Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

Wielkie dzięki!

Widzę na fotkach, że na gorąco usuwałeś zbędny plastik :) I dodatkowo wsporniki "hand made". Też chyba tak zamontuję, bo na oryginalnych zaczepach Philipsa będą jeszcze bardziej wystawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że to już ostatnie pytanie przed montażem :)

Mrarku, z jakiego materiału wykonałeś dodatkowe uchwyty? Wygląda mi na aluminium? Rozumiem, że jedno gięcie płaskownika (to w górnej części, które "zawija się" na plastiku) wykonałeś poza zderzakiem, a reszta gięć już na samym zderzaku? Dobrze kombinuję?

 

Nie wiem jak to u mnie będzie. Moje lampy mają 182mm długości i muszę je zamontować zaraz przy samych przeciwmgielnych. Też tak masz? Wtedy pomiędzy lampami będę miał około 61cm odstępu czyli regulaminowo.

Edytowane przez moby_76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAK - blaszka była z aluminium, bo mam dostęp do takich blaszek, a poza tym nie zardzewieje.

kształt specjalnie taki, bo musiał uniemożliwiać wyjęcie lampy do przodu/wepchnięcie jej do środka przez debila :)

wszystkie gięcia wykonałem na zewnątrz - w zderzak wcisnąłem płaskownik je na siłę, by twardo siedział.

moje lampy też są długie i miały od szkła do szkła 59 cm, a muszą mieć conajmniej tyle ile ma rejestracja. z tego powodu oraz z powodu, że z daleka tak nisko umieszczone lampy są źle widoczne (chociaż zgodnie z przepisami) umieściłem je wyżej, bezpośrednio pod reflektorami :)

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciąłem sobie dwa pionowe wsporniki po lewej i prawej stronie. Muszę jednak jeszcze zmasakrować takie... osłonki znajdujące się od wewnętrznych stron halogenów przeciwmgielnych, tzn. po bokach tych świateł. Takie jakby osłony zabezpieczające przeciwmgielne przed brudem wpadającym przez otwory w zderzaku. Myślę, że można w tym takie prostokątne otwory lutownicą zrobić. Można? :) W te otwory weszłyby głębiej lampki dzienne. Inaczej te Philipsy będą wystawały poza linię zderzaka - mają bardzo dużą głębokość.

 

A! I jeszcze jedno. Czy tylko odchylając zderzak (nie demontując go od spodu), jest możliwość zwolnienia zaczepów kratki tak aby ją do przodu wyjąć?

 

Edit:

No i zamontowane!:) W wolnej chwili pstryknę fotki i pokażę jak się lampki prezentują.

Po podłączeniu całego okablowania i podłączeniu klemy "-" pod akumulator, po uruchomieniu auta wyświetlił się komunikat świadczący o wyłączonym systemie ASR - "ASR DECONNECTE". Teraz mam tylko nadzieję, że po przekroczeniu magicznej bariery 50 km/h włączy się. Już raz przechodziłem przez problemy związane z odłączeniem akumulatora. W ASO z godzinę walczyli aby zamknąć panoramadach:) i aby poprawnie funkcjonował.

Edytowane przez moby_76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ostatnie odpowiedzi w tym wątku skupione są głównie na lampach Philipsa.

Nie mam nic przeciwko nim bo i mnie one się podobają ale niestety cena robi swoje.

W zwiazku z powyższym proszę szanownych forumowiczów o info:

czy ktoś w ostatnim czasie montował w aucie takie didowe światła kupione np. na allegro za 30 - 40 zl.?

czy ktoś mógłby coś polecić co jest proste w montażu i posiada automat (tak jak Philipsy - trzy kabelki i po krzyku)?

Myślę, że nie tylko ja będe zainteresowany takimi propozycjami.

Fajnie jakby było równierz foto.

Serdecznie z góry dziękuję.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie światła to szmelc. Jedyna ich zaleta to cena bo reszta to same wady, począwszy od braku realnej homologacji po szybkie psucie się i kiepskie działanie.

Temat kręci się wokół dobrych świateł, bo są one dobre i nie stwarzają zagrożenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzienne można kupić dobre i tanio.

Najpierw kupuje się tanio, ale następne już kupuje się dobre.

Na czymś muszą być oszczędności, skoro kosztują tyle co komplet dobrych żarówek H7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to tylko Philips ma taki patent.

Jeśli chodzi o jakość montowanych świateł oraz to czy posiadają homologację, to radzę kupić coś zgodnego z przepisami. Po pierwsze bezpieczeństwo, a po drugie, jak to powiedział znajomy policjant, niedługo zaczną porządnie "trzepać" auta wyposażone w światła dzienne. Jest "tego" coraz więcej, a przychód do skarbu państwa z mandatów też nie będzie mały :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko philipsy mają patent. Otóż moi drodzy jeżeli mam homologację na lampie i RL to policjant może mi naskoczyć. Nie obchodzi mnie czy te światła mają ją w rzeczywistości czy nie. Prawnie wszystkie przesłanki zostały spełnione i jest ok. Sam do siebie zamontowałem z Alledrogo światła z RL00 i E4 za 48 PLN i swiecą bez problemu. Była już myjnia, był karcher, były ulewy i inne rzeczy a one dalej świecą. Po co płacić po 200-250 za swiatła skoro mogę mieć za 1/5 ceny też te, które spełniają prtzepisy. Inna rtzecz jeżeli chodzi o własne EGO i manię znaczków. Dla mnie te, które mam są w zupełności wystarczające. Mnóstwo jest wpisów na temat tego jakie to one są złe bo są tanie i chińskie. Mam to w nosie. Świecą? świecą. Homologacja jest i jest w porządku. Zawsze najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy nigdy nie mieli styczności z takim przedmiotem. Zamontowałem jużkilka kompletów tych świateł i jakoś nikt nie wrócił z reklamacją. Nie wszystkich stać na philipsa i taka jest prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Philipsy mają też inne zalety, poza prostym montażem:

- Można je odchylić do 10 stopni na bok. Inne lampy muszą być ustawione dokładnie na wprost.

- Są najmniejsze (wersja 4-diodowa). Nie ma prawa istnieć mniejsza lampa dzienna. Jeśli istnieje - jest niezgodna z przepisami.

Z tanich rozwiązań to na pewno wybrałbym polską firmę Wesem. Solidne lampy za bardzo uczciwe pieniądze. Miałem i polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!