Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

Światła drogowe wcale nie są obowiązkowe.Nawet na przeglądzie ich nie sprawdzają tak jak dodatkowe halogeny.

Nie wiem na jakiej podstawie tak twierdzisz- póki co obowiązuje "ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia" - a w nim m.in. :

Rozdział 3

Światła

§ 12. 1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:

1) drogowe - pojazd samochodowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież nikt nie będzie likwidował świateł drogowych.Będą one normalnie świecić na przemian ze światłami dziennymi :mrgreen:

i tak jak już wcześniej napisałem cytuję:

A kto w to nie wierzy to niech dalej jeździ na światłach mijania pamięta o ich włączaniu, wymienia żarówki, palniki xenonowe, wypala paliwko, zużywa alternator & akumulator i już nie czyta na forum o światłach dziennych ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie o tym. Bardziej chodziło mi o pomysł kawałek dalej- wymianę 55 na 21W bo wtedy drogowe nimi nie będą. Będą żółtkowate- chyba że powiesz że to żółte selektywne. Ale kij z tym :mrgreen:

A sam temat - oczywiście jestem za a upierdliwy miś na żarzące drogowe (z kluczowania reduktorem) dostaje odpowiedź że to wersja skandynawska z fabrycznymi światłami dziennymi i to zawsze wystarcza. Tu nie musi być oczywiście RL.

Ja muszę się zmobilizowac i do obecnego auta wreszcie to założyć - głównie to nie chciało mi się ciągnąć przewodu na tylne pozycje - teraz mógłbym tylko świecić przodem ale ludzie się przyzwyczajają i chyba lepiej jednak mieć pozycje z tyłu. Robić coś trzeba bo to zarówno racjonalne (wykorzystuje żarówki drogowych prawie nie uzywane) jak i zdrowe dla kloszy które zostaną na noc zamiast spalać się w dzień. Trwałość żarówek to też tragedia- H4 w maluchu czy w trabancie świeciły po 8 lat a teraz w plastikowych kloszach mijania po prostu się gotują. Jak będę montował to dorzucę jeszcze jeden mały bajerek- światła zapalą się dopiero po zwolnieniu ręcznego- dobre w zimie i do prac przy aucie- wystarczy tyrystor. Ja mam reduktor- kit z AVT ale zobaczę sobie to SD-2 może jest ciekawsze bo w tym "peryferia" dłubałem osobno.

Edit: tak na szybko to widzę że SD-2 nie ma wejścia pozycji i nie ma podtrzymania po zgaśnięciu silnika, do tego nie wiem po co leci przez stacyjkę- czyli zrobię sobie po swojemu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście SD-2 można podłączyć po swojemu jak ktoś ma choć trochę pojęcia o elektronice i elektryce samochodowej.

Widzę, że ostatnim czasem coraz więcej autek porusza się z tego typu rozwiązaniem świateł dziennych i to zrobionych fabrycznie. Parę dni temu widziałem nową Toyotę nie znam typu, ale to był duży kombiak w którym dzienne były w halogenach p.mgielnych w zderzakach.Świeciły ze zmniejszoną mocą tak jak przy SD-2. Najnowsza Laguna też ma zrobione fabrycznie dzienne ze świateł drogowych.

Interesowałem się też mocnymi LEDami takimi jak są w Audi, lecz to narzazie droga impreza i nieopłacalna. SD-2 lub podobne pomysły to na razie wystarczy. Można też podłączyć drogowe w szereg + przekaźnik wtedy na jednej żarówce będzie ok. 6V i nie trzeba SD-2, lecz troche zabawy jest przy tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem już takie cuda robione na przeciwmgielnych ale myślę że to jakaś chałtura a właściciel prędzej czy później będzie mieć kłopoty- jeśli z homo na szybie wynika że to lampy p/mgielne.

Kupiłbym ten SD-2 jako bazę do przeróbki bo przydałoby się zrobić z 5 autek - 2 w pracy i po rodzinie- ale zastanawia mnie taniość ;-)

Jak już temat męczymy : Mógłbyś rzucić okiem i się pochwalić czy układ jest podobny do mojego :mrgreen: - ja robiłem z kitu AVT309- tu dokumentacja : http://sklep.elstat.pl/pdf/08892.pdf

Głównie chodzi mi o to czy jest pompa ładunkowa- tu na LTC 1155- bo sam ten układzik kilka lat temu kosztował ok. 30 zł. Bez podbicia napięcia mosfet za długo się przełącza i wtedy za bardzo się grzeje. Można takie podbicie zrobić na piechotę ale taki układzik to upraszcza. Może być na pw bo nie wiem jak copyrihgty do SD-2 choć prawie dam głowę że to nic nowego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podkleję się tutaj z pytaniem do was, co sądzicie o takim zestawie:

 

3081-43750-large.jpg

 

http://allegro.pl/item749248876_swiatla_dz...d_auto_hom.html

 

z chęcią zamontował bym to w swojej megi ( II ph I ) w miejsce halogenów, o ile średnica 70 mm pasuje i tu moje pytanie jaka jest średnica w oryginale?

Niestety nie mogę zmierzyć u siebie bo nie mam halogenów i dopiero kupował bym zaślepki z miejscem na te lampy.

