Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

Tak zgadza się, nie mam już świateł przeciwmgielnych, ale coś za coś, szczerze mówiąc mając już prawo jazdy 10 lat tylko raz zdarzyło mi się użyć tych świateł więc wcale mi nie jest szkoda.

 

ekonomia wzięła górę,

2x55W=110W

2x5W =10W

2X5W =10W

140W

 

TERAZ

2X21W = 42W

 

zastanawiam się jeszcze nad zamiennikami żarówek P21W w wersji LED, bo nie jestem zbytnio przekonany do tych żarówek (nie mają homologacji), więc jeszcze zobaczę, może będę miał taki kaprys itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym mimo wszystko nie wyrzucał p.mgłowych tylko zainstalował dodatkowe światła. ale może ja więcej jeżdżę, więc nigdy nie wiadomo, co w trasie może mnie spotkać. poza tym nie wiem co na to SKP by powiedziało, bo fabrycznie Twoje auto jest/było wyposażone w p.mgłowe przednie.

oczywiście - ekonomia ekonomią, ale wymiana żarówek świateł mijania mnie po prostu wqr^&%&. moje ręce ciągle są pokaleczone, a żarówki "padają" zbyt często.

 

te lampy co masz są homologowane z żarówkami 21W, więc wsadzenie LEDów dyskwalifikuje homologację :-D

 

BTW - zapomniałeś jeszcze o 2x5W na tablice :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do stacji kontroli pojazdów, to przeciwmgłowe przednie nie są nawet sprawdzane - gdyż jest to oświetlenie dodatkowe - podczas okresowej kontroli, przynajmniej takie są moje doświadczenia w tym względzie. Z drugiej jednak strony dzienne też nie są wymagane (w modelach które uzyskały homologację przed lutym 2011), a diagności często się ich czepiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś może światła Philips Day Light 4, lub Mycarr ?

Są to jedyne światła, które spełniają moje kryteria szerokości i potrzebuje opinii o nich :-D

Chodzi mi głównie o to, czy zakłócają one CB, o czym się co jakiś czas czyta na różnych forach.

 

Kupilem bedac w Polsce Philips LED 4 Kit. Zamontowalem dzis pod zderzakiem na wysokosci lamp p-mgielnych. Podlaczylem wszystko. Wyglada dobrze, ladnie swieci do momentu jak sie sie wlaczy swiatel mijania. Wtedy zaczynaja pulsowac LED dzienne.

Podpiete zostaly w skrzynce bezpiecznikow pod fioletowy kabel od swiatel postojowych.

Czy ktos mial taki problem i jak go rozwiazal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

veinte, kolego fioletowy kabel to napięcie z alternatora. Wskazuje że jest ładowanie . Od świateł postojowych jest inny kabel > teraz Ci nie odpowiem ale jak przejrzysz link os początku to są moje schematy gdzie są światła dzienne i przeciw mgłowe na wspólnej kostce ... sprawdź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Tazesz. Dzieki, wlasnie szukalem gdzies na roznych forach tej informacji, jak polaczyc to prawidlowo. Bo nie daje mi to spokoju. Poszukam pod wskazanym przez ciebie miejscu :-D Rozumiem ze chodzilo ci o link w tego watku. Jak nie to podeslij link. Dzieki wielkie.

Mam nadzieje ze uda sie i bede mogl wreszcie uzywac tych swiatel :-D

Aha, przy okazji chyba rozkodowalem sterowanie szyb bo nie zamykaja/otwieraja sie w jednym ruchu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy okazji chyba rozkodowalem sterowanie szyb bo nie zamykaja/otwieraja sie w jednym ruchu...

Przyucz ponownie, zamknij skokowo i w krańcowej pozycji przytrzymaj przycisk na zamykanie przez 5 sekund.

wygaśnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według najnowszych przepisów zniesiono wymóg, by dzienne znajdowały się max 40cm od bocznego obrysu pojazdu. Teraz wymagane jest tylko 60 cm między lampami oraz wymagania na wysokość - tutaj akurat bez zmian.

http://live.unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp29/wp29regs/r48r6e.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasza policja często ma problemy ze zrozumieniem tego, że od prawie dwóch lat tylne pozycyjne nie muszą się już świecić razem ze światłami dziennymi. O ile oczywiście wie, że istnieje coś takiego jak światła dzienne, a lampy montowane w dolnej części zderzaka nie zawsze są światłami przeciwmgłowymi. Na szczęście jest jeszcze coś takiego jak sąd. Prawo międzynarodowe ma pierwszeństwo przed prawem krajowym. Zwłaszcza, że Regulamin 48 jest uznawany przez wszystkie kraje członkowskie UE, czyli również przez Polskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym z tych krajów wolno używać świateł dziennych. W Czechach jest to konieczne (lub świateł mijania). W Austrii świecić nie trzeba w ogóle w dzień, nawet w zimie. We Włoszech nakaz świecenia występuje tylko na drogach ekspresowych i autostradach, ale z tego co mówią ludzie wracający z tego kraju i tak większość kierowców ma to gdzieś, a policja nie egzekwuje tego przepisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!