Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z grzechotaniem (zawory?) FILMIK


slawekhip

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego podjedź do mechanika, który ma stetoskop.

Wtedy w miarę dokładnie będzie mógł określić skąd pochodzi ten dźwięk.

Podobne dźwięki może jeszcze wydawać łożysko oporowe, wtedy dźwięk powinien się zmieniać przy wciskaniu sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba Mod Team się zakręcił trochę :applause:

No chyba każdy ma prawo mieć słabszy dzień, nawet Mod Team. Na szczęście to co "namieszałem" w temacie nie dotyczy spraw bezpieczeństwa użytkownika, a tylko przypuszczalnej diagnozy. <ok> ;)

Jakoś to słowo "popychacze" bardziej mi się skojarzyło z tymi mechanicznymi z malucha.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie obserwowałem to i zauważyłem że na zimnym silniku nic nie słychać chodzi idealnie tak jak ma być, ale tylko jak silnik się nagrzeje to już to słychcać, czy to coś zmienia w tej waszej tezie?? czy to nie ma znaczenia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Byłem u mechanika i stwierdził że to najzwyklejsza praca hydrauliki najparwdopodobniej spowodowana olejem który jest mocno rozgrzany i z tego względu bardzo rzadki i to powoduje ten dzwięk, to prawda?? Może to być tym spowodowane?? Dodam że przed wymianą oleju właśnie tego nie było słychać, wcześniej miałem zalanego ELFA, a teraz zalałem chwalonego ostatnio motula i tak się właśnie zaczeło dziać ;/ tylko dlaczego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówno Elf jak i Motul mają prawdopodobnie kilkanaście różnych olei, różniących się parametrami. Porównaj co było, a co wlałeś. Poza tym Renault zaleca Elfa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że zaleca ale czytałem opinie na necie i tak mnie skusiło zmienić ten olej na motul. W cześniej był wlany elf tylko jaki to nie wiem właśnie więc zalałem 10w40. Dziś zauważyłem mały wyciek oleju spod uszczelki miski, to coś może mieć wspólnego z tym?? I czy zalanie teraz elfa pomoże coś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżam temat.

Otóż posiadam ten sam problem co kolega.

Na zimnym silniku przy 1500 obrotów tego klepania nie ma ale jak silnik się nagrzeje to już przy tych obrotach słychać to klepanie.

A dodatkowo cały czas stukają popychacze od zaworów czy to zimny silnik czy ciepły stukają tak samo.

Nie wiem co z tym zrobić wymiana popychaczy 250 plus popychacze.

Czy ktoś samodzielnie wymieniał popychacze?

Silnik to 1.6 16v z 2000r.

Pozdrawiam.

 

Dodano: 25 sty 2013 - 19:47

Nikt nie próbował wymiany popychaczy?

Edytowane przez Alien884
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie próbował wymiany popychaczy?

A co tu jest do próbowania? Odkręcasz wszystko i wymieniasz. Tyle tylko, że trzeba się sporo śrubek na odkręcać. Potrzebne będą klucze metryczne, imbusowe i nasadkowe TORX-y. Polecał bym jednocześnie rozrząd wymienić, a przynajmniej sam pasek.

Acha jeszcze będzie Ci potrzebny silikon do uszczelnienia pokryw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-renault-1-4-1-6-2-0-16v-1-5dci-i2932880397.html

 

Taka blokada będzie odpowiednia bo pierw chyba trzeba zablokować rozrząd?

 

Czyli pierw rozrząd ustawić na znaki i po blokować a następnie zdjąć pasek.

Ale jak będę chciał zdjąć wałki to blokadę z wałków muszę ściągnąć(i zrobić znaki na tych kołach zębatych,żeby tak samo założyć spowrotem) tylko na wale korb. zostawić blokade?

 

Najbardziej o tą kwestie mi chodzi.

Edytowane przez Alien884
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!