 

Wydaje mi się ze zaletą jest to ze mamy pełen zestaw, jedynie bym chciał go przerobić o postojowe z tyłu bo osobiście uważam że jednak fajnie i warto jak coś z tyłu świeci ma to jednak "jakiś" wpływ na bezpieczeństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa rzec, ale za droga i szkoda się pozbywać halogenów w zderzakach, bo mogą się przydać we mgle, śnieżycy lub innych niesprzyjających warunkach. SD-2 to najprostsze i najtańsze rozwiązanie. Też myślałem nad LEDami, ale koszty takich porządnych są zbyt wysokie, przynajmniej na chwile obecną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witman, hmn no ja niestety i tak halogenów nie posiadam a 95% mojego przebiegu to miasto. Więc nic nie tracę:mrgreen: Lampy pokazane wyżej wydają się być solidne i komponują się z autem.

A co do led'ów w prostokątnych obudowach to mam mieszane uczucia , moim zdaniem pasują tylko w audi :/ .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

Widzę zainteresowanie

Miałem swój post ale nie wiem dlaczego został usunięty...

Mam całą instrukcję jak zamontować najprościej i najwygodniej SD-2 w Meganie II, z tego co pisaliśmy na tym nieistniejącym poście - wychodzi na to że nie ma różnic w megankach ph I czy II. Cała elektronika mimo że jest nowa to się nie zmienia przebieg instalacji elektrycznej.

Postaram się w najbliższym czasie zamieścić całą instrukcję montażu SD-2 w tej części forum.

Jak również kilka zdjęć przydatnych w montażu. Myślę że do piątku będziecie zadowoleni.

Przypomnę jedynie iż światła do jazdy dziennej to światła barwy białej o jasności od 400 do 800 kandeli. wiązka świateł dziennych rozkłada się identycznie jak świateł drogowych - czyli do przodu nie pod pojazd jak mijania (będą zdjęcia więc zrozumiecie). Światła drogowe natomiast dają jasność rzędu około 200 000 kandeli (tak w przybliżeniu). SD-2 daje nam zmianę wielkości (jasności) napięcia na tych żarówkach, co wyklucza montaż dodatkowych reflektorów i żarówek. W efekcie światło z tego reflektora nie razi osób nadjeżdżających z przeciwka ponieważ jest słabsze, a zarazem doskonale widoczne.

Ponadto zapala się automatycznie po uruchomieniu silnika z opóźnieniem około 5 s. Gaśnie po załączeniu świateł mijania lub halogenów. Jeszcze jedna żęcz jeśli chcemy dac komuś znać tzn, mrugnąć długimi osobie z przeciwka - napewno zauważy różnicę i będzie wiedział o co chodzi.

Więcej info w najbliższym czasie (z zdjęciami i instrukcją montażu).

POZDRAWIAM

PS.

Nie wiem dlaczego i kto usunął mój post o tym temacie.

Wcześniejszy link był już przeze mnie podawany

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=15401

:cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo zainteresowany schematem i wszelkimi wkazówkami odnośnie podłączenia SD-2 w Scenicu II ph I. Kupiłem to urządzenie już jakiś czas temu ale na dzień dzisiejszy leży w szufladzie bo mój elektryk poległ przy montażu. Jak SD-2 podłączyć przez stacyjkę, skoro tu fizycznie nie ma stacyjki?! Jak doprowadzić kable do świateł długich, skoro nie ma na nie miejsca?! Wreszcie gdzie najlepiej umiejscowić samo urządzenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja montażu w renault megane II

 

1) przewód zielony wychodzący z SD-2 podłączamy do złącza PPA BLACK pod wsuwkę 3 oraz 4 (są dwa zielone i one zasilają światełka drogowe z mocą 30% co daje 16,5 W przy żarówce 55W - H-1).

2) przewód brązowy wychodzący z SD-2 podłączamy do złącza PPA BLACK pod wsuwkę nr 6 tegoż samego złącza.

3) przewód cienki czerwony lub różowy wychodzący z SD-2 podłączamy do złącza PEM BROWN pod wsuwkę nr 8.

4) przewód czerwony zasilania układu 12V podłączamy pod złącze PPH2 BROWN pod wsuwkę nr 11.

5) przewód czarny (masa) podłączamy do wtyku PPH1 GREY (szary) pod wsuwkę nr 3.

wszystkie przewody podłączając lutujemy !!!

 

Miejsce montażu to skrzynka w silniku - wystarczy zdjąć pokrywę i wszystko stanie się jasne. Do tego wystarczy jakieś 30 do 40 cm kabli na każdy przewód - ponieważ SD-2 sprzedawane jest z kabelkami około 10cm - i umieścić to gdzieś poniżej tegoż BSI w komorze silnika.

 

Małe zdjęcie wyjaśniające jak rozkłada się światło do jady dziennej a światła mijania.

post-2021-1256317441_thumb.jpg

post-1-1256317441_thumb.jpg

post-1-1256317442_thumb.jpg

post-1-1256317443_thumb.jpg

post-1-1256317444_thumb.jpg

post-1-1256317445_thumb.jpg

post-1-1256317446_thumb.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!