Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

fred

Ja chce to zamontować do megane II ph I z ksenonami i automatyczną regulacją świateł.

 

Napisałem tak bo mam takie światła co nie oznacza że podłącze je pod ksenony .....

SD-2 podłączyć zamierzam pod swiatła drogowe.

 

Chyba że coś zle myślę więc mnie poprawcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro są na zwykłej żarówce to inna dyskusja, ale i tak nie jest to legal (jak napisał Pawel).

Dziś nie złapią, jutro przegląd tez może przejdzie ale jak capną (trafi na niebieskiego chcącego się wykazać) to nie wiem czy inwestycja taka opłacalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedno pytanie by dyskusje uporządkować;

W którym z tych wymienionych państw zachodniej Europy jest wymagana jazda na światłach dziennych by je sprawdzano???

Jeśli takiego nie ma to chyba nie podlega kontroli na jakich światłach w dzień się jeździ i nie może to być karalne.

To udało mi się wyszukać ale stan na 2006 rok z zastrzeżeniami poniżej:

Obowiązek całodobowego używania świateł dla pojazdów samochodowych dwuśladowych (stan w 2006[3])

Czarnogóra

Czechy

Dania

Estonia

Finlandia

Islandia

Litwa

Łotwa

Macedonia

Norwegia

Polska

Rosja - tylko w terenie niezabudowanym

Rumunia - tylko w terenie niezabudowanym

Serbia

Słowacja

Słowenia - tylko w terenie niezabudowanym

Szwecja

Węgry[4]

Włochy[4]

↑ 3 w Polsce od 17 IV 2007 przez cały rok, wcześniej tylko w sezonie zimowym

↑ 4 na autostradach i poza terenem zabudowanym

Tę stronę ostatnio zmodyfikowano 13:36, 10 lip 2011.

Niemiec, Holandii, Belgii i Francji w zestawieniu brak.

A tu chyba bardziej aktualne dane dla Europy ze strony PZM-tu

http://www.pzmtravel.com.pl/pzminfo/jazda,na,swiatlach,276.html

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rav85 poruszając się autem na długich z zamontowanym SD-2 (przecież pod xenony tego nie podepnie) policjant nie zauważy że nie dość że długie to jeszcze świecące marnym światłem? Nie jestem aż tak biegły ale już miałem np. w Austrii (konkretnie Wiedeń) sprawdzane wyposażenie auta nawet z weryfikacją IMEI telefonu. W niektórych krajach wymaga się posiadanie żarówek zastępczych (w razie zwrócenia uwagi Policji na niesprawną lampę wymieniasz ją na miejscu a jeśli nie masz to wzywają pomoc drogową) tak jeśli Policja zobczy coś nie tak w oświetleniu po prostu sprawdzi to. Oczywiście nikt nikogo nie kontroluje żeby przetrzepać kompleksowo auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma swoje zdanie i sprzeczanie się nie ma sensu, wedle mnie po prostu rozwiązanie SD-2 jest tanie, nic nie dołożyłem do auta wizualnie, żarówki się nie spalają i problemów z nim nie mam. Lecz każdy może mieć odmienne zdanie i dokładać np. światła LED, co mi się akurat nie podoba.

PS

gojgien Wiem ze w tych krajach ni ma obowiązku, ale była to moja odpowiedź na stwierdzenie kipi że jadąc za granicę z tym sterownikiem będą poważne problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno być problemów w tych krajach ponieważ tam nie ma obowiązku jazdy na światłach więc nie powinno to podlegać kontroli. Z tych 4 wymienionych, tylko we Francji i w Niemczech jest zalecana taka jazda czyli nieobowiązkowa. Całkowicie odwrotnie sprawa ma się w Grecji gdzie jest zakaz jazdy na światłach w dzień.

A tak już bardziej praktycznie, czy ktoś zabrania przed to urządzenie, z własnej inwencji wstawić mały przełącznik ZAŁ/WYŁ, by w razie wjazdu do kraju gdzie przepisy są inne odłączyć to urządzenie i wszystko wróciło do normy jak fabryka zrobiła????

Koszt nikły- funkcjonalność wzrasta.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rav85 ja na nikim nie wymuszam ani nie naciskam. Wiem tylko co przeszedłem w Czechach i Austrii. Każdy decyduje za siebie. Wiemy wszyscy że modyfikacja taka jest niedopuszczalna (homologacja). To czy ktoś sobie to zrobi czy nie to jego sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Niedawno podłączałem światła dzienne LED do Meganki II ph II czyli z roku 2006, silnik K9K skrzynka podłączeń 1337. Przedstawię więc szczegóły połączeń może komuś będą pomocne.

Niestety ze względu na dostępność do wiązek trzeba wymontować akumulator i jego obudowę. Napięcie "+" po zapłonie pobrałem z obwodu świateł cofania (przewód żółty pin 14 łączówki MN - biała) zabezpieczonego bezpiecznikiem 10A (bezpiecznik nr 19)- czyli z odpowiednią rezerwą mocy do zasilania świateł dziennych. Natomiast napięcie włączenia świateł pozycyjnych jest na jednym z dwóch przewodów niebieskich łączówki CN - brązowa (pin 5 lub 14).

Jako automat proponuję zastosować przekaźnik sprzedawany na allegro przez kolegę http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=12659518 w śmiesznej cenie 2,50pln.

Szczegóły i zdjęcia w załącznikach

pozdrawiam

5.pdf

4.pdf

3.pdf

2.pdf

1.pdf

post-32512-0-72939000-1313223052_thumb.jpg

post-32512-0-08414500-1313223083_thumb.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dwóch tygodniach użytkowania SD-2 mam kilka informacji...może to komuś się przyda.

 

Mianowicie sam montaż dziecinnie prosty dzięki kolegom z forum ^^

 

Ponadto z racji że mam kumpla w drogówce i znajomego z Stacji diagnostycznej postanowiłem ich sprawdzić.

Kumpel z drogówki zorientował się prawie od razu że mam coś nie tak ze światłami bo z tyłu nie świeciły , więc mu powiedziałem że ta wersja meganki ma swiatła drogowe na wyposażeniu i łyknął ^^

Gdy mu wyjaśniłem że zamontowałem takie urządzenie to mi powiedział że żaden Policjant mi tego nie wykryje i że mam mówić że to wersja skandynawska auta i będzie oki. A na marginesie to mi powiedział że drogówka jest uczulona na ledy made in china i tych trzepią i zabierają dowody ( a wiadomo że 99 % takich na Allegro sprzedają z pseudo atestem)

 

U diagnosty wpadłem na ustawienie swiateł mimo że mam automatyczną regulacje (taki myk) nowe auto mogę nie wiedzieć (udałem głupka)on też widział Meganke pierwszy raz.

Wjechałem na stanowisko i ku mojemu zdziwieniu zadziałał czujnik zmierzchu i swiatła włączyły sie mijania ( bo ciemno tam było ) więc mnie poinformował że wszystko mam że światłami OK bo one są automatyczne jak wyjeżdżałem specjalnie go zagadałem żeby ze mną wyszedł i tak przez przypadek lukłem przy nim na światła i spytałem dlaczego świecą inaczej ....a on na to że mam automatyczne i właśnie włączyły mi się światła drogowe bo pewnie mam auto sprowadzone ze Szwecji ...hihi ^^

 

Tak więc wydaje mi się że szkoda kasy na ledy chyba że markowe a te wiadomo ile kosztują .

 

Tak więc polecam SD-2 ^^

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie w sceniolu drugim tylko włączyłem ten automat świateł i przy okazji wymiany lusterka na fotochrom, zakleiłem w czujniku, od środka po jego rozebraniu, tą soczewkę, czyniąc ciemność dla czujnika..

Najprostsze i najtańsze rozwiązanie. Za cenę SD2 lub dodatkowych lamp dziennych mam worek żarówek H7 z marketu, które za soczewkami ładnie świecą, a ich ewentualna wymiana nie jest problemem.

Światła wymagane przepisami zapalają się zawsze po rozruchu silnika same, nie trzeba o tym pamiętać, a do tego zero kombinacji, druciarstwa i stresu jak ktoś, kto szuka punktu zaczepienia, będzie to interpretował.

POLECAM TEN SPOSÓB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostsze i najtańsze rozwiązanie. Za cenę SD2 lub dodatkowych lamp dziennych mam worek żarówek H7 z marketu, które za soczewkami ładnie świecą, a ich ewentualna wymiana nie jest problemem.

 

Nie widzę tu sensu ale każdy kombinuje jak umie.

Mi szkoda moich ksenonów do jazdy w dzień dlatego SD-2 jest dla mnie wyjściem .

A na marginesie za 42 zł to jakich ty worek żarówek H7 kupisz !!!!!

Chyba chińskich i nie worek tylko woreczek .

Ale żeby nie było każdy ma swój sposób i nie neguje tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!