Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie przy odsprzęglaniu !


Arzago

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie koledzy. Mam taki problem z moja megi ( nie pierwszy z resztą ) - tak abstrahując to kupiłem z silnikiem 1.6 bo bałem się wtrysków i turbiny w dieslu i proszę, 3 mies użytkowania a ja mam już 5 tys w portfelu mniej;) - jestem wściekły wyboru, bo ani nie ma pieniędzy zaoszczędzonych, ani mocy;)

Wracając do tematu: Założyłem w mojej Megi LPG, oczywiście stag 300 plus u przyjaciela rodziny - gazownika. Od jakiegoś czasu podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła nie zależnie czy przy zwalnianiu czy przy przyspieszaniu obroty nie są stabilne to znaczy samochód albo się przełącza na benzyne, albo gaśnie, z klimą przeważnie gaśnie. Wizyta u mechanika, nie zauważył żadnej awarii, kilkakrotna wizyta u gazownika, podłączanie do komputera, restartowanie sterownika, poprawianie ustawień - cały czas komputer wskazuję ze wszystko w jak najlepszym porządku. Pomysłów brak. Przepustnica przeczyszczona, rozrzad wymieniony, kzfr wymieniony, sonda lambda wymieniona, filtry, olej wymienione, cewki zapłonowe wymienione. Czy ktoś z Was koledzy zetknął się już z tym problemem lub orientuje się co może być przyczyną tego zjawiska. Dodam, że te obroty cały czas są prawie niestabilne, tzn spadają poniżej 1000 czasami mocno wtedy albo gaśnie albo przełącza się na LPG, czasami mniej, ale generalnie falują. Pisze w temacie z silnikiem 1.6 a nie LPG, bo nie do końca wiadomo, czy to wina gazu. Samochód to Megane II Ph I, 2005 rok, 1.6 16V, a gaz założony jest od około 2-3 miesięcy.

Pozdrawiam i bardzo proszę o pomoc.

Edytowane przez Arzago
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o to nie było sprawdzane. Ja czytałem posty na LPG i tam też mają niektórzy problemy, ale ale to co oni wymieniają to mam sprawdzone, dlatego zdecydowałem się stworzyć jeszcze jeden post. Nie mogę jednoznacznie też ustalić, czy ten model ma silniczek krokowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapaliła Ci się przypadkiem kontrolka silnika+serwis? Jeżeli tak to na 99%, tak jak napisał aston76, czujnik położenia wałka rozrządu. Też miałem ten problem. Dojeżdżałem do świateł i auto gasło. Czasami miało problem z utrzymaniem niskich obrotów. Po wymianie czujnika problem zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

restartowanie sterownika, poprawianie ustawień

A ponowne ustawienia gazu były robione podczas jazdy autem, czy w garażu ? Jeżeli to drugie, na pewno masz źle ustawione mapy i auto nigdy nie będzie jeździło dobrze.

Silnik ma inne dawkowanie paliwa (benzyny oraz LPG), gdy tylko dodajesz obrotów i inne dawkowanie, jak silnik musi ciągnąć dodatkowo masę auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kreciq wszystkie ustawienia od samego początku były robione na aucie w stanie spoczynku;) Ale z drugiej strony, on nie ma problemu z uciągiem, bo gaśnie lub przełącza się na benzyne na luzie, gdzie nie ma żadnego naparcia na silnik;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arzago, moja porada dotyczyła tylko gazu. Nie znam się na silniku w Twoim aucie, tak więc nie będę wprowadzał Ciebie w błąd.

Co do ustawienia gazu... nawet w instrukcji dla instalatorów jest napisane, aby ustawiać mapy podczas jazdy autem (ściągnij program AcGasSynchro i w nim są instrukcje). Może być tak, że Twoje auto ma niewłaściwie dobraną mieszankę LPG-powietrze, za duże spalanie gazu, za małe spalanie, itd. Wszystkie powyższe powodują szybsze zużycie silnika oraz niestabilną jego pracę. Ustawić to dla LPG można tylko podczas jazdy autem.

Ja bym na Twoim miejscu szukał przyczyny w ustawieniu gazu oraz w układzie dolotowym (od filtra powietrza do kolektora dolotowego). Coś się tam zabrudziło i trzeba to wyczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!