Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, w mojej Megane II ph I 1.9 DCI 2004r. mam problem z klimatyzacją. (climatronic)

Otóż jest naprawdę mało wydajna.

Na codzień jeżdzę Oplem Vivaro co prawda z klimatyzacją manualną, ale jest ona tak mroźna że "chcę mnie zamrozić" w Megane tego nie ma...

Dzisiaj jeździłem Audi Q7, co prawda nie ma co porównywać klasy samochodu ale przy dzisiejszej pogodzie (a było dość upalnie) miałem ustawioną temperaturę na 22*C !! a w samochodzie było chłodno jak nie wiem co ! W Megane "nadmuch na maksa" temp. 15*C i coś jest licho.

Filtr przeciwpyłkowy jak i kosmetyka klimatyzacji robiona na bieżąco ! Czynnik musi być skoro sprężarka się załącza, co jest nie tak ?

Clip nie wywala żadnego błędu ^^

 

PS. niezależnie w jaki samochód wsiądę czuje że klimatyzacje są bardzo wydajne w porównaniu do mojej nawet przy ustawieniu wyższej temperatury niż 15*C ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I jak, co było przyczyną?

Pytam, ponieważ mam podobny problem. Klima jest mało wydajna, mimo że miesiąc temu robiłem pełen serwis klimy (napełnianie, ozonowanie itp.). Poprzedni właściciel twierdził że serwis klimy robił 2 lata temu, zatem myślałem że słaba wydajność jest spowodowana małą ilością czynnika. Weszło bodaj z 250g czyli praktycznie połowa, ale poprawy brak. Mam klimę manualną, ale przy temperaturze ok 25stopni na zewnątrz mogę spokojnie jechać całą trasę w klimą na max (zimna temp.) i nawiewem na 1 lub 2 "biegu", a w samochodzie i tak nie jest zimno.

Ktoś ma pomysł co może być przyczyną, jak zdiagnozować problem? Bo moim zdaniem musi być jakiś problem...

 

Aha, czasem po włączeniu (albo wyłączeniu - nie pamiętam) klimy przez kilka sekund przez kratki nawiewu wpada to auta para (albo jakiś bezwonny dym) w niewielkiej ilości - to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze mam to samo, Megane II 2005 r. mam go 6 dni, nabita klima dzisiaj 260g, odgrzybianie wszystko na max., klimatronik jest i dalej nie ma szału, szukam przyczyny może dojrzalsi w temacie pomogą ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Jestem posiadaczem Renault Megane Scenic 2006 1.5 DCI 105 KM i mam dokladnie ten sam problem z klima jak wyzej. Na 15 stopniach chlodzi ale nie jest zimno jakos szczegolnie. Znajomy posiada 2007 1.9 DCI i u niego na 20 stopniach mozna zmarznac, sprawdzane w tym samym upale.

 

Wymieniana sprezarka, nabijana klima, jedynie nie zmienialam filtru przeciw pylowego, o ktorym wyczytalam na tym forum ale watpie, ze problem w tym filtrze.

 

Lala mi sie tez woda do srodka ale juz po problemie.

 

 

Czy jakas madra glowa zna przyczyne tych problemow z klima?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki, 5.9

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem wrażenie, że klima w scenicu działa dużo gorzej niż w poprzednim samochodzie (lanos) oraz w porównaniu z samochodem teściów: opel ASTRA III

Było to rok temu - żona marudziła, że klima jest pupiata. I faktyczie odczucia (w porównaniu z ASTRĄ) były, że się jedzie i jedzie i za długo jest ciepło. Kupiłem więc taki termometr elektroniczny samochodowy (za 30pln) i zrobiłem "testy" porównawcze:

- włożyłem czujnik do kratki nawiewu, na postoju, siła nadmuchu w środku zakresu - w astrze jak dobrze pamiętam minimalny osiągnięty wynik był między 7 a 8 stopni C

- potem to samo w SCENICU - wynik w okolicah 5 stopni

A więc lepiej, więc o co chodzi?

