużo miejsca na wszystko.

Fajny rodzinny dupo wóz, nie rajdówka.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

To i ja dorzucę kilka słów, bo właśnie miałem okazję dobrze przetestować Opla Zafirę C z silnikiem 1.4T 140KM. Jeśli chodzi o spalanie to jest ono na podobnym poziomie co w moim Sceniku 1.4TCe 162KM, pomiar na odcinku 360km autostrada prędkość 160km/h wykazał, że Zafira spaliła 11,42 LPG/100 zmierzone na zbiorniku, a 9,1 Pb/100 wg. komputera benzynowego w zakorkowanym mieście Wrocław 10,2 -10,6 Pb/100km, jak widać Oplowski silnik nie jest wcale oszczędniejszy.

Silnik Opla jest niestety głośniejszy od 1.4TCe o 3 do 8dB w zależności od zakresu obrotów - mierzone w kabinie, na zewnątrz też go słychać, powiedział bym nawet, że jak diesla.

Mój wcześniejszy Scenik II 2.0 16V spalał o jakiś 1,5 do 2 litrów więcej, szczególnie więcej w mieście i miał o 25KM mniej i 40Nm mniej.

Mam 2szt. 1.4TCe zestrojone na 160KM i jestem bardzo z nich zadowolony.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!