Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

A na marginesie za 42 zł to jakich ty worek żarówek H7 kupisz !!!!!

Obecnie, przy soczewkach stosuję H7 po 5- 7 zł za sztukę, kupowane w markecie, bodajże GE.

Czyli za koszt jaki podałeś mam ich 8 szt. Kolejne 2 za równowartość przesyłki zakupionego SD-2, do tego jeszcze kablologia i stracony czas, co też można na kolejne nowe żarówki przeliczyć, tak jak i zastanawianie się, jak to zostanie na drodze czy w SKP potraktowane.

W tej cenie, po przepaleniu jednej, mogę sobie pozwolić na wymianę parami, a światło z za soczewki nie jest gorsze od sześciokrotnie droższego PHILIPSA NightGuide jakie mam w starszym sceniolu na zwykłych reflektorach.

Biorąc jednak pod uwagę zakup dodatkowych lamp do jazdy dziennej, kwota ta rośnie niewspółmiernie (od 150 do 200zł) i tu już naprawę wiele takich H7 można zakupić.

Poza tym, doszedłem do takiego wniosku, bo stosuję H7, a nie lampy wyładowcze. W Twoim wypadku ma to sens by na palnikach zaoszczędzić, u mnie niestety nie.

Mandat podwyższający koszty za "niemanie" lub nieodpowiednie w każdym razie mi nie grozi.

Pamiętaj że w dzień jeździmy na światłach mijania lub do jazdy dziennej, a nie słabiej świecących drogowych. Trafisz na bardziej rozgarniętego jak Twój kolega pana w mundurze, albo kogoś kto już widział megankę w SKP, to masz zerowe szanse w dyskusji.

Z moim sposobem nawet jadąc tam gdzie jazda w dzień na światłach jest zabroniona (Grecja) nie ma problemu. Po prostu wyłączam automat świateł i przechodzę na tryb ręczny po zmroku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mandat podwyższający koszty za "niemanie" lub nieodpowiednie w każdym razie mi nie grozi.

 

Nie do końca masz racje za przepalone lub nie odpowiednie oświetlenie ( oprócz dodatkowego np. ledowe dzienne bez homologacji )

mandatu nie dostaniesz jeśli na miejscu usuniesz przepaloną żarówkę podobnie może być jak wyłączysz SD-2 i powiesz że automatycznie załączają sie ci te światła.

Zawsze możesz podłączyć SD-2 do żarówek jednowłóknowych tzn podłączenie do świateł mijania i wtedy problemu nie masz.

 

Znalazłem coś takiego do Doświetlania zakrętów ???

 

http://www.cubeelectronics.com/ster.php

 

Ma to ktoś i co o tym myślicie ????

 

Dodano: 19 sie 2011 - 14:04

Albo z kolegą się o coś pogniewają i tamten wiedząc jaki jest patent specjalnie zatrzyma

 

No właśnie kolega ma zamiar założyć sobie SD-2 w Lagunie bo stwierdził że to dobry patent przy ksenonach ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca masz racje za przepalone lub nie odpowiednie oświetlenie

No tym to już przeginasz. Chcesz mi wmówić to czego nie posiadam, jak niewłaściwe światła, czy też inne, dodatkowe jego źródła. Przecież nie ja, tylko Ty jeździsz na słabiej świecących drogowych, czyli tych nieodpowiednich. U mnie świecą normalną mocą światła mijania za soczewkami, a tylko same się włączają po odpaleniu silnika, jednakże zawsze, nawet w dzień i to bez dobudowywania dodatkowych dupereli. Nie miało by to zresztą sensu w moim przypadku, co wcześniej wyjaśniłem.

A co do ewentualnej wymiany na drodze przepalonej żarówki, nie ma problemu. Zawsze mam rezerwowe, a wymiana to kilka minut. Wprawdzie nie 2 minuty, tak jak w ASO gdzie elektryk jeszcze w jednej ręce kanapkę trzyma ale w 10 minut spokojnie, bez wybrudzenia się wyrabiam.

podobnie może być jak wyłączysz SD-2 i powiesz że automatycznie załączają sie ci te światła.

Tylko domysły i dywagacje, by nie napisać pobożne życzenia.

Szczególnie jak kontrolujący zatrybi na tej podstawie, że same automatycznie zapalają się drogowe, co jest niedopuszczalne i kwalifikuje dowód do zatrzymania.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie można by to podsumować prostym stwierdzeniem, że wszystko zależy od tego czy panowie w niebieskich kubraczkach i ci w SKP zaczną solidnie kontrolować światła czy nie. Jak zaczną to niemalże wszyscy, mający różnej maści wynalazki, mają pozamiatane, bo póki co bardziej wszystko to działa głównie na zasadzie fartu i/lub braku zbyt mocnego zainteresowania odpowiednich służb (czyt. tych na górze co zlecają za co dawać mandaty).

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaczną to niemalże wszyscy, mający różnej maści wynalazki, mają pozamiatane, bo póki co bardziej wszystko to działa głównie na zasadzie fartu

I właśnie dla tego jeśli już coś się z tym kombinuje to należy to robić z głową i zgodnie z obowiązującymi przepisami, jak np: kol. Czacha, zabudowując odpowiednie lampy, albo dać sobie spokój z przeróbkami. Podłączenie SD-2 do drogowych nie jest rozwiązaniem problemu oszczędności ksenonów, a już na pewno nie powodem, by się tym chwalić i propagować, polecając takie rozwiązanie. Można by podłączyć to SD-2 do kierunkowskazów i wmawiać wszystkim w koło, że meganka nie przyjechała ze Szwecji ale z USA. Tam mają takie obrysówki.

To że ktoś coś sprzedaje i nie jest za to ścigany, nie oznacza, że zabudowa tego do instalacji samochodu jest legalna i zgodna z prawem. Tym bardziej, jeśli to coś jest podłączone nie do tych świateł co powinno być. Światła zewnętrzne samochodu, prócz tego że oświetlają nam drogę w nocy nie są dla nas ale dla innych użytkowników drogi. Dla tego nie utrudniajmy innym widzieć siebie i sygnałów o naszych zamiarach. (dotyczy wszelkiej maści podmian na LED-y, bo modne, a szczególnie kolorowe, w tym niebieskie. Te ostatnie zresztą są zarezerwowane do innego typu pojazdów.)

Owszem, jest możliwość i nikt nie zabrania zrobić z auta choinkę, obwieszając kolorowymi neonami czy taśmami LED-owymi, na placu pod remizą może to wzbudzać podziw i zachwyt, jednak włączając się do ruchu na drogach publicznych musi to być wyłączone. Wiem że przesadzam w tej chwili, jednak takie jest przekonanie, że skoro jeszcze mnie nie złapali to mi wolno. Albo co gorsze, mam wujka, kuzyna, kumpla w POLICJI to jakoś to będzie. Sam znam takich synów policjantów, którzy na przeciwmgielnych lub taśmach LED-owych w dzień jeżdżą i są nietykalni. Ale gdzieś ten rejon działania tutejszej komendy się kończy, a to auto się tam kiedyś znajdzie. Co wówczas??

Powyższy tekst brzmi bardzo moralizatorsko, jednak warto się nad nim zastanowić nim się coś przerobi i poleci innym.

W tym miejscu z pełną odpowiedzialnością i zgodnie z powyższym, mogę polecić moje rozwiązanie z ogłupieniem (przez zaklejenie) fabrycznego czujnika świateł, by ten cały czas widział ciemność i samoczynnie zapalał światła mijania, nawet w słoneczny dzień. To tylko zapobieganie zapominalstwu i poprawienie ergonomii tego co w aucie jest fabryczne. I całkowicie, można powiedzieć podręcznikowo zgodne z obowiązującymi przepisami.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Gojgien trochę się dziwię że musiałeś zaślepiać czujnik zmierzchu bo u mnie w megane II phI jeżeli zapalę mijania po odpaleniu silnika to po zgaszeniu silnika i otwarciu drzwi kierowcy światła mi gasną same.Jak znowu odpalę silnik (włącznik świateł jest cały czas włączony) to mijania zapalają się same.AUTO musi być wyłączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o tym, też tak jeździłem jakiś czas ale często w czasie włączanie kierunkowskazu przytrafiało mi się trącić ten pierścień od świateł i z mijania przełączało się na postojowe, co nie jest właściwym oświetleniem w dzień, a nie sposób cały czas kontrolkę obserwować.. Poza tym, automat w takim przypadku pozostawał wyłączony, by się nie motać pomiędzy automatem, a pozostawianiem pierścienia na pozycji mijania. Skoro w aucie jest to niech pracuje, pamiętając za mnie o zapaleniu świateł.

Od czasu aktywacji automatu i zaklejenia soczewki w czujniku, ani razu nie przełączyło się przypadkowo na postojowe. Widać w manetce z "0" na "postojowe" jest mocniejsze trzymanie tej zerowej pozycji.

W każdym bądź razie teraz jest dobrze, a do załączania świateł do jazdy w dzień, (mijania) zastosowałem to, w co auto wyposażono.

(+ 1,5 cm² czarnej taśmy 3M)

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie, mam takie pytanko, gdzie znajdę w tej skrzynce obok akumulatora "+" ale chodzi mi o takiego co napięcie na nim pojawia się tak 1 do 2sek dopiero po odpaleniu silnika, bo teraz mam tak podłączone ze jak wcisnę start to w elektryce coś po pstryka jak to w megankach jest, Ledy się zapalają i odpala silnik i mam objaw ze Ledy troszkę mrugają podczas odpalania bo jest spadek napięcia, potem już świecą elegancko. boje sie czy po czasie ich nie trafi przez takie mruganie, a chce je teraz tak podłączyć ze jak silnik odpalę to z 1 lub 2sek zwloką zapala się Ledy. podobno gdzieś w tej skrzynce jest taki "+" ze zwloką.

Acha mam meganke II phI 2005r 1,5dci

Edytowane przez misiek126
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie znajdę w tej skrzynce obok akumulatora "+" ale chodzi mi o takiego co napięcie na nim pojawia się tak 1 do 2sek dopiero po odpaleniu silnika

 

jest to przewód czerwony zasilania układu 12V -wtyczka PPH2 BROWN, wsuwka nr 11.

post-11945-0-66569600-1313932804_thumb.jpg

post-11945-0-69027100-1313932813_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki kolego ale chyba troszkę jesteś w błędzie bo jestem właśnie wpięty w styk 11 tej brązowej wtyczki i tam jest kolor żółty, cofnij się na 22strone tam opisałem swój wyczyn.

Edytowane przez misiek126
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam stąd wzięte zasilanie do sterownika SD-2 i światła dzienne zapalają się po około 2 sec od startu silnika, ale w takim razie może u mnie opóźnienie ich startu jest spowodowane samym sterownikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!