Moje wnioski: SCENIC: większa kabina, większa szyba czołowa, większa odległość kierowcy od kratek nawiewu (astra jest dosyć ciasna, pamiętam jak jechałem nią w trasę 800km w jedną stronę to byłem cały "poobijany" :) jak nie waliłem się łokciem o drzwi to nogami o konsole środkową) - powoduje, że mamy wrażenie iż klima działa słabiej. A ona po prostu ma gorsze warunki pracy.

To było w zeszłym roku. W tym to już w ogóle klima nie dawała rady. Znów test z termometrem i nie dałem rady zejść poniżej 8'C, a w trakcie normalnej jazdy temperatura na wylocie była w graniacach 11'C. Oprócz tego straszny hałas dochodził z pracującej sprężarki. Przed wyjazdem do Chorwacji dałem więc uzupełnić czynnik (klima nigdy nie była w serwisie od wyprodukowania scenica - czyli 7 lat). Weszło 275graów czynnika!!!

Po uzupełnienieu, znów test termometrem: udało mi się uzyskać 2,4'C, ale normalnie w czasie jazdy (bo jeździłem sobie z tym termometrem z tydzień) w zależności od obrotów silnika itp temperatura była w zakresie od 3,5 - 7'C

No i najważniejsze sprężarka po dodaniu czynnika całkowicie się wyciszyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje odczucia i doswiadczenia z klimą 1,9 dci. Sprezarka hałasowała i chłodzenie słabło, a po uzupełnieniu czynnika już było cicho i chłodno. Po mięsiącu znowu podobny objaw, sprawdzenie szczelności itp - bez wyraźnego ubytku. Zmienione jakieś uszczelki, uzupełniony czynnik i przez 2 miesiące klima spełnia swoje funkcje (chłodzi i działa zupełnie cicho). Generalnie magik od klimy twierdzi, że ten typ tak ma czyli układ jest bardzo mały (550 g) jak na taką budę i każdy nawet najmniejszy ubytek ma wpływ na sprawność klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i u mnie problem był właśnie z chłodnicą, a konkretnie padł uszczelniacz. Niestety wykonanie tego przez Renault jest fatalne...

W ciągu około 2 miesięcy zwiało ok. 200g czynnika, zatem po naprawie nieszczelności znów musiałem uzupełniać. Chłodzi teraz trochę lepiej, ale głowy nie urywa - po prostu ten typ tak ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

A ja się podłącze pod temat i opisze co zaobserwowałem. Otóż mój klimatronik podobnie jak i wasz nie działa tak jak powinien. Według mnie problem nie leży w braku czynnika ale w sterowaniu. Temperatura zewnętrzna 12st, temperatura wewnątrz 22-23 zmierzona dodatkowym termometrem, na klimatroniku 18st. Odpalam silnik załącza się klimatyzacja, wentylator działa na podwyższonych obrotach, niby wszystko prawidłowo ale po niedługim czasie wentylator spowalnia jakby temperatura zadana była osiągnięta, patrze na termometr a do moich 18st jeszcze brakuje jakieś 3st. Ma ktoś jakiś pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mlody - przecież te temperatury ustawiane na wyświetlaczu to sparwa czysto umowna. :lol:

Przecież nie chodzi o to, że jak na wyświetlaczu ustawisz 19'C - tzn. że w kabinie będzie 19'C. To nawet nie jest możliwe w żaden sposób do uzyskania. W każdym miejscu w kabinie będzie inna temperaura. To jest grubo "na oko". Te temperatury są umowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok może i masz rację, dziwne jest to że po dłuższej jeździe temperatura wewnątrz dochodzi do ustawionej. Inna sytuacja: powiedz mi dlaczego zimą miałem podobny problem (podobne zachowanie wentylatora). Ustawione 20 a w środku zaledwie 10-12st, i nie był w stanie dogrzać wnętrza w trybie auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze czujnik temperatury wewnętrznej jest umieszczony w lusterku wewnętrznym i dodatkowo ma wymuszony przepływ powietrza przez specjalny wentylatorek (ty nie wiem gdzie mierzysz?). Druga sprawa na postoju lub jeździe po mieście nie da się uzyskać żądanej temperatury ze względu na brak przepływu powietrza w kabinie (na trasie nie ma problemu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!