Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ubywa płynu chłodzącego - instalacja LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z moją Meganką II ph I 1,6 sedan z instalacją gazową BRC P&D.

Co jakiś czas (3 - 4 dni) ubywa mi płynu chłodzącego dolewam do max w zbiorniczku wyrównawczym kilka dni dochodzi w pobliże minimum.

Autko po wymianie rozrządu, pompy wody i zainstalowaniu gazu LPG BRC.

Instalacja gazowa (parownik) podobno "chłodzony, podgrzewany jest płynem chłodzącym" wymiana pompy wody też powoduje ubytek płynu ale nie w ilości prawie 2 litrów w przeciągu 2 miesięcy.

Pomocy co się dzieje z moim autkiem? gdzie szukać wycieku? czy może to normalne po tych zabiegach?

Edytowane przez marcjan81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja gazowa ma około 3 miesięcy więc świeżutka zrobiłem na niej może z 5000 km.

Silnik się nie przegrzewa ciśnienie po odkręceniu zbiorniczka (charakterystyczne "pssssss") jest.

Przeglądałem już silnik - latarka i gdzie się tylko da zaglądanie nie wnosi nic nie widać nigdzie wycieku - na osłonie pod silnikiem nie widać nawet przebarwień (zmiany kąta odbicia światła) :applause:

Skłaniam się też do nieszczelnej (ubitej) uszczelce pod głowicą <ok>

hmm o nic inaczej chyba się nie da trzeba odwiedzić mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jakiś czas (3 - 4 dni) ubywa mi płynu chłodzącego dolewam do max w zbiorniczku wyrównawczym kilka dni dochodzi w obliże minimum.

I tu moim zdaniem jest błąd. Moja meganka np. nie lubi uzupełniania zbiornika do "max". Po takiej operacji jest tak jak kolego to przedstawił.

W mojej megance, po uzupełnieniu płynu na zimnym silniku do połowy między "min" i "max" poziom na zimnym silniku się utrzymuje.

Co do przedmuchów do układu chłodzenia. Objawem są twarde węże na gorącym silniku (twardość utrzymuje się przez jakiś czas po ostygnięciu silnika), pocenie się połączeń wodnych (najczęściej do reduktora) wiążące się z ubytkami płynu i ewentualne syczenie korka na zbiorniku wyrównawczym (przy intensywniejszych przedmuchach. Do utraty płynu może dochodzić w czasie jazdy przy dużym obciążeniu silnika przez wyrzucanie go przez zawór nadciśnieniowy w korku zbiornika wyrównawczego w czasie obniżania ciśnienia w układzie. Odpowiedź jednoznaczną na to pytanie da test z butelką. Kolega ma instalację gazową więc mogą być dwa ewentualne źródła przedmuchu: instalacja gazowa (reduktor) i przedmuchana uszczelka pod głowicą lub pęknięty blok bądź głowica (test na obecność CO2 w płynie). U mnie występuje pęknięty blok lub głowica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"gimak" przewody nie są zawilgocone więc to raczej nie to, choć nie mam dostępu do parownika gazu umiejscowiony w trudnym miejscu do kontroli.

"Odpowiedź jednoznaczną na to pytanie da test z butelką" na czym polega ten test??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Odpowiedź jednoznaczną na to pytanie da test z butelką" na czym polega ten test??

Żeby się nie powtarzać użyj szukajki z opcją zaawansowane. Szukana fraza - test z butelką, a autor - gimak. Mnie wyskoczyło 7 tematów. Przeczytaj i jeżeli Cię to zainteresuje, skorzystaj i wyciąg własne wnioski. Śladów może nie być jak płyn tracisz w czasie jazdy, a przy gorącym silniku mokre miejsca robią się zaraz suche. Ja też długo szukałem przecieków, a opaski na przewodach dociągałem aż je przeciąłem. Przeciek ujawnił się jak na zimnym silniku do zbiornika połączyłem powietrze pod ciśnieniem 2 barów (2atm)- zaczęła się pocić uszczelka na składaniu reduktora. Teraz jeżdżę na układzie bezciśnieniowym i nie mam problemów z ubytkami. Sprawdź czy masz sprawny zaworek nadciśnieniowy w korku.

Jak będą jeszcze jakieś pytania to pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

I się sprawa rozwiązała.

Nie trzeba testów butelek i innych teorii spiskowych z białą księgą.

Gazownic spaprali prace - leje się na cybantach przy parowniku - zauważone przy wymianie oleju.

Jutro jadę do gazowników by to poprawili (wymienili) przewody skoro nie potrafią raz a dobrze niech się bawią ja mam czas i chęć obsztorcować właściciela.

Bo to ich druga wpada!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"gimak" przewody nie są zawilgocone więc to raczej nie to, choć nie mam dostępu do parownika gazu umiejscowiony w trudnym miejscu do kontroli.

I się sprawa rozwiązała.

Nie trzeba testów butelek i innych teorii spiskowych z białą księgą.

Gazownic spaprali prace - leje się na cybantach przy parowniku - zauważone przy wymianie oleju.

Oby tak było. Mnie też tak ciekło przy reduktorze i dociągałem "cybanty", aż w efekcie cybanty przecięły węże. Jak jest pompowane "powietrze" do układu to gdzieś coś musi puścić - najczęściej jest to korek na zbiorniku wyrównawczym (zawór ciśnieniowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to nie korek

Po ściągnięciu osłony pod silnikiem widać w którym miejscu się leje, bo parownik gazu (miedziane rurki - wyprowadzenia) się zazielenił.

Dokręciłem cybanty przy wymianie oleju ale nadal cieknie - mniej ale cieknie.

korek ładnie trzyma ciśnienie bo jak pojeżdżę i odkręcę korek to słychać syknięcie (w zbiorniku wyrównawczym podciśnienie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też płyn uciekał przez gumy na parowniku, tylko to nie była wina gazownika (tego nie spaprał :)) tylko warsztatu co wymieniał płyn. Poszli chyba na łatwiznę i stary spuścili wężem od parownika i potem już nie trzymał tak ładnie.

Po przycięciu wężyka i skręceniu w nowym miejscu problem zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to nie korek

Kolego, źle mnie zrozumiałeś. Napisałem - oby tak było, że jest luźna opaska. Ja też na początku myślałem - luźna opaska i kilkakrotnie ją dociągałem z końcowym skutkiem jaki podałem.

Przyczyną problemów był lekki przedmuch do układu chłodzenia powodujący wzrost ciśnienia w układzie i w konsekwencji wycieki, które mogą pojawiać sie na łączeniach lub wyrzucaniem płynu przez korek (zależy od tego gdzie jest ten najsłabszy punkt), a w takiej sytuacji dociąganie opasek nie skutkuